Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 20:32
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det där har jag också tänkt på. Bögar är en köpstark grupp och det är inte ovanligt att uttalat hetro artister flörtar med homokulturen. Se bara på alla dessa gayikoner. Det är ju win-win då du både får cred för att du är för allas lika värde och dessutom blir bokad på massa HBTQ-jippon. Förr var det tvärtom. Tonårsidolen fick hålla sig i garderoben för att flickorna skulle köpa nya plattan.

Det är ett ganska märkligt fenomen egentligen. Är det inte tragiskt med människor som så totalt definierar sig genom sin sexualitet. Okej, du är homo - innebär det att man måste vara århundradets kliché med schlagerintresse och vifta dildo i pridetåget?

De homosexuella som är mest konstruktiva är en vanlig tråkig revisor som bor ihop med en annan tråkig Svensson som råkar ha samma kön. Man kör en vanlig tråkig Volvo, spelar vanlig tråkig golf och åker på semester till Mallorca. Det är en riktig, mångfacetterad människa i vardagen som inte är sin sexualitet utan vars sexualitet är en del av honom.
Citera
2018-09-22, 20:50
  #170
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uyggioj
Det är ett ganska märkligt fenomen egentligen. Är det inte tragiskt med människor som så totalt definierar sig genom sin sexualitet. Okej, du är homo - innebär det att man måste vara århundradets kliché med schlagerintresse och vifta dildo i pridetåget?

De homosexuella som är mest konstruktiva är en vanlig tråkig revisor som bor ihop med en annan tråkig Svensson som råkar ha samma kön. Man kör en vanlig tråkig Volvo, spelar vanlig tråkig golf och åker på semester till Mallorca. Det är en riktig, mångfacetterad människa i vardagen som inte är sin sexualitet utan vars sexualitet är en del av honom.

Det är också märkligt att vissa är sådana där Svenssons innan de kommer ut för att direkt anamma den stereotypa bögstilen efter att de kommit ut. En gammal vän till mig är bög och var ganska"vanlig" när vi umgicks för några år sedan men efter han kom ut för sina föräldrar har han bytt stil helt. Var på fest hos honom på nyårsafton och när jag och tjejen ringde på dörren öppnar han dörren med glittriga kläder och utbrister "hello darlings" med utslagna armar
Citera
2018-09-22, 21:20
  #171
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är också märkligt att vissa är sådana där Svenssons innan de kommer ut för att direkt anamma den stereotypa bögstilen efter att de kommit ut. En gammal vän till mig är bög och var ganska"vanlig" när vi umgicks för några år sedan men efter han kom ut för sina föräldrar har han bytt stil helt. Var på fest hos honom på nyårsafton och när jag och tjejen ringde på dörren öppnar han dörren med glittriga kläder och utbrister "hello darlings" med utslagna armar
Bytte han röst och sätt att prata också? Det är väl det ända jag stör mej på hos bögar att dom ofta pratar på ett extremt fjolligt och korkat sätt.
Citera
2018-09-22, 21:55
  #172
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Bytte han röst och sätt att prata också? Det är väl det ända jag stör mej på hos bögar att dom ofta pratar på ett extremt fjolligt och korkat sätt.

Det gjorde han! Låter som den där killen som var med i Melodifestivalen Fab Freddie eller vad han kallar sig. Om han vill prata så är hans val men han pratade inte så innan.
Citera
2018-09-22, 23:52
  #173
Medlem
Michael Hutchence var verkligen inte homosexuell, men en transvestit påstår att hen lyckades förföra honom någon gång, på en viss plats i en viss tid...
Citera
2018-09-24, 20:52
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Little Richard - må Gud välsigna honom!

Det var han väl inte? Eller har jag fel?

Förövrigt så vet jag att det finns många gay/bi inom musikbranshen. Många av dem går dock inte ut med det! Speciellt inom hip-hop!
Citera
2018-09-24, 21:21
  #175
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungrojas
Det var han väl inte? Eller har jag fel?

Förövrigt så vet jag att det finns många gay/bi inom musikbranshen. Många av dem går dock inte ut med det! Speciellt inom hip-hop!
Vilka hip-hopare är bög/bi...?
Citera
2018-09-24, 22:23
  #176
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungrojas
Det var han väl inte? Eller har jag fel?
Du har säkerligen fel. Little Richard har haft svårt att erkänna sin sexualitet för han har (under långa perioder av sitt liv) försökt leva som en god kristen, med allt vad det innebär. Ibland har han sagt att han är gay, varefter han har sagt att nu är jag inte gay längre.
Citat:
1955 slog han igenom brett och stort med låten Tutti Frutti. En låt vars originaltext rimmade med ”booty” och handlade om att bokstavligen ta bakvägen, och texten tipsade om att lite olja gjorde det lättare att glida in. Till inspelningen av skivan friserades texten. Rejält.
Citat:
The original lyrics, in which "Tutti Frutti" referred to a homosexual man, were:

Tutti Frutti, good booty
If it don't fit, don't force it
You can grease it, make it easy

These were replaced with:

Tutti Frutti, aw rooty
Tutti Frutti, aw rooty.

"Aw rooty" was a slang expression meaning "All right". According to Charles Connor, Little Richard's drummer, the original lyrics were:

Tutti Frutti, good booty
If it's tight, it's all right
And if it's greasy, it makes it easy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback