• 2
  • 3
2019-02-16, 06:34
Avstngd
Lacerdas avatar
Jag var i kuta beach 2014 och letade off licence, gatuhoror. Hittade en ful jvla slyna efter mnga om och men sg min kuk fr ungefr 350 kronor, vilket r ocker. Hur gr det fr er andra som knullar fillipinoluder?
Citera
2019-02-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Vlj inte Sanur. Det r ett pensionrsstlle. Canggu eller Seminyak kommer att passa bra. Och det som skrivs hr om faran med scooterkrning r trams. Alla ker scooter p Bali och det r hur lugnt som helst. Trafiken r ibland tjock men olyckor sllsynta, folk r dmjuka i trafiken. Du behver ett int kk om du vill slippa muta poliser med 100000-300000 rupier. Ditt MC-kort och det internationella rcker (de flesta har inte int kk).

Satans va dyrt det va muta polisen trodde vi snacka en tusing eller tv .
Rknas en 125cc som mc p bali ?
Citera
2019-03-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Vlj inte Sanur. Det r ett pensionrsstlle. Canggu eller Seminyak kommer att passa bra. Och det som skrivs hr om faran med scooterkrning r trams. Alla ker scooter p Bali och det r hur lugnt som helst. Trafiken r ibland tjock men olyckor sllsynta, folk r dmjuka i trafiken. Du behver ett int kk om du vill slippa muta poliser med 100000-300000 rupier. Ditt MC-kort och det internationella rcker (de flesta har inte int kk).

Att sga att olyckor r sllsynta nr det dr ca 40000 pers per r och att det r "hur lugnt som helst" knns inte helt korrekt.

Klart det inte r en omedelbar ddsdom att kra i Indonesien men hller inte med om att det skulle vara "trams" att man ska tnka sig fr innan man slnger sig ut i trafiken.

Ja, i turistomrdena kr mnga scooter och det r klart att de flesta inte krockar men vara medveten om att det funkar annorlunda r nog inte s dumt nd.

Just i tt trafik sker ju sllan ngot mer allvarligt eftersom farten r ptvingat lg. Kr scooter du om du vill men sanningen om farligheten kanske ligger ngonstans mellan det jag skrev och "hur lugnt som helst"?
Citera
2019-03-01, 17:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag kan frst knslan av frihet man vill komma t genom att hyra egen bge men som redan nmnts i trden, indonesisk trafik R annorlunda.
Precis som det skrivs i citatet ovan s finns det i praktiken inga trafikregler s som vi i vst anvnder ordet. Det r som ett free for all demolition derby.

Har man krt i andra asiatiska lnder s vet man ju vad man ger sig in i men konsekvenserna OM du rkar ut fr en olycka blir ju inte mindre bara fr att du r medveten om det i frvg.

Som "Bule" r du ALLTID i underlge nr skuldfrgan ska redas ut. Du antas ha gott om pengar och ont om frstnd och d polis och eventuella "motstndare" vid en olycka till 95% inte pratar engelska s sker alla diskussioner p Bahasa och du har inte en chans att argumentera emot.

r gift med en indonesier och r ingen rddhare men nr jag sitter bakp hojen nr hon kr s har jag full larmberedskap p hela tiden, vnder och vrider p huvudet fr att vara beredd OM det skulle smlla.
Har aldrig varit inblandad i ngon olycka d frun r duktig p att kra och framfr allt vet HUR man ska kra men det har ju hnt att man ftt stta upp en fot eller arm fr att fysiskt hindra andra hojar eller bilar att preja en.

Hastigheterna tenderar att vara rtt lga i ttare bebyggelse eftersom det r s MYCKET trafik men ute p de strre vgarna dras det p och nr det d vl smller s blir det hemska olyckor.

Har personligen sett ett 10-tal olyckor p NRA hll som om dom hade intrffat i Sverige hade resulterat i krigsrubriker i kvllstidningarna, tillsttande av en haverikommission samt krav p trafikverkets generaldirektrs omedelbara avrttning men som i Indonesien inte vckt mer uppmrksamhet n att "Jaha nu fick vi spola vgbanan ren frn blod och hjrna IGEN"

Rekommenderar STARKT att ka taxi eller hyra bil MED chauffr om man vill ka runt p Bali, vilket jag ocks rekommenderar. Resten av Bali r finare n Kuta.

Kan inte mer n hlla med dig!!! Det r vansinne att kra sjlv p MC eller liknande! Finns regler i Indonesien, men det r omjliga att flja varav den kaos som uppstr. Skulle en polis/militr stoppa en, s r du chanslsa att komma undan utan muta dem. De r ute plocka pengar av "bule" fr de r levande ATM maksiner! bttre hyra en bil med chaffis!

Bott p java frn och till 17 r. Jag kr bil sjlv, men stter ej mig p MC eller liknande, det r livsfarligt!
Citera
2019-03-04, 13:34
Medlem
I Sverige dog drygt 300 pers i trafiken 2018. P Bali dr cirka 500, p en yta strre n Gotland dr det bor drygt 4,3 miljoner mnniskor och dr alla - ungdomar och t o m sm barn - kr scooter och en jkligt stor andel av de inhemska frarna t o m gr det utan hjlm. Trafiken r dmjuk, mycket mer n i Vst, och inte alls s svr som ni pstr.

Det r lugnt att kra scooter p Bali. Gr det. Allt annat r rddhgset och dumt.
Citera
2019-03-05, 07:45
Medlem
lahaffs avatar
Vad skulle ni gra om ni hade 48 timmar i Bali? Bara hnga p ett stlle va? Typ Seminyak?
Citera
2019-05-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahaff
Vad skulle ni gra om ni hade 48 timmar i Bali? Bara hnga p ett stlle va? Typ Seminyak?

48h ska du absolut spendera p ETT stlle. Tar evigheter att frflytta sig ngon lngre strcka i Indonesien.

Landar du i Denpasar hade jag stannat runt Kuta/Nusa Dua ven om det r snderturistat...man hinner helt enkelt inte mer p 48H
Citera
2019-08-19, 20:18
Bannlyst
Rekommenderar Canggu starkt om man ska till Bali. Ett supernice stlle dr man kan surfa, yoga, bara chilla och ta massor av god mat. Det var mitt favoritstlle nr jag var i Bali
Citera
2019-09-16, 20:05
Medlem
Livshacks avatar
Passa p att beska Lombok och ngon av Gili-arna!
Citera
2019-12-23, 21:44
Medlem
Bali verkar ha helt verfldats av instagram horor och posrer sen ngra r tillbaka
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem