2021-05-19, 16:49
Medlem
NormaJeane2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det har funnits så många underbara glassar som som kommit och gått genom åren, men denna frusna saft på en pinne har belönats med evigt liv av någon anledning, är den verkligen så omtyckt eller är det den billiga tillverkningen som gör att den aldrig plockas bort ur sortimentet? Det är bara en sunkig version av en päronsplitt har jag alltid tyckt, det var liksom inte den man sprang till GB-lådan för som liten direkt.

Piggelin är den pinnglass som brukar sälja bäst, det är därför den har funnits i åratal. Själv tycker jag att Piggelin är den godaste glassen, men jag gillar isglass bättre än gräddglass.
Citera
2021-05-19, 20:09
Medlem
godboys avatar
Denna glass säljs i enorm mängd, både som styckvis för 10 kr st? eller kanske mer? Samt i 15 pack på ICA för ca 40 kr. Den lär ju vara mycket billig att tillverka, men säljer bra och folket vill uppenbarligen ha den. Därför finns den kvar.
Citera
2021-05-19, 20:15
Medlem
Det tidigaste minnet jag har avPiggelin är från tidigt 70 tal. Då kostade Piggelin 25 öre och den dyraste glassen var Storstrut som gick loss på hisnande 1.25:-
Helvete vad åren går...
Citera
2021-05-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Det tidigaste minnet jag har avPiggelin är från tidigt 70 tal. Då kostade Piggelin 25 öre och den dyraste glassen var Storstrut som gick loss på hisnande 1.25:-
Helvete vad åren går...

Jag minns den med för det priset!
De där gräddiga strutarna fick konkurrens från mjukglass i början från 80-talet om jag inte minns fel.
Citera
2021-05-20, 12:44
Medlem
Ungen klagar och vill inte samarbeta utan en muta. Ska man köpa en glass med 400 kalorier eller ska man köpa glassen med 55 kalorier (som ett litet äpple) som faktiskt också accepteras som muta?
Citera
2021-05-20, 12:51
Medlem
Den är god och billig!
Citera
2021-05-20, 21:41
Medlem
För att den funkar bra till t-röden!
Citera
2021-05-21, 07:13
Medlem
ni som älskar piggelin har ni provat Lidls päronglass 12 st för 19,90 20% päronjuice mycket godare ock billigare
Citera
2021-07-29, 16:06
Medlem
Yayois avatar
Även om jag nästan aldrig köper dem så skulle jag bli riktigt ledsen om såväl Piggelin som Päronsplitt försvann från sortimentet.

Jag tycker inte man kan säga att någon av dem är bättre eller sämre. De har vacker grön färg, de är klassiker och de är godare än mycket annat. Som barn åt jag bara dessa glassar när det var dags att köpa en glasspinne.
Citera
2021-07-29, 16:22
Medlem
Hobbybondes avatar
Va fan! Det är ju den bästa glassen. Inte för att jag äter så mkt glass längre så här i vuxen ålder men ibland slinker det ned någon en riktigt varm dag, och då är det enbart Piggelin som gäller
Citera
2021-07-29, 16:46
Medlem
Ghastens avatar
Bra smak och uppfriskande är den. Kunde vara lite större för vad den kostar idag.
Citera
2021-07-29, 17:53
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det har funnits så många underbara glassar som som kommit och gått genom åren, men denna frusna saft på en pinne har belönats med evigt liv av någon anledning, är den verkligen så omtyckt eller är det den billiga tillverkningen som gör att den aldrig plockas bort ur sortimentet? Det är bara en sunkig version av en päronsplitt har jag alltid tyckt, det var liksom inte den man sprang till GB-lådan för som liten direkt.

Jag gillar också Piggelin. Åt den som barn, växelvis med Igloo. Då kostade en Piggelin 4 kr och var mindre. Helt lagom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in