Citat:
Ursprungligen postat av
ExpressK
Jag åkte till en studentstad i Norge med stor befolkning. Det chockade mig hur attraktiva/snygga tjejerna var där. Det går inte att jämföra med Sverige. Även om svenska befolkningen är attraktiva också så är norska befolkningen attraktivare.
Har det att göra med att studentstäder lockar snygga/attraktiva människor oavsett land? Är jag ensam med att tycka detta om Norge kontra Sveriges tjejer?
Så jag fattar inte detta med att norskar ser oss svenskar som attraktivare/snyggare? Har mer att göra med vilken befolkning som bor i staden?
De är klart snyggare och ser friskare ut än de Svenska lönnfeta/feta. Antar att kulturen att ta sig ut i naturen spelar in en hel del. Många "går på tur" helger och lediga dagar, så även ungdomar. Dessutom använder de betydligt mindre smink och hamburgerkulturen har inte lika hårt grepp om norrmännen som Svenskarna.
Många har med sig sitt nistepakke till jobbet (hemgjorda mackor) och går inte ut på lunch och vräker i sig Hamburgare, kebab och pizzor) Så kombinationen av bättre mat och mera friluftsliv är nog deras hemlighet att hålla sig fina och hälsosamma.