2018-09-04, 15:55
Medlem
Nu är det valtider men vad jag vet så är det inget av partierna man hör om som vill avskaffa sexköpslagen? Vad väljer ni då att rösta på och varför?
Citera
2018-09-04, 19:16
Medlem
scraftys avatar
Tyvärr finns inget parti som vill ta den frågan. Jag röstar V för att partiet är det allmänt bästa av alls riksdagspartier. Legalisering av sexköp kommer aldrig att ske i Sverige, så det är bara att glömma.
Citera
2018-09-04, 19:20
Medlem
olasvenssons avatar
Jag vet inte vilket parti som röstar för detta. Men vad det inte Centern som ville ha incest?

Jag tippar på att Centern gillar prostitution också. Dom verkar vara helt galna.
Citera
2018-09-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag vet inte vilket parti som röstar för detta. Men vad det inte Centern som ville ha incest?

Jag tippar på att Centern gillar prostitution också. Dom verkar vara helt galna.

C står bakom sexköpslagen fullt ut:

https://www.centerpartiet.se/var-politik/politik-a-o/lag-och-ratt/prostitution
Citera
2018-09-04, 21:44
Medlem
sd såklart så att vi inte får mer femministlagar
Citera
2018-09-04, 22:50
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Men vad det inte Centern som ville ha incest?
Kan vara LUF du tänker på.
Citera
2018-09-04, 23:53
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Tyvärr finns inget parti som vill ta den frågan. Jag röstar V för att partiet är det allmänt bästa av alls riksdagspartier. Legalisering av sexköp kommer aldrig att ske i Sverige, så det är bara att glömma.
Säg inte det .. Prostitution är ett effektivt sätt att stabilisera ett kaotiskt samhälle.. alltså det samhället vi kommer att få se i Sverige om 40 år
Citera
2018-09-05, 00:23
Medlem
WordWarriors avatar
Jag rekommenderar Alternativ för Sverige eller SD, och Medborgerlig samling i nämnd ordning. Denna ordning kan mycket väl ha kastats om i valet 2022. Det primära är, som jag sagt ett par år nu, inte att hitta ett parti som vill avskaffa sexköpslagen i första hand, utan att bryta ryggraden på feminismen, gammelmedia och PK. Satsa alltså på partier som vill inrikta sig på att bekämpa riktigt grov brottslighet i första hand, och prioriterar på rätt sett polisiärt och rättsligt. Först när PK knäckts kan man argumentera utifrån fakta utan att allt förvrängs av lögnare.

Dränera träsket NU!
Senast redigerad av WordWarrior 2018-09-05 kl. 00:29.
Citera
2018-09-05, 00:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Vad är det för mening att bryta ryggen av dom när man kan knulla dom i röven. Annie L som exempel.

Ovan nämnda partier kan göra både och. Samtidigt...

När ett regimskifte skett kommer pengakranen till feministiska dårskapsprojekt att dras åt, och då kommer gamarna att flyga mot nya jaktmarker.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-09-05 kl. 00:33.
Citera
2018-09-05, 20:30
Medlem
Lisalits avatar
Som sagt står inget av de större partierna för en förändring av sexköpslagen. Även om det säkert finns företrädare som vill det så är frågan delvis nedprioriterad men också ”onödig” att blanda sig i. Man vinner väldigt få röster på att opponera sig och riskerar istället en debatt där majoriteten av svenskarna är faktaresistenta och belagda med skygglappar sedan barnsben. Det är liksom inte värt det.

WW gjorde dock en väldigt god poäng: genom att rösta på partier som inte är åtminstone hysteriskt feministiska kan det rådande klimatet ändras på sikt och öppna för framtida diskussioner om sexköpslagen. Kanske om det stryps lite skattemedel till dåraktiga jämställdhets- och genusprojekt, till exempel. Färre knasbollar som Åsa Regnér på ministerposter. Personligen röstar jag SD på grund av deras övriga politik som trots allt är mer akut nödvändig än sexköpslagen vara eller icke vara. Den fighten kommer men Sverige behöver hamna i balans först, ingen vill ta i den med tång i dagsläget.
Citera
2018-09-08, 00:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Som sagt står inget av de större partierna för en förändring av sexköpslagen. Även om det säkert finns företrädare som vill det så är frågan delvis nedprioriterad men också ”onödig” att blanda sig i. Man vinner väldigt få röster på att opponera sig och riskerar istället en debatt där majoriteten av svenskarna är faktaresistenta och belagda med skygglappar sedan barnsben. Det är liksom inte värt det.

WW gjorde dock en väldigt god poäng: genom att rösta på partier som inte är åtminstone hysteriskt feministiska kan det rådande klimatet ändras på sikt och öppna för framtida diskussioner om sexköpslagen. Kanske om det stryps lite skattemedel till dåraktiga jämställdhets- och genusprojekt, till exempel. Färre knasbollar som Åsa Regnér på ministerposter. Personligen röstar jag SD på grund av deras övriga politik som trots allt är mer akut nödvändig än sexköpslagen vara eller icke vara. Den fighten kommer men Sverige behöver hamna i balans först, ingen vill ta i den med tång i dagsläget.

Jag håller med dig fullt ut Lisalit. Innan vi har krossat den politiska korrektheten och det förtryckande etablissemanget (inkluderat mainstream media), så finns det ingen väg framåt i prostitutionspolitiken. Ditt val av parti är helt okey ur den synvinkeln. Själv röstar jag på Alternativ för Sverige (AfS), eftersom de har ett mycket kraftfullare budskap, och en högre energi än SD.
Citera
2018-09-12, 23:36
Medlem
Jag röstade faktiskt på KD, vilket jag aldrig hade trott om mig själv när jag var yngre.

När det gäller sexköpslagen så röstade de i alla fall emot att kriminalisera sexköp utomlands. Så de har åtminstone vett att inse att svenska lagar inte kan råda utomlands.

I övrigt så var det en del annat som jag gillade: partiledarens starka avståndstagande till identitetspolitiken gjorde intryck på mig; jag som intresserar mig för Sydafrika ser hur illa det kan bli när VAD man är, istället för VEM man är, helt tar över debatten. Inom den svenska vänstern finns sådana tendenser, tjafset om vithetsnorm och sånt, vilket bidragit till att jag inte gav dem mitt stöd. Åtminstone inte i riksdagsvalet.

Jag vill släppa in SD i värmen, eftersom jag tror det är det bästa sättet att på sikt normalisera partiet, men kunde inte få mig själv att rösta på dem; det finns helt enkelt för många tomtar och rasister kvar där. Men på sikt bör de inordnas i det borgerliga blocket, så som skett i våra grannländer.

Sen rent fördelningspolitiskt så är nog KD det mest välfärdskramande av de borgerliga partierna, vilket har viss vikt för en gammal rödgrön sympatisör .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in