2018-09-09, 13:53
Medlem
Rebusbuses avatar
Hej, som titeln visar så kom det fram att min syster hade blivit våldtagen av en kille för några år sen. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det, hon vägrar säga vem killen är och säger att hon mår bra och har gått vidare med sitt liv.

Vad gör jag i min sits? Jag känner mig väldigt villrådig, eftersom hon vägrar berätta vem som gjorde det kan jag inte hämnas på något sätt.

Ursäkta om det är en luddig trådstart, jag har inte riktigt samlat mina tankar och känslor än.
Citera
2018-09-09, 13:59
Medlem
Vad du gör? Du respekterar hennes val.
Citera
2018-09-09, 13:59
Medlem
Uppslags avatar
Klassiskt senario.
Hon har legat med en kille som hon ångrar i efterhand. Men hon mår bra och har gått vidare.

Vad du ska göra? Ingenting såklart.
Citera
2018-09-09, 14:06
Medlem
Qusimotos avatar
Anmälde hon det ens? eller gick hon bara vidare och sen några år berätta det för dig?
Citera
2018-09-09, 14:15
Bannlyst
Hon har gått vidare och tänker inte berätta. Det finns inget du kan göra. Förutom att gå vidare och vara en bra storebror.
Senast redigerad av therefore 2018-09-09 kl. 14:17.
Citera
2018-09-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Vad du gör? Du respekterar hennes val.
Ja, finns inte mycket annat att göra. Det är upp till systern om hon tycker det är värt att anmäla eller inte.
Citera
2018-09-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebusbuse
Hej, som titeln visar så kom det fram att min syster hade blivit våldtagen av en kille för några år sen. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det, hon vägrar säga vem killen är och säger att hon mår bra och har gått vidare med sitt liv.

Vad gör jag i min sits? Jag känner mig väldigt villrådig, eftersom hon vägrar berätta vem som gjorde det kan jag inte hämnas på något sätt.

Ursäkta om det är en luddig trådstart, jag har inte riktigt samlat mina tankar och känslor än.

Polisanmälde hon händelsen?
Citera
2018-09-09, 14:22
Medlem
Rebusbuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVEGOT
Polisanmälde hon händelsen?
Nej, vad jag förstår så tyckte hon inte att det skulle vara värt besväret då hennes kompisars anmälningar inte hade lett någonvart.
Citera
2018-09-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebusbuse
Nej, vad jag förstår så tyckte hon inte att det skulle vara värt besväret då hennes kompisars anmälningar inte hade lett någonvart.

Hm okej. Om du tycker de är rätt att polisanmäla tycker jag du ska uppmuntra henne till de annars finns de nog inte så mycket att göra utan att försöka finnas till hands.
Citera
2018-09-09, 16:21
Medlem
Sirianas avatar
Men helt ärligt, ni alla som skriver ”hon var lika delaktig”, ”hon var nog med på det” osv osv, tror ni på riktigt att det var så?

Jag har själv varit med om en våldtäkt när jag var yngre. Nej, jag polisanmälde det inte eftersom det var min dåvarande (8 år äldre) pojkvän som gjorde det. Ja, jag mådde skit och hade fysiskt ont i flera dagar efteråt men intalade mig själv att det såklart inte var våldtäkt, han gick ju bara lite över gränsen. Han älskade ju mig, man kan ju inte våldta någon man älskar, right?

(Det som hände var att han kom hem, hög på amfetamin, bältade mig i sängen och våltog mig analt medan jag grät och sa nej upprepade gånger.)
Det där hände bara en gång under våra 4 år tillsammans. Men likt förbannat var det våldtäkt.

Klart TS syster kan ha varit med om en våldtäkt. Men eftersom hon inte vill anmäla så tycker jag att TS bara ska stötta henne i hennes val.
Citera
2018-09-09, 16:28
Medlem
Inget.
Citera
2018-09-09, 16:47
Medlem
Call it bull. En våldtäkt är ett trauma, och inget man viftar bort likt ett dåligt ligg eller något man ångrar.

Inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in