2018-11-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo men hans polaren som utförde mordet på Stefan blev fällda långt senare efter telefonavlyssning så det kanske var 2012

Telefon? Rumsavlyssning minns jag. Vilka telesamtal var det?
Citera
2018-11-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
Skoja inte.. Men förr eller senare kommer dom ju antagligen få tjänsten tillbaka betald. Såna här saker är inget folk glömmer som tur är.

Mvh apan

Nej alltså menade verkligen synd för Emil håller på bli en kopia av sin bror. Finns inte en siffra som står rätt i huvudet på honom. Han vart pappa bara för 1-2 år sen har jag för mig?
Citera
2018-11-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Var det 2012??
Enligt hans fb var Em*l jäkligt sur på en golare d 25 dec 2012.

Längre tillbaka skrev han ju att nån Orell (tjej) golat på honom och papper finns. Så det är väl det han syftar på.
Citera
2018-11-08, 20:18
Medlem
19 nov börjar rättegången enligt Allehanda. Kommer den vara bakom stängda dörrar?
Citera
2018-11-08, 22:07
Medlem
Citat:
Inte riktigt, det dom har gjort och antagligen blir dömda för är ingenting som gubbarna där inne kommer ge dom en highfive för. Saken är bara att om dom blir dömda för våldtäkt nu så blir det ju special avd så vem vet, dom kanske slipper åka på storstryk.

Mvh apan

Nog är det väl så att de som redan sitter på kåken inte tycker det är värt tio år till. Inte ens för att avliva två psykopater som de som gjort detta.

Skulle tro att folk helst sköter sitt och inte orkar med massa hämndaktioner.
Vart nyfiken nu på hur många mord/grova misshandlar vi haft inne på svenska fängelser?
Kan nog var så att en hel del mörkas?
Känns ändock som att sånt är mer vanligt i amerikanska fängelser. Menar om du fått 120 år så gör ju inte 30 år till nån skillnad.
Sen om nån spöar upp dem när de kommer ut är ju nåt annat. Tycker dock att de Carlxxn och Ranxxxrk hör hemma i en bur för alltid.
Citera
2018-11-09, 00:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
19 nov börjar rättegången enligt Allehanda. Kommer den vara bakom stängda dörrar?
Det vet vi inte förrän det börjar, domaren kan ta ett sådant beslut snabbt. Men det finns inte mycket som talar för stängda dörrar. Utom att den kvinnliga målsäganden är anonym. I stämningsansökan kallas hon MN, om jag minns rätt, övrigas namn utskrivna.
Det skulle kunna föreligga något särskilt behov av att hålla stängda dörrar i de delar som handlar om henne.
Citera
2018-11-09, 00:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Inte riktigt, det dom har gjort och antagligen blir dömda för är ingenting som gubbarna där inne kommer ge dom en highfive för. Saken är bara att om dom blir dömda för våldtäkt nu så blir det ju special avd så vem vet, dom kanske slipper åka på storstryk.

Mvh apan
Det är nått som kommer upp ofta, att den hemska skurken kommer att få stryk för att hans brott är så särdeles uselt. Och lite stryk kan väl de flesta räkna med på kåken. Men ofta är likheterna större än olikheterna mellan människor. Sitter man i samma båt och vet att man ska göra det i flera år framåt så vet de flesta att det är smartast att ro åt samma håll.
Citera
2018-11-09, 00:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Althie
Stäng av JavaScript, funkade för mig
Tack!
Citera
2018-11-09, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorSarah
Nog är det väl så att de som redan sitter på kåken inte tycker det är värt tio år till. Inte ens för att avliva två psykopater som de som gjort detta.

Skulle tro att folk helst sköter sitt och inte orkar med massa hämndaktioner.
Vart nyfiken nu på hur många mord/grova misshandlar vi haft inne på svenska fängelser?
Kan nog var så att en hel del mörkas?
Känns ändock som att sånt är mer vanligt i amerikanska fängelser. Menar om du fått 120 år så gör ju inte 30 år till nån skillnad.
Sen om nån spöar upp dem när de kommer ut är ju nåt annat. Tycker dock att de Carlxxn och Ranxxxrk hör hemma i en bur för alltid.

Har blivit vanligare, kanske inte med mord men att "missanpassade" åker på däng är inte helt ovanligt. Men slutar väl oftast med några brutna revben eller en avslagen käke.

Mvh apan
Citera
2018-11-09, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är nått som kommer upp ofta, att den hemska skurken kommer att få stryk för att hans brott är så särdeles uselt. Och lite stryk kan väl de flesta räkna med på kåken. Men ofta är likheterna större än olikheterna mellan människor. Sitter man i samma båt och vet att man ska göra det i flera år framåt så vet de flesta att det är smartast att ro åt samma håll.

Helt rätt. Men många gånger så blir det att dom flesta på en avd "ror" åt samma håll gentemot den personen. Allt beror på hur snabba personalen är på att uppfatta vad som pågår. Tar alltid en liten stund för flock mentaliteten att koka upp så pass att det smäller, och märks det för tydligt så blir det ju omplacering eller isol för vederbörande.

Men framtiden får visa vad dessa uppstående samhälls medborgare råkar ut för, om något alls.

Mvh apan
Citera
2018-11-09, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollmops
Nej alltså menade verkligen synd för Emil håller på bli en kopia av sin bror. Finns inte en siffra som står rätt i huvudet på honom. Han vart pappa bara för 1-2 år sen har jag för mig?

Vet faktiskt inte, är ingen jag känner. Men om det är så, så tycker jag att det kanske är bäst för det barnet att han sitter inne en ganska lång tid så att ungen kan få växa upp i en någorlunda trygg miljö. Men bara min åsikt och jag kan ha fel, snubben kan ju vara en underbar farsa ändå. Men när man snurrar så är det lät att snurret även hamnar hemma hos sig själv förr eller senare.

Mvh apan
Citera
2018-11-09, 07:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Telefon? Rumsavlyssning minns jag. Vilka telesamtal var det?

Kanske var som du sa, dvs rumsavlyssning. Minns inte riktigt men det var någon typ av avlyssning och dom anhölls väl relativt långt efter mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in