Citat:
Ursprungligen postat av
Cherrybeat
Brukar vanligtvis inte haka på provokationer, men...
Är du seriös, ADHD? Hur tänkte du där?
Provokation??? Nä.
Du skrev:
Jag gör ärligt talat mest det jag "tvingas göra" om dagarna - och till och med det är en kamp. Jag vet knappt vad den övriga tiden ägnas åt. Jag är rastlös och kan inte koncentrera mig på något. Även om jag så klart håller med om att aktiviteter är bra och viktiga så är det motigt att göra - jag fastnar i tankar och kommer ibland ingenstans även om jag försökt förbereda mig praktiskt och mentalt redan dagen före!
Just detta är ganska typiskt för ADHD, egentligen ADD men vad jag vet så har man tagit bort ADD och allt heter ADHD/uppmärksamhetsstörning idag. Skillnaden är att man inte behöver vara hyperaktiv utåt och det är mer en inre rastlöshet och oförmågan att koncentrera sig, uthållighet att göra saker eller ta tag i saker som är "jobbiga". Det kan vara allt möjligt, städ, handla, betala räkningar, träna, ringa till vårdcentral, vara "social" osv. Att fastna i tankar och älta är också typiskt.
Iofs kan det i ditt fall kanske även bero på PTSD och/eller depression men det var bara en tanke, inte tänkt som provokation.