Citat:
Ursprungligen postat av
hrwdtj
I slutet av 90-talet när internetporren började sprida sig var de flesta populära kvinnliga aktriser blondiner med stora bröst. Jenna Jameson var förgrundsgestalten för porrbrudars utseende.
Numera verkar internetsajterna mestadels innehålla mulatter eller latinabrudar med stora rövar. Asiatiska tjejer verkar också gå hem hos många. Jag är ingen storkonsument av porr men jag har märkt en stor skillnad sedan internets tidiga år. Blondinen verkar inte längre hetast i stan.
Varför har det blivit så här? Beror det på att fler människor i andra delar av världen efterfrågar andra saker nu när de har tillgång till internet eller har människors smak förändrats?
Kollar jag på IAFD verkar kanske hälften av tjejerna ha varit blonda i slutet av 90-talet och de flesta av dem var knappast äkta blondiner. Vet inte om det är särskilt mycket mulatter och inte heller latinobrudar. Jag vet att någon som Diamond Kitty räknas som latino men hon hade lika gärna kunnat vara en Ungerska. Angående asiatiskor var det i slutet av 90-talet som flera de främsta asiatiska porrstjärnorna som Leanni Lei, Jade Marcela, Miko Lee och Charmane Star påbörjade sina karriärer.
Tror aldrig Jenna Jameson har representerat den typiska porrstjärnan hon må ha varit mest känd men knappast den typiska eller genomsnittet.