2018-09-08, 03:56
Bannlyst
Först vill jag tacka för ett bra forum, men nu ska ni få höra. Å ena sidan vill ni inte ha s.k. chatt-trådar med off-topic, samtidigt sammanfogar ni skitmycket trådar/ämnen vilket gör att fler saker blir off-topic.

Tråden om AfS möte i Kungsträdgården kunde gott ha fått fortsätta vara ett eget ämne, eftersom det var ett viktigt möte, många var intresserade och den handlade mer om vad som hände på mötet än om deras politik. Men nejdå, den ska tryckas upp i tråden om deras slutspurt som är på femtio tusen inlägg, av någon moderator som har för lite att göra.

Jimmie Åkessons s.k. "utspel" fick man inte kommentera i tråden om SVT:s slutdebatt, men de två trådarna med Annie Lööfs reaktion på det joinades in i tråden. Och Kjell Bergqvists insamling av namn försvann in i den enorma tråden om kändisar och politik. Vad har Kjell Bergqvist gjort er?

Sluta vara så klåfingriga och styr upp trådarna istället. Det finns personer på forumet som inte gör annat än förstör, ljuger, provocerar och trollar.

Peace.
Senast redigerad av AhmedVonCykelhielm 2018-09-08 kl. 04:03.
Citera
2018-09-08, 08:43
Medlem
Svantevits avatar
Håller med. Är inte så insatt i de trådar du nämner, men rent spontant så borde Kjells kändislista kunnat ha en egen tråd med tanke på hur många artiklar det drivits i tidningarna om just denna.
Citera
2018-09-08, 09:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedVonCykelhielm
Först vill jag tacka för ett bra forum, men nu ska ni få höra. Å ena sidan vill ni inte ha s.k. chatt-trådar med off-topic, samtidigt sammanfogar ni skitmycket trådar/ämnen vilket gör att fler saker blir off-topic.

Tråden om AfS möte i Kungsträdgården kunde gott ha fått fortsätta vara ett eget ämne, eftersom det var ett viktigt möte, många var intresserade och den handlade mer om vad som hände på mötet än om deras politik. Men nejdå, den ska tryckas upp i tråden om deras slutspurt som är på femtio tusen inlägg, av någon moderator som har för lite att göra.

Jimmie Åkessons s.k. "utspel" fick man inte kommentera i tråden om SVT:s slutdebatt, men de två trådarna med Annie Lööfs reaktion på det joinades in i tråden. Och Kjell Bergqvists insamling av namn försvann in i den enorma tråden om kändisar och politik. Vad har Kjell Bergqvist gjort er?

Sluta vara så klåfingriga och styr upp trådarna istället. Det finns personer på forumet som inte gör annat än förstör, ljuger, provocerar och trollar.

Peace.

Har du skickat pm till moderatorerna i det aktuella forumet?
Citera
2018-09-08, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har du skickat pm till moderatorerna i det aktuella forumet?

Nej, jag är lite rädd för dem.
Citera
2018-09-08, 14:18
Moderator
Tinuviels avatar
Det är alltid en avvägning om trådar ska slås samman eller ej och vi diskuterar inte sällan detta internt. Ibland pågår diskussioner parallellt i flera olika trådar och då kan det finnas en poäng i att samla dem i en tråd.
1) Annie Lööfs utbrott: Detta är exempel på en händelse som redan diskuterades i den allmänna debattråden och vi beslöt att infoga den tråden för att undvika parallella diskussioner.
2) Även om jag inte tycker att det var fel att infoga tråden om AfS i Kungsträdgården i tråden om AfS torgmöten så tycker jag du har en poäng i att händelsen var av en sådan dignitet att en egen tråd hade kunnat motiveras.
3) Vad gäller ditt resonemang om Jimmie Åkesson undrar jag om det beror på en missuppfattning. Det är fullt tillåtet att diskutera Åkessons uttalanden i tråden om partiledardebatten. Det som skedde var att en tråd som fokuserade på medias agerande (Svt:s avståndstagande) flyttades till Medier och Journalistik för att de som ville fokusera mer på en diskussion om media skulle kunna fortsätta där.
4) Jag håller inte alls med dig vad gäller Kjell Bergqvist. Kändisar gör politiska uttalanden och ägnar sig åt upprop titt som tätt. Ofta är dessa uttalanden helt substanslösa och de trådar som skapas har följaktligen ett låg politiskt värde där diskussionen ofta stannar vid att kändisarna är dumma i huvudet. Att samla sådana utspel i en och samma tråd tycker jag är helt korrekt.
Citera
2018-09-08, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
4) Jag håller inte alls med dig vad gäller Kjell Bergqvist. Kändisar gör politiska uttalanden och ägnar sig åt upprop titt som tätt. Ofta är dessa uttalanden helt substanslösa och de trådar som skapas har följaktligen ett låg politiskt värde där diskussionen ofta stannar vid att kändisarna är dumma i huvudet. Att samla sådana utspel i en och samma tråd tycker jag är helt korrekt.

Tack för ett bra svar.

Jag skulle vilja bunta ihop alla vänsterpartister i en tråd, av samma anledningar. Deras diskussioner slutar också med att det visar sig att de är dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in