2018-09-07, 06:52
Medlem
Märkligt. Förstår att de vill kränga, men det låter lite fishy.

Är detta vanligt förfarande? Har googlat runt lite men hittar ingen info.
Citera
2018-09-07, 07:14
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Märkligt. Förstår att de vill kränga, men det låter lite fishy.

Är detta vanligt förfarande? Har googlat runt lite men hittar ingen info.
Telefonförsäljning är vanligt ja. Vill du inte köpa ett sigill tackar du nej.
Citera
2018-09-07, 08:38
Medlem
KiselMupps avatar
Så vitt jag vet ringer UC inte upp för att sälja något.

Jag har blivit uppringd av någon som påstår sig komma från UC eller sammarbetar med UC (minns inte vilket).
De ville ge mig bättre villkor på mina lån.
Jag svarade (i tron att de ringde från UC och visste vad de pratade om): VA, HAR JAG LÅN?!, DÅ MÅSTE JAG RINGA POLISEN -FÖR JAG HAR INTE TAGIT NÅGRA LÅN!!!

När jag sen frågade i vilken bank lånen finns, så kunde han inte svara på det.
Samtidigt så insåg jag det orimliga i att UC skulle syssla med detta, M.a.o BEDRÄGERI!

Uplysningscentralen har EN enda uppgift: Att ge ekonomiska upplysningar till den som vill ge någon kredit för ett lån eller en tjänst t.ex. ett telefonabonnemang.
Citera
2018-09-07, 09:33
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp

Jag har blivit uppringd av någon som påstår sig komma från UC eller sammarbetar med UC (minns inte vilket).
Jag svarade (i tron att de ringde från UC och visste vad de pratade om): VA, HAR JAG LÅN?!, DÅ MÅSTE JAG RINGA POLISEN -FÖR JAG HAR INTE TAGIT NÅGRA LÅN!!!

Samtidigt så insåg jag det orimliga i att UC skulle syssla med detta, M.a.o BEDRÄGERI!

Uplysningscentralen har EN enda uppgift: Att ge ekonomiska upplysningar till den som vill ge någon kredit för ett lån eller en tjänst t.ex. ett telefonabonnemang.
https://www.uc.se/sigill-certifikat/
Citera
2018-09-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp

Dom har telefon försäljare.
Ta en uc på dig själv så ringer dom efter någon månad.
Citera
2018-09-07, 09:41
Medlem
KiselMupps avatar
Där ser man.

Men de som ringde mig för ett par år sedan verkade helt klart suspekta.
Citera
2018-09-07, 12:22
Medlem
haiguises avatar
När jag sålde för semi-bluff-företagen Keycode presenterade vi på en nanosekund att vi ringde från "Säkerhetsbolaget Keycode" för att sen utdraget och tydligt poängtera att vi ringde ut "i sammarbete med UC" (sammarbetet bestod i att vi hade tillåtelse att sälja deras identitetsskydd, vad det nu hette, ett "sammarbete" som hotade att gå åt helvete varje vecka för UC ringde oss hela tiden med klagomål på hur vi presenterade deras tjänst).

Tror inte UC har egna callcenters men kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in