Jag röstade faktiskt på KD, vilket jag aldrig hade trott om mig själv när jag var yngre.
När det gäller sexköpslagen så röstade de i alla fall emot att kriminalisera sexköp utomlands. Så de har åtminstone vett att inse att svenska lagar inte kan råda utomlands.
I övrigt så var det en del annat som jag gillade: partiledarens starka avståndstagande till identitetspolitiken gjorde intryck på mig; jag som intresserar mig för Sydafrika ser hur illa det kan bli när VAD man är, istället för VEM man är, helt tar över debatten. Inom den svenska vänstern finns sådana tendenser, tjafset om vithetsnorm och sånt, vilket bidragit till att jag inte gav dem mitt stöd. Åtminstone inte i riksdagsvalet.
Jag vill släppa in SD i värmen, eftersom jag tror det är det bästa sättet att på sikt normalisera partiet, men kunde inte få mig själv att rösta på dem; det finns helt enkelt för många tomtar och rasister kvar där. Men på sikt bör de inordnas i det borgerliga blocket, så som skett i våra grannländer.
Sen rent fördelningspolitiskt så är nog KD det mest välfärdskramande av de borgerliga partierna, vilket har viss vikt för en gammal rödgrön sympatisör

.