2007-03-21, 21:13
Medlem
Breakemouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konserveradkorv
Min vän och jag sak till borlänge i veckan, hon har inte fyllt 18 än. hade tänkt förfalska en lapp, men äru helt säker på att det är 16års gräns på vpiercingar ? Stod på sidan ngt med att det var 18års gräns, men även jag ahr hört at man bara behöver vara 16. Men men.. Blir en liten tuttpiercing för mig iaf Kommer väl kasnke göra as ont , men ska man vara fin får man lida pin

Japp, reglerna på sidan stämmer inte, du får göra den på Cross Road's bara du är över 16.
Citera
2007-03-22, 08:24
Medlem
Rhynns avatar
Vissa har 18 års gräns på genitala peircingar men inte alla följer dom, vet dock ej ifall det är obligatoriskt att ha 18 års gräns. Jag gjorde det iallafall när jag var 16
Citera
2007-03-22, 08:45
Medlem
papa_ogens avatar
För min del så tog det jäkligt lång tid innan såren var läkta på mina bröstvårtor.

Har även märkt att det är helt värdelöst att ha dessa piercingar om man tränar. Såren går upp hela tiden. Så blir tyvärr tvungen att ta ut dem ganska snart...
Citera
2007-04-23, 10:09
Medlem
Yorkshires avatar
Pierca nu, läkt i sommar?

Hej hej!

Om man piercar bröstvårtan typ NU, kan den vara läkt till sommaren? Har pool hemma och badar 4-5 ggr per dag (gör inget annat )

Dessutom solar jag solarium 2-3 ggr veckan - men kan tänka mig byta till BUS-produkter, hur funkar det annars mes solarie?

Har BTW hittat ett underbart smycke i 18k Guld, som en amorpil, kanske sett det på barbarella?

/ Ting
Citera
2007-04-23, 19:05
Medlem
Piercade bröstvårtan för 3-4 månader sedan och den har fortfarande inte läkt ...börjar tröttna på skiten nu så den åker nog av
Citera
2007-05-03, 21:38
Medlem
Bob Luntas avatar
Tog min andra nipple (kille) på tatueringsmässan förra helgen. Känns helt ok fast kliar lite ibland. Bara att ignorera den lilla irritationen och följa piercarens skötselråd så har man sitt på det torra. Själv blev jag piercad av LEX från Federal i LKPG.. Sveriges mest pålästa piercare
Citera
2007-07-30, 17:22
Medlem
lorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __o0o__
Piercade bröstvårtan för 3-4 månader sedan och den har fortfarande inte läkt ...börjar tröttna på skiten nu så den åker nog av

skumt... på fyra månader bör det vara läkt.
.. och dumt att du skrev det här i april, för det lär vara försent att säga; ta inte ut piercingen då den inte är läkt.
Citera
2008-07-11, 14:46
Medlem
Acovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
För min del så tog det jäkligt lång tid innan såren var läkta på mina bröstvårtor.

Har även märkt att det är helt värdelöst att ha dessa piercingar om man tränar. Såren går upp hela tiden. Så blir tyvärr tvungen att ta ut dem ganska snart...
Vad trärnar du , tränar du styrke tärning ? hade tänkt å göra en i bröst vårtan , odh jag gymmar tror du det blir ngt problem med det?
Citera
2008-07-11, 17:43
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
jag har en tjej kompis som vill pierca sig i bröstvårtan men är orolig för riskerna,vad finns det för risker?

Jag är piercad i båda bröstvårtorna och som många nämnt är det en svårläkt piercing iom att det räknas till surfacepiercing och lätt migrerar (stöts bort av kroppen).
Vad jag vet finns det inga direkta risker med själva piercingen, vill man skaffa barn ska det gå att amma bara man tar ut piercingen under tiden.
Du kan visst ha bh på dig när man gjort den, man ska bara inte ha en push up de första dagarna efter, då detta kan trycka till piercingen så att den blir sned, dessutom gör det rätt ont timmarna precis efter du piercat dig och vill du helst inte ha några kläder alls på dig (iaf inte på brösten).

När det gäller träning är det heller inga problem, bara man tar det lugnare de första dagarna. Jag tränar annars 7ggr/vecka vara 6 ggr av dem är ridning, vilket räknas som en highimpactsport (iaf på brösten), sen är jag på gymet 1 gång/vecka. Mina piercings läker fint och går inte upp för att jag tränar, bara man sköter dem så ska det gå bra. Jag har iofs bra läkkött..
Citera
2008-07-14, 12:54
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Bara jag som tyckte att det gjorde sjuk monstruöst ont att pierca bröstvartan?
Är jag en fjant?

Ja, troligtvis, jag gjorde båda samtidigt och tyckte inte det var farligt.
Citera
2008-07-14, 13:33
Medlem
hojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musfarbrorn
Framförallt är det otroligt svårläkt och klassas som den mest problematiska piercingen. Framförallt skaver det lätt och funkar inte så bra med BH heller.

LOL - det är inte alls en "otroligt" svårläkt piercing. Om den skaver så ta av dig bh´n på natten, och sov med t-shirt, eller ha en ring istället för stav under läketperioden som är 2-3 månader beroende lite på hur bra kroppen arbetar.
Citera
2008-07-14, 15:43
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojo
LOL - det är inte alls en "otroligt" svårläkt piercing. Om den skaver så ta av dig bh´n på natten, och sov med t-shirt, eller ha en ring istället för stav under läketperioden som är 2-3 månader beroende lite på hur bra kroppen arbetar.

Ven f-n har bh på natten? snacka om obehagligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in