• 3
  • 4
2018-09-16, 05:11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Ännu mer polariserat, segregerat och etniskt uppdelat. Vita kommer att samla sig i rika områden i gated communities. Babbekaos kommer såklart råda i svarta och arabområden. Knarkuppgörelser, gängkrig, skottlossningar, mord, rån, fattigdom kommer råda i dessa områden.

Det som är lite intressant i Sverige är att man faktiskt kan frysa ihjäl här på vintern om saker och ting skiter sig. I låt säga Brasilien överlever man även om man bor i plåtskjul men vad händer när staten inte har råd att försörja babbarna längre och strömmen går i Rosengård i Januari?

Då kommer de efter oss, utan att ens bry sig om någonting längre. Utan att maskera sitt hat som någonting annat. En kall vinter. En jävligt kall vinter. Är vad jag önskar mig då.
Citera
2018-09-16, 05:13
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jaha och vilken är den rätta vägen då? Och hur tycker du att det går för den? Ni kan inte göra ett skit åt problemen för då blir ni kallade rasister.

Ontopic: Sverige kommer antingen vara ett u-land med inbördes konflikter eller ett miniatyr USA.
Jag tror också att det blir en USA-variant där medborgarkontraktet räknas som det viktiga och inte härkomst eller etnicitet.
Citera
2018-09-16, 06:46
Medlem
Kommer nog bli som idag fast i större skala. Folk som delar västerländska ideal kommer bo och röra sig i vissa områden och MENA kommer hålla till i andra. Väldigt segregerat.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/White_flight
Citera
2018-09-16, 10:02
Moderator
Tystnads avatar
Som England eller USA .
Men det är ju svårt veta, beror på den demografiska utvecklingen.
Blir det övervikt åt muslimsk befolkning kan jag tänka mig det blir mellanöstern liknande förhållanden i stadsbilderna.
Helt klart kommer Islam ha en större påverkan i vardagslivet än idag.
Citera
2018-09-16, 10:27
Medlem
Allteftersom muslimerna blir fler och fler så tror jag att en stor del svenskar med bra ekonomi och utbildning kommer att lämna Sverige. Kvar blir resten som måste stå ut med ökande islamisering och kriminalitet.
Sen är det ju så att invandrarna kommit hit för att leva på det välstånd svenskarna skapat och när svenska ekonomin urholkas alltmer så blir det fattigare här. Att invandrarna i framtiden kan sköta detta landet till en bra ekonomi tror jag inte fungerar, så när pengarna är slut här drar de vidare till grönare fält att beta av.
Kvar blir ett ödelagt land.
Citera
2018-09-17, 23:29
Medlem
Som Venezuela ungefär efter att Miljöpartiet som vid denna tidpunkt blivit Sveriges största parti och som döpt om sig till gröna al shabab exproprierat och konsumerat allt. Horder som drar runt och plundrar, inga samhällsfunktioner fungerar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in