2018-09-02, 11:12
Medlem
Att kalla P/E-talet onödigt bara för att man inte baserar hela sin värdering på det nyckeltalet låter ogenomtänkt.

Personligen tycker jag att P/E är en viktig indikator på hur marknaden ser på bolaget, även om jag aldrig kollar på enbart PE utan isf PE/G.

Om du istället kör TA och tjänar pengar är det knappast fel utan det är det som spelar någon roll i slutändan enligt mig och det finns fler vägar dit.
Citera
2018-09-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Ja, siffror.

Finns ingen koppling mellan p/e-tal och en akties performance. 0 %. Det är bara blaj,,,, precis som stochastic... eller RSI. Samma blaj/dynga men i annan förpackning.
.
P/E talar ju om hur mycket ett företag tjänar jämfört med dess aktiekurs. Dvs hur dyr aktien är. Att du inte tycker det är intressant låter märkligt. Dvs lågt P/E på en aktie vars företag du tror på = köp, ett högt P/E på en aktie vars företag du inte tror på = sälj. Så jag skulle säga att det finns ett enormt stort samband mellan P/E och performance. Performance innebär ju hur mycket en aktie kan gå upp i pris, och detta är ju klart beroende av hur dyr aktien är ifrån början.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in