2018-09-18, 21:46
Medlem
Stakeholders avatar
Alla musikartister är väl mer eller mindre gay. Annars skulle dom väl spela fotboll.
Citera
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det var som fan, isåfall handlar väl låtar som "Green Eyes" och "You Make Me Sorry Somehow" om textförfattarnas pojkvänner... Det trodde man inte på den tiden man lyssnade på låtarna - ungefär samma fenomen som med Rob Halford - när man var ung och lyssnade mycket på Judas Priest så kunde man inte tänka sig att sångaren egentligen var bög, man trodde ju att han var en vanlig metal-hårding, inte machobög...
Eller för den delen Buzzcocksklassikern Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've):
Citat:
In an interview, Shelley said that the song was about a man named Francis that he lived with for about seven years.
Det var inget jag ens anade när jag lyssnade till låten i min ungdom.
Citera
Avslutad
Ulf Neidemar (Nationalteatern).
Citera
2018-09-18, 21:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Eller för den delen Buzzcocksklassikern Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've):

Det var inget jag ens anade när jag lyssnade till låten i min ungdom.
Samma här, även jag lyssnade på Buzzcocks och trodde att alla deras sex- och kärlekslåtar handlade om tjejer...
Citera
2018-09-18, 21:51
Avslutad
Citat:
Samma här, även jag lyssnade på Buzzcocks och trodde att alla deras kärlekslåtar handlade om tjejer...
Föll även Frank Zappas "Bobby Brown" genom filtret
Citera
2018-09-18, 21:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Föll även Frank Zappas "Bobby Brown" genom filtret
Nej, den är ju övertydlig...
Citera
2018-09-18, 22:00
Medlem
schizophrenias avatar
Mark Eitzel från American Music Club

The Hidden Cameras
Citera
2018-09-18, 22:07
Medlem
sfrges avatar
Är inte en av medlemmarna i Eldkvarn gay?
Citera
2018-09-18, 22:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Är inte en av medlemmarna i Eldkvarn gay?
Vem då, Pluras brorsa kanske...?
Citera
2018-09-18, 22:47
Medlem
DMfanNo1s avatar
Någon som vet om Daniel Miller är gay?
Citera
2018-09-18, 23:49
Medlem
Citat:
Cher kan väl knappast vara bög, flata isåfall...
Samma sak. Jag kallar både killar(?) och tjejer(?) för bögar. Inte lätt att veta vilket iaf
Citera
2018-09-18, 23:58
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uyggioj
Man undrar också om det finns falska homosexuella. Ta Ricky Martin som exempel som kom ut när karriären var rejält på dekis och plötsligt fick plats i morgonsofforna. Nu är väl inte det exemplet så troligt, men det skulle ju inte förvåna om någon PR-människa kokar ihop gay-stories om man tror att man kan tjäna pengar på det.

Det där har jag också tänkt på. Bögar är en köpstark grupp och det är inte ovanligt att uttalat hetro artister flörtar med homokulturen. Se bara på alla dessa gayikoner. Det är ju win-win då du både får cred för att du är för allas lika värde och dessutom blir bokad på massa HBTQ-jippon. Förr var det tvärtom. Tonårsidolen fick hålla sig i garderoben för att flickorna skulle köpa nya plattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in