Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-05, 23:33
  #1
Medlem
Femme.Fatales avatar
Detta är ett ämne man inte pratar om. Jag och mina närmaste vänner har dock berört detta vid enstaka tillfällen:
Homosexuella män hatar kvinnor!

Varför säger alla kvinnor att de vill ha en bög-bästis när bögar extremt sällan är särskilt trevliga? Speciellt inte mot kvinnor.

De är respektlösa, tar sig rättigheter de inte har tex att klämma på ens bröst eller i övrigt kommentera ens kropp, bara för att de är bögar.

Är det någon annan som delar denna erfarenhet med mig?
Var finns de där bögböstisarna som alla kvinnor eftertraktar? På film?

Man kan heller aldrig ta upp detta ämne då det direkt låter som man är homofob vilket inte är fallet. Många Bögar har helt enkelt bara ett lika stort kvinnohat som många män, deras hat mot oss kvinnor pratas det dock inte om.
__________________
Senast redigerad av Femme.Fatale 2018-09-05 kl. 23:51.
Citera
2018-09-05, 23:40
  #2
Medlem
Azalinas avatar
Bögar är väl lite mer tjejiga av sig. Nu menar jag de som bär smink och pratar som en tjej. De kanske känner igen sig mer? Kanske är tryggare med bögar eftersom att de inte skulle kunna våldta en?
Citera
2018-09-05, 23:41
  #3
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azalina
Bögar är väl lite mer tjejiga av sig. Nu menar jag de som bär smink och pratar som en tjej. De kanske känner igen sig mer? Kanske är tryggare med bögar eftersom att de inte skulle kunna våldta en?
Jo, men är de trevligare?

De verkar ju ha sin egna form utav kvinnohat.
Citera
2018-09-05, 23:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Jo, men är de trevligare?

De verkar ju ha sin egna form utav kvinnohat.
Har aldrig varit med om att någon homo har haft något kvinno hat. Kanske ni har otur?
hur går det ens till när denna homosexuella man tar på brösten? är det en kompis? eller någon random man på krogen? eller är du bara ett troll?
Citera
2018-09-05, 23:48
  #5
Medlem
Azalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Jo, men är de trevligare?

De verkar ju ha sin egna form utav kvinnohat.

Precis, sin egna typ av kvinnohat. Kanske svårt som tjej att se det som kvinnohat? Är inte särskilt insatt i hur bögar betér sig bland kvinnor, men de verkar ju vara trevligare. Varför skulle de annars vara med dem?
Citera
2018-09-05, 23:48
  #6
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Har aldrig varit med om att någon homo har haft något kvinno hat. Kanske ni har otur?
hur går det ens till när denna homosexuella man tar på brösten? är det en kompis? eller någon random man på krogen? eller är du bara ett troll?
Alltså det kan vara tex en bekant eller arbetskamrat. De verkar liksom ha ett behov utav att ta på och kommentera min kropp. Nej de är inte hetero utan riktiga homosexuella.

De använder inte sällan öknamn på kvinnor. Kallar dem kärringar etc...

Jag vet givetvis flera trevliga också, men majoriteten är inte särskilt trevliga.
Citera
2018-09-05, 23:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Alltså det kan vara tex en bekant eller arbetskamrat. De verkar liksom ha ett behov utav att ta på och kommentera min kropp. Nej de är inte hetero utan riktiga homosexuella.

De använder inte sällan öknamn på kvinnor. Kallar dem kärringar etc...

Jag vet givetvis flera trevliga också, men majoriteten är inte särskilt trevliga.
Okej, tror inte på dig.
Citera
2018-09-05, 23:52
  #8
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Okej, tror inte på dig.
Nähä, min värld går under
Citera
2018-09-05, 23:55
  #9
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azalina
Precis, sin egna typ av kvinnohat. Kanske svårt som tjej att se det som kvinnohat? Är inte särskilt insatt i hur bögar betér sig bland kvinnor, men de verkar ju vara trevligare. Varför skulle de annars vara med dem?
Ja det är det jag undrar. Funderade tidigare på om det var jag som lockade fram något i dem, men när jag pratade med mina väninnor om detta så hade vi samma upplevelser. Men det är hysch hysch att prata om för det är så syyyynd om bögar. Så de ska minsann få bete sig hur de vill.
Citera
2018-09-05, 23:59
  #10
Medlem
Azalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Ja det är det jag undrar. Funderade tidigare på om det var jag som lockade fram något i dem, men när jag pratade med mina väninnor om detta så hade vi samma upplevelser. Men det är hysch hysch att prata om för det är så syyyynd om bögar. Så de ska minsann få bete sig hur de vill.

Det kanske ligger i det om att man tycker synd om dem. Kanske man är mer sympatisk?
Citera
2018-09-06, 00:06
  #11
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azalina
Det kanske ligger i det om att man tycker synd om dem. Kanske man är mer sympatisk?
Ja precis! Det gör man ju. Vi kvinnor har daltat med homosexuella män i årtionden. Tacken är att de hatar oss och är respektlösa as.
Citera
2018-09-06, 00:58
  #12
Medlem
En teori kan vara att de har samma typ av, och grad av, kvinnohat som hetero-män. Men hetero-män med en viss grad av, och typ av kvinnohat, samma som en bög har, har iallafall något positivt de ser hos kvinnor och det är att de kan uppskatta deras kroppar och sexualitet.
Så homosexuella män är i genomsnitt inte mer hatiska mot kvinnor utan hatet som finns hos båda grupperna (som är olika hos olika individer förstås) förstärks hos honosexuella av att de inte heller är attraherade av kvinnor, och kvinnor blir därför helt meningslösa objekt, när de hos en kvinnohatande hetero-man iallafall(?) är sexobjekt.
__________________
Senast redigerad av somerandom 2018-09-06 kl. 01:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback