2006-02-11, 10:08
Medlem
Hej!

Detta vänder sig till alla er superdatahackers out there.

Hur säkert är Flashback egentligen när det gäller ens privatuppgifter mm. Polisen har ju sagt att dom övervakar forumet stenhårt. Innebär det att dom kan se alla ip-adresser och kan läsa allt som skrivs i varandras privata brevlådor? Eller hur ser myndigheternas data övervakning ut egentligen?
Tacksam för svar - love and peace - Peter
Citera
2006-02-11, 10:21
Medlem
M2ks avatar
Så bra att just detta ämnet kom upp. Det har ju aldrig diskuterats här tidigare...
Citera
2006-02-11, 10:38
Medlem
Det är så osäkert som det kan bli. Har vid flertal gånger fått polisen på dörren för att jag skrivit att jag snattat från konsum. (jag har absolut inte gjort det)

SÖK.
Citera
2006-02-12, 13:24
Medlem
Om ni vet var jag kan hitta en tråd om detta så hjälp mig är ni snälla

Om ni vet var jag kan hitta en tråd om detta så hjälp mig är ni snälla.

Hade jag hittat någon hade jag väl inte frågar nu här i detta forum.
Citera
2006-02-12, 13:56
Medlem
Finns återgärder som vidtagits efter att saker har kommit upp här, ja.
Finns även personer som utnyttjar flashback för att förhindra brott.
Skulle nog vilja påstå att flashback inte alls är säkert, möjligen säkrare när du skriver över pm än öppet på forum avdelningarna dock.
Citera
2006-02-12, 14:06
Bannlyst
Är man för personlig av sig, berättar öppet om sitt liv och avslöjar detaljer om sig själv då är Flashback farligt. Men som alltid håller man på med olagliga saker då ska man ge fan i att berätta om dessa på Internet. Enkelt håll inne med vissa saker och säg hellre för lite än för mycket. Ljug hellre lite om dig själv, de kan försvåra en eventuell identifiering av dig. Använd proxy också!
Citera
2006-02-12, 14:23
Medlem
Öh ingen som vet

Att man skall vara försiktig och använda proxy har väl de flesta listat ut men tack ändå. Nu undrar jag vad spaningen kan se rakt av? Kan dom automatiskt läsa allas pm och se ip?
Citera
2006-02-12, 14:27
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partypiller
Hej!

Detta vänder sig till alla er superdatahackers out there.

Hur säkert är Flashback egentligen när det gäller ens privatuppgifter mm. Polisen har ju sagt att dom övervakar forumet stenhårt. Innebär det att dom kan se alla ip-adresser och kan läsa allt som skrivs i varandras privata brevlådor? Eller hur ser myndigheternas data övervakning ut egentligen?
Tacksam för svar - love and peace - Peter
Såhääääär säkert! *Sträcker ut armarna*

Alla kan läsa det du skriver i ett inlägg, ja t.om jag. Polisen har ingen rätt att snoka i andras PM lådor, dom får inte heller provocera till brott, altså t.ex skicka ett PM till dig där dom frågar om du säljer knark. Dom ser inte heller din IP adress utan någonslags husransakan på webhotellet. Var försiktig med vad du skriver, skriv t.ex inte "Mitt husnummer är 82" i en tråd där någon frågar efter portnummer, sedan "Det är så jobbigt att gå ut med hunden när man bor på 6e våningen och i dörren längst bort från hissen" och sedan "Va? Min gata heter också Palmgatan! Vilket sammanträffande!". Om någon pusslar ihop dessa inlägg så vet ju dom var du bor.

Om flashback är säkert mot hackers är svårt att svara på. JA det är säkert mot hackers är det korta svaret, men sen är det ju så att t.om statens sidor blir hackade ibland. Men jag litar starkt på flashbacks säkerhet.
Citera
2006-02-12, 19:40
Medlem
tomas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Om flashback är säkert mot hackers är svårt att svara på. JA det är säkert mot hackers är det korta svaret, men sen är det ju så att t.om statens sidor blir hackade ibland. Men jag litar starkt på flashbacks säkerhet.

hur vet du det? är du en hackare själv? har du testat?

oh nooo oo!
Citera
2006-02-12, 20:24
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_
hur vet du det? är du en hackare själv? har du testat?

oh nooo oo!

Flashback kör:
Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) PHP/4.3.10-16 Server på Port 80.

Den senaste exploiten till Apache kom till milw0rm 20/06-05. Den var för version 2.0.49.
http://milw0rm.com/id.php?id=1056
Denna exploit var dock bara en Denial of Service exploit, så det värsta som kunde hända var att flashback stängdes ner.

Den senaste exploiten som låter dig "hacka" apache som jag kunde hitta gjordes 28/07-03. http://milw0rm.com/id.php?id=67

Rent teoretiskt, om det släpptes en exploit till den version som flashback kör just nu, och en hacker fick tag på den före flashbacks administratorer fick reda på något, ja då vore det möjligt att hacka flashback.

Men den chansen är väldigt liten. Linux är känt för att vara säkert, och den senaste exploiten som kan göra detta fanns i mitten av 2003. Och fast det kom en sådan exploit nu, så skulle nog flashbacks administarorer uppdatera flashback och göra så att det inte går att hacka.
Citera
2006-02-12, 21:21
Medlem
Yonny is the king

Fan du är grym!

Love and peace my brother
Citera
2006-02-12, 22:56
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partypiller