2019-04-30, 19:03
Medlem
Ratads avatar
Juan Havana i P3 var en stor anledning till att jag slutade lyssna. Skorrande dregel-kräksskånska som orsakar mig obehag.
Citera
2019-08-13, 22:26
Medlem
DonPapacito38s avatar
Kan bara hålla med . Kort halsade chilenare på typ 1,60 är inget svensk radio behöver ,som dessutom pratar och låtar som den där *juan* pajas
Citera
2019-08-13, 23:50
Medlem
504umMadLads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Lena Jormby på Ekot.. Dags för pension? Låter som en varm kroppkaka i käften.

Lol! Hon låter så jävla sömning när hon pratar och hennes läspande gör inte saken bättre.
Citera
2019-08-13, 23:52
Medlem
504umMadLads avatar
Lyssnar på P3 ibland när jag kör bil och man kan få ångest för mindre när det är Relationsradion i P3. Skånskan är så förbannat jävla guttural att man kan kräkas och de där blattarna brer på som om det inte finns någon morgondag.
Citera
2021-05-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Varför har tv programledare som inte kan prata? Nu senast en gräsligt skorrande Martina Nord i svt,s partidebatt! Talfelet stjäl uppmärksamhet från hennes egentliga uppgift!

På den gamla goda tiden släpptes inte såna fram i rutan! Är det nåt jävla värdegrundstjafs om att alla är lika mycket värda?

Dialekt ok! Men talfel kan tränas bort (tror jag?)
*BUMP*

Håller med dig till 100%. Stör mig oerhört på detta rösthandikappat SD-hatande äckel. Efter att SVT för två sedan fick sin försörjning via skattsedeln så försöker de inte ens längre dölja sitt förakt för oss tittare utan nu fullkomligt pissar de på oss. En anstötlig, politiskt opartisk nyhetsankare i behov av logoped är redan det en uppvisning i arrogans men något som är ännu mer upprörande, är att en dömd människosmugglare som Fredrik Önnevall, har tilldelats ett eget program på bästa sändningstid. Vänstervridningen är idag total och värst av allt är att man tvingas betala oavsett om man tittar på skiten eller inte. Det parti som lovar ta bort tvångsfinansieringen har min röst 2022!
Citera
2021-05-11, 19:39
Medlem
* "Politiskt partisk" skulle det naturligtvis stå.
Citera
2022-06-22, 20:56
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
* "Politiskt partisk" skulle det naturligtvis stå.
Update: såg nyheterna ikväll om midsommartrafiken på SJ, där presskommunikatören blajade på! Skorrandet gjorde mig misstänksam och efter lite googlande kom jag fram till att aldrig mer behöver se henne i rutan igen, förutom runt midsommar få
Citera
2025-06-04, 09:47
Medlem
Satte på radion P3.
Taskig täckning där jag bor så får ta den kanal som fungerar just nu, olika från dag till dag, gammal radio.
Nu P3 heter han Juan Havana, surfar och hittar det namnet.

Varför får folk som inte pratar korrekt svenska och med brytning jobb på radio och TV och företag och myndigheters telefonväxlar.

Är det något annat land i världen där det släpps in folk i media som inte pratar korrekt utan brytning????????
Citera
2025-06-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Satte på radion P3.
Taskig täckning där jag bor så får ta den kanal som fungerar just nu, olika från dag till dag, gammal radio.
Nu P3 heter han Juan Havana, surfar och hittar det namnet.

Varför får folk som inte pratar korrekt svenska och med brytning jobb på radio och TV och företag och myndigheters telefonväxlar.

Är det något annat land i världen där det släpps in folk i media som inte pratar korrekt utan brytning????????

Det är kvotering som det handlar om.
Idag så får du jobb genom att du är en svartskalle eller neger eller att du har rätt åsikter(inom Invandring)
Just därför som man väldigt ofta inte förstår vad programmet handlar om eftersom invandraren talar så dålig svenska så man förstår inte vad dom pratar om, meningsuppbyggnad för en blatte är ju oftast att skrika så högt som möjligt för att få omgivningen att förstå hur viktigt ämnet är, funkar i mellanöstern, men inte i sverige.

Sedan om man exempelvis läser expressen så är det pinsamt hur mycket stavfel och liknande som idag finns men som faktiskt inte existerade förr i tiden eftersom då hade dom väl korrekturläsare för artiklarna i tidningen, det kan dom fan inte ha idag!
Citera
2025-06-04, 21:59
Medlem
Lokala nyheterna kl.21.55.
Utländsk man pratar om brännmaneter.
Så dålig svenska med så stark brytning så jag kunde inte koncentrera mig på vad han sa.

Är det ingen som tänker på de som hör illa och eller är äldre???
Citera
2025-06-06, 11:08
Medlem
Skrattkramps avatar
SR har gjort det till en grej att hyra in folk som läser innantill med otroligt eländig satsmelodi. Varje mening läses med exakt samma ton. Pa-pada-padaa...Pa-pada-padaa... I evighet. De skulle bli underkända på en gymnasiekurs i verbal framställning. Inkvotering funkar tydligen bra.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Lokala nyheterna kl.21.55.
Utländsk man pratar om brännmaneter.
Så dålig svenska med så stark brytning så jag kunde inte koncentrera mig på vad han sa.

Är det ingen som tänker på de som hör illa och eller är äldre???

Lokala nyheter? Bor du i Falsterbo eller Österbotten...?
Citera
2025-06-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
SR har gjort det till en grej att hyra in folk som läser innantill med otroligt eländig satsmelodi. Varje mening läses med exakt samma ton. Pa-pada-padaa...Pa-pada-padaa... I evighet. De skulle bli underkända på en gymnasiekurs i verbal framställning. Inkvotering funkar tydligen bra.

Lokala nyheter? Bor du i Falsterbo eller Österbotten...?

Tror det var lokalt program som gick över Västra Götaland.
Tro-or de-et va-ar lookaalt proo-gram so-om gick ööver Vää-stra Göö-taland.

Det är ju inte dialekter utan folk som snackar som AI och de som inte ens kan bassvenska.

Jag hade aldrig fått läsa nyheter i annat land trots att jag kan det landets språk väldigt väl.

I Sverige går vi med på vad som helst, bugar, bockar baklänges med hatten i handen och säjer alla andra har bättre maträtter och bättre kultur och bättre allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in