Citat:
Ursprungligen postat av cern
jag har en tjej kompis som vill pierca sig i bröstvårtan men är orolig för riskerna,vad finns det för risker?
Jag är piercad i båda bröstvårtorna och som många nämnt är det en svårläkt piercing iom att det räknas till surfacepiercing och lätt migrerar (stöts bort av kroppen).
Vad jag vet finns det inga direkta risker med själva piercingen, vill man skaffa barn ska det gå att amma bara man tar ut piercingen under tiden.
Du kan visst ha bh på dig när man gjort den, man ska bara inte ha en push up de första dagarna efter, då detta kan trycka till piercingen så att den blir sned, dessutom gör det rätt ont timmarna precis efter du piercat dig och vill du helst inte ha några kläder alls på dig (iaf inte på brösten).
När det gäller träning är det heller inga problem, bara man tar det lugnare de första dagarna. Jag tränar annars 7ggr/vecka vara 6 ggr av dem är ridning, vilket räknas som en highimpactsport (iaf på brösten), sen är jag på gymet 1 gång/vecka. Mina piercings läker fint och går inte upp för att jag tränar, bara man sköter dem så ska det gå bra. Jag har iofs bra läkkött..