2018-09-11, 23:06
Medlem
SNKgraffitis avatar
Som rubriker antyder så ska vi på nattklubben som jag jobbar på uppgradera våran ljussättning för vårat mindre dansgolv och jag undrar då vad man behöver egentligen?
Det är ju en hel djungel det där med ljussättning och jag vet inte om man vågar lita på alla "färdiga paket" som säljs på dåligt programmerade hemsidor. ¨

Dansgolvet är ungefär 30 kvadrameter stort och musiken som spelas där är sing-along (alltså ingen EDM som behöver kompletteras med maxad ljusshow).

Hur nödvändigt är en rökmaskin? Och är det isåfall bättre med en s.k hazemaskin?

Budget för detta är ganska lågt så jag tar gärna emot förslag i lite olika prisklasser, men upp till 10,000 kronor ungefär och gärna en bit nedåt.

Tack så mycket på förhand och varenda tips uppskattas till tusen!
Citera
2018-09-12, 00:13
Bannlyst
På min tid tog vi färgat papper med ficklampor och lös när det skulle vara fylleparty och svensexa.... Sen anlitade man områdets diskjock som spelade Abba på vinyl ... Det var tider jag vill minnas klarare.. Röken tillkom naturligt.. Den fanns överallt på 70 talet..

Jag är inte så insatt, jag ville bara dela med mig med mina kamrater här på webben. Nu ska jag ringa min son som bor i Kanada och kolla på CSI

Mvh Johan
Citera
2018-09-12, 03:21
Medlem
PM:a mig så ska du få hjälp med alla dina frågor + lite till.
Citera
2018-09-12, 03:58
Medlem
kraftfoders avatar
Stroboskop, discokula i taket och ljusorgel. Väl inom budget.
Citera
2018-11-13, 16:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Pinnar (pinspots) och en strob. Rökmaskin.
Discokula för att det är kult och till att inleda kvällen (lokalen) med innan dansen sätter igång och t tryckare.
Suggestivt.

Lågbudget kan tyckas.
Coolt säger jag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in