Hej, som titeln visar så kom det fram att min syster hade blivit våldtagen av en kille för några år sen. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det, hon vägrar säga vem killen är och säger att hon mår bra och har gått vidare med sitt liv.
Vad gör jag i min sits? Jag känner mig väldigt villrådig, eftersom hon vägrar berätta vem som gjorde det kan jag inte hämnas på något sätt.
Ursäkta om det är en luddig trådstart, jag har inte riktigt samlat mina tankar och känslor än.
Hej, som titeln visar så kom det fram att min syster hade blivit våldtagen av en kille för några år sen. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det, hon vägrar säga vem killen är och säger att hon mår bra och har gått vidare med sitt liv.
Vad gör jag i min sits? Jag känner mig väldigt villrådig, eftersom hon vägrar berätta vem som gjorde det kan jag inte hämnas på något sätt.
Ursäkta om det är en luddig trådstart, jag har inte riktigt samlat mina tankar och känslor än.
Nej, vad jag förstår så tyckte hon inte att det skulle vara värt besväret då hennes kompisars anmälningar inte hade lett någonvart.
Hm okej. Om du tycker de är rätt att polisanmäla tycker jag du ska uppmuntra henne till de annars finns de nog inte så mycket att göra utan att försöka finnas till hands.
Men helt ärligt, ni alla som skriver ”hon var lika delaktig”, ”hon var nog med på det” osv osv, tror ni på riktigt att det var så?
Jag har själv varit med om en våldtäkt när jag var yngre. Nej, jag polisanmälde det inte eftersom det var min dåvarande (8 år äldre) pojkvän som gjorde det. Ja, jag mådde skit och hade fysiskt ont i flera dagar efteråt men intalade mig själv att det såklart inte var våldtäkt, han gick ju bara lite över gränsen. Han älskade ju mig, man kan ju inte våldta någon man älskar, right?
(Det som hände var att han kom hem, hög på amfetamin, bältade mig i sängen och våltog mig analt medan jag grät och sa nej upprepade gånger.)
Det där hände bara en gång under våra 4 år tillsammans. Men likt förbannat var det våldtäkt.
Klart TS syster kan ha varit med om en våldtäkt. Men eftersom hon inte vill anmäla så tycker jag att TS bara ska stötta henne i hennes val.