2018-09-10, 14:26
Medlem
Owlman59s avatar
Hej,
Jag jobbar som vaktmästare på ett universitet och har vid ett flertal tillfällen träffat på en student tjej som jag börjat tycka är riktigt söt. Skulle gärna vilja snacka med henne och komma henne närmare men det dyker alltid upp saker som hindrar mig från att inleda ett samtal så det enda vi har gjort när vi möts i korridoren har varit att hälsa. Ibland får man till och med ett leende tillbaka vilket har fått mig att känna mig varm i kroppen.
Har undrat ett tag varför jag känner så men har nu en egen teori om varför.
Måste helt enkelt vara någonting som inte stämmer med henne. Kanske är hon inte en vanlig student utan någon farlig spion. Kanske är hon inte så oskyldig och ofarlig som hon ser ut utan gömmer något skrämmande. Just kanske det som hindrar mig från att ta kontakt med henne. Känslan av rädsla är ju ändå till för att skydda en.
Finns så mycket jag skulle vilja ta reda på om henne men vet inte hur jag ska gå till väga. Tycker det bara känns fel för mig och oprofessionellt att försöka inleda nånting med henne när jag jobbar och har mina arbetskläder. Hade jag mött henne flera gånger på fritiden hade det varit en annan sak men i det här fallet är jag ju säkert bara en simpel vaktmästare för henne om hon nu inte spionerar på mig.

Vad bör jag säga eller göra för att få närmare kontakt med henne, lära känna henne och därmed lära mig mer om henne?
Citera
2018-09-10, 14:55
Medlem
Som du beskriver det är hon garanterat rysk spion. Men sådana affärer kan vara jävligt spännande, så länge som du inte äventyrar rikets säkerhet mer än nödvändigt. Mitt tips är att släppa lite på den extrema sekretess och professionalism som råder i ditt yrke. Nästa gång hon går förbi, ge henne en käck blinkning och några snabba sprut med Windex-flaskan och fråga henne om hon blev våt. Svarar hon "nej", så spruta lite till, sen led in henne i städskrubben.
Citera
2018-09-10, 15:21
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IEndLives
Som du beskriver det är hon garanterat rysk spion. Men sådana affärer kan vara jävligt spännande, så länge som du inte äventyrar rikets säkerhet mer än nödvändigt. Mitt tips är att släppa lite på den extrema sekretess och professionalism som råder i ditt yrke. Nästa gång hon går förbi, ge henne en käck blinkning och några snabba sprut med Windex-flaskan och fråga henne om hon blev våt. Svarar hon "nej", så spruta lite till, sen led in henne i städskrubben.

Är du seriös? Tror du att det skulle bli nåt bra av det hela genom att spruta windex på henne? Jobbet är bannemig det sista jag riskerar att förlora.
Citera
2018-09-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Tycker det bara känns fel för mig och oprofessionellt att försöka inleda nånting med henne när jag jobbar och har mina arbetskläder. Hade jag mött henne flera gånger på fritiden hade det varit en annan sak men i det här fallet är jag ju säkert bara en simpel vaktmästare för henne om hon nu inte spionerar på mig.

Vad bör jag säga eller göra för att få närmare kontakt med henne, lära känna henne och därmed lära mig mer om henne?
Helt rätt att inte göra framstöt på arbetet och i jobbkläder. Och detta är ju hennes arbetsplats också.

Enda lösningen på problemet verkar vara att smygstalka henne:

1 I universitetskatalogen kollar du vad hon heter.
2 På ratsit hittar du hennes adress.
3 Stiligt klädd smyger du utanför hennes port på fredag- och lördagkvällar. När hon kommer ut kilar du efter och har du sån tur att hon går in på en pub så "råkar" du också göra det.
Citera
2018-09-10, 16:03
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Helt rätt att inte göra framstöt på arbetet och i jobbkläder. Och detta är ju hennes arbetsplats också.

Enda lösningen på problemet verkar vara att smygstalka henne:

1 I universitetskatalogen kollar du vad hon heter.
2 På ratsit hittar du hennes adress.
3 Stiligt klädd smyger du utanför hennes port på fredag- och lördagkvällar. När hon kommer ut kilar du efter och har du sån tur att hon går in på en pub så "råkar" du också göra det.

Låter som ett mer vettigt förslag. Problemet är att jag misstänker hon har fejkade personuppgifter. Såg på hennes namn när hon logga in på studentdatorn en gång. När jag försökte söka på hennes namn på ratsit dök det inte upp någon träff på hennes namn.
Citera
2018-09-10, 17:25
Medlem
Citat:
Är du seriös? Tror du att det skulle bli nåt bra av det hela genom att spruta windex på henne? Jobbet är bannemig det sista jag riskerar att förlora.
Det behöver ju inte vara riktig Windex, även om det så klart visar på lite större kulor. Då får du dessutom reda på om hon har giftavstötande kläder eller bär en högteknologisk gasmask.
Men eftersom du verkar vara en riktig praktmes, kör blå Gatorade eller vatten istället. Då kan du dessutom lägga till partytricket att spruta lite i din mun för att visa att det är harmlöst. Är hon minsta lilla intresserad av dig sexuellt och inte bara som informationskälla så är isen bruten och du kan se fram emot att spruta ned henne med annat än Windex framöver. Är hon inte det kanske hon kollar lite snett på dig men det är allt, knappast något du riskerar jobbet över.
Citera
2018-09-11, 14:11
Medlem
Citat:
jag misstänker hon har fejkade personuppgifter. Såg på hennes namn när hon logga in på studentdatorn en gång. När jag försökte söka på hennes namn på ratsit dök det inte upp någon träff på hennes namn.
I så fall är mitt bästa råd: lägg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in