2018-09-12, 17:06
Medlem
Tungsmets avatar
Go'Kväll, såg idag på vägen hem att det hissats en Prideflagga på en skola här i lerums kommun, är detta över huvudtaget lagligt?

Klasserna på skolan är från förskoleklass -nionde klass.
Vad har ni för tankar angående spridandet av ett sådant politisk budskap i skolor?

Alltid haft för mig att skolor och politisk påverkan inte ska blandas ihop, eller gäller det inte längre?
Senast redigerad av Tungsmet 2018-09-12 kl. 17:08.
Citera
2018-09-12, 17:09
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet
Go'Kväll, såg idag på vägen hem att det hissats en Prideflagga på en skola här i lerums kommun, är detta över huvudtaget lagligt?
Ja.
Citera
2018-09-12, 17:12
Medlem
Fantastiskt, häng nu upp lite Pride flaggor ute i orterns grundskolor också. Det kommer gå så bra så!
Citera
2018-09-12, 17:16
Medlem
Oroa dig inte, varken barnen eller du själv blir bögar av att se regnbågsflaggor.
Citera
2018-09-12, 17:16
Medlem
Samma sak vid föskolan i Krylbo, Dalarna.

Ingen svensk flagga i sikte. Bara regnbågens alla färger. Ni kan vara säkra att dagisfröknarna alla har en marokansk älskare vid sidan om +en lesbisk kontakt. Inga sverigevänner inalla fall. Det brukar inte vara så....eller så är föräldrarna "oroliga för den enda afghanske eleven" typ
Citera
2018-09-12, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet

Klasserna på skolan är från förskoleklass -nionde klass.
Vad har ni för tankar angående spridandet av ett sådant politisk budskap i skolor?

Alltid haft för mig att skolor och politisk påverkan inte ska blandas ihop, eller gäller det inte längre?
Skolan vill väl visa att de accepterar alla, oavsett läggning. Varför detta skulle vara olagligt vet jag inte.
Citera
2018-09-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Oroa dig inte, varken barnen eller du själv blir bögar av att se regnbågsflaggor.
Jag är ganska säker på att han menar att barn inte skall sexualiseras.
Citera
2018-09-12, 17:26
Medlem
Enzymes avatar
Där jag bodde förut finns en förskola som har en sådan flagga hissad året runt. Vad vill man säga? "Alla är välkomna hit" eller "vi är en förskola för HBTQ-folk"?
Citera
2018-09-12, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag är ganska säker på att han menar att barn inte skall sexualiseras.
Dina klasskompisar hade alltså inte flick- eller pojkvänner när du gick i lågstadiet?
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Där jag bodde förut finns en förskola som har en sådan flagga hissad året runt. Vad vill man säga? "Alla är välkomna hit" eller "vi är en förskola för HBTQ-folk"?
Flaggan står i grund och botten för acceptans och att alla, oavsett läggning, ska ha samma rättigheter. Låter det bra? Ja? Dåså. Överanalysera det inte.
Citera
2018-09-12, 17:35
Medlem
Tungsmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Dina klasskompisar hade alltså inte flick- eller pojkvänner när du gick i lågstadiet?

Flaggan står i grund och botten för acceptans och att alla, oavsett läggning, ska ha samma rättigheter. Låter det bra? Ja? Dåså. Överanalysera det inte.

Fast det går ju att föra ett sådant budskap i en skola utan att behöva hissa upp en flagga?

Tycker det är konstigt att vuxna människor ska blanda sig i minderåriga elevers sexualitet utanför sexualkunskapslektionerna.
Citera
2018-09-12, 17:46
Medlem
BravePessimisms avatar
Man vill så klart indoktrinera barnen i tidig åder. Och det är så klart lagligt i dagens Sverige då
Pride är närmast en religiös rörelsen, som bara står under förintelsens mýthos i dagens samhälle.
Citera
2018-09-12, 17:54
Medlem
Enzymes avatar
Känns jävligt falskt också. Om jag drev en krog på söder hade jag naturligtvis haft dessa flaggor utanför krogen samtidigt som jag tvättar pengar och knullar luder i köket med pudrad näsa. Det betyder ingenting! Behöver man tala om hur ödmjuk man är så är man inte särskilt ödmjuk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in