2007-10-23, 19:04
Medlem
Valvträsks avatar
Nu kör vi: just innan den sista svarta rutan blev kameran subjektiv, dvs den blev "vår" blick. Det skulle innebära att det är vi, tittare, som kommer fram till Tony och han möter oss med sin blick... Hajar ni? Serien slutar med att alla som tittat (var och en i sin fantasi, förstås!) gör sällskap med Tony och hans familj. Jag tror att upphovsmännen vill säga att utan oss tittare och den inlevelse som vi satsar, kan ingen fiktion uppstå. Att det har funkat genom alla säsonger måsta vara en triumf för David Chase. Det är väl inte allt för långsökt att tänka sig att många var skeptiska till hela idéen från början. En av de stora tillgångarna med Sopranos tycker jag har varit att serien har litat på sin publik, inte underskattat den utan verkligen trott på tittarnas intelligens. Sedan har de ju haft en sällsynt bra förmåga att hantera även komplicerade saker utan att förenkla så det stör.
Citera
2007-10-23, 19:33
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
nej
han syftar på andra delen på s6. avsnitt 13-21
Ah okey!
Citera
2007-10-23, 19:34
Medlem
Eastons avatar
Tror ni att HBO kommer göra uppföljare? jag hoppas verkligen dom kommer ut med en sesong 7, den hade säkerligen blivit minst lika bra som dom övriga 6. Och som sista avsnittet sluta så skulle man kunna fortsätta där.
Citera
2007-10-23, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Tror ni att HBO kommer göra uppföljare? jag hoppas verkligen dom kommer ut med en sesong 7, den hade säkerligen blivit minst lika bra som dom övriga 6. Och som sista avsnittet sluta så skulle man kunna fortsätta där.

Skulle inte hoppas för mycket på det..
detta var nog det sista vi fick se av Sopranos
Citera
2007-10-23, 20:55
Medlem
det MÅSTE komma fler avsnitt
det suger om inte det blir fler
¨för bra serie =)
Citera
2007-10-23, 21:31
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar
Skulle inte hoppas för mycket på det..
detta var nog det sista vi fick se av Sopranos
Mm troligen, men man kan ju alltid hoppas!
Citera
2007-10-24, 01:18
Medlem
De borde kunna göra en fortsättning. De sköna lirarna är ju fortfarande kvar - Tony, Paulie, silvio...medan tråkmånsen christopher är död...bara tony sopranos son skulle försvinna så vore det ännu bättre.
Citera
2007-10-24, 10:24
Medlem
Satt och kollade några gamla random avsnitt av Sopranos igårkväll och kom att tänka på den tredje systern till Tony... Har helt glömt bort vad hon är för en egentligen, är hon halvsyster eller? Hon verkar ju inte vilja ha något att göra alls med Tonys liv och verksamhet men samtidigt verkar de ha en bra relation till varandra, (inte alls lika hetlevrad som Tonys och Janices).
Citera
2007-10-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Satt och kollade några gamla random avsnitt av Sopranos igårkväll och kom att tänka på den tredje systern till Tony... Har helt glömt bort vad hon är för en egentligen, är hon halvsyster eller? Hon verkar ju inte vilja ha något att göra alls med Tonys liv och verksamhet men samtidigt verkar de ha en bra relation till varandra, (inte alls lika hetlevrad som Tonys och Janices).
Barbara är helsyskon till Tony. Hans lillasyster om jag inte minns helt fel.
Anledningen till att hon inte syns så mycket är väl att hon, till skillnad från Janice har ett stabilt familjeliv och bor en bra bit från Jersey.
Citera
2007-10-24, 14:13
Bannlyst
Såg att man kan förhands boka boxen med de avslutande avsnitten från discshop. Men tyvärr så saknar denna version svensk textning
Citera
2007-10-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Barbara är helsyskon till Tony. Hans lillasyster om jag inte minns helt fel.
Anledningen till att hon inte syns så mycket är väl att hon, till skillnad från Janice har ett stabilt familjeliv och bor en bra bit från Jersey.

Aha okej det är så det ligger till... Jo hon känns ju helt klart som den som är mest stadgad och lever tryggast. Tack för uppklarandet!

Det är så sjukt gutt och bara dra vilket avsnitt som och veta att det kommer vara bra.

Borde nog börja se serien från början igen dock med tanke på att jag glömt en del saker.
Citera
2007-10-25, 01:48
Medlem
Krymplings avatar
så skönt att veta att jag missat några säsonger så att jag kan se om serien utan allt för mycket repetition
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in