2018-08-31, 15:09
Medlem
någon som använt denna medicin för social fobi? jag börja den idag starta på 25mg och jag känner mig redan bättre. Min social fobi har gått ner typ skulle säga 80%.
Citera
2018-08-31, 15:13
Avslutad
Ett mirakel! Eller placebo. Det går inte så fort.
Har tagit dem mot migrän. För mycket biverkningar.
Citera
2018-08-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
någon som använt denna medicin för social fobi? jag börja den idag starta på 25mg och jag känner mig redan bättre. Min social fobi har gått ner typ skulle säga 80%.

Kör kbt istället.

Dvs öva på att ändra dina tankar. Det ändrar dina känslor, sen även dina handlingar. Men tar tid att komma i mål.
Citera
2018-09-04, 18:53
Medlem
ingen annan som tar Anafranil mot social fobi?
Citera
2018-09-04, 19:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Nej, dock tog jag dem en gång mot tvångshandlingar, men den behandlingen misslyckades... Kanske funkar benzo bättre mot social fobi...?
Citera
2018-09-04, 19:38
Medlem
Citat:

Jag fick Anafranil insatt på psykiatrin hösten-14, först via iv med droppställning i 2veckor för att sedan gå över till tablettform.
Fick den för ångest, oro och social fobi. minns inte exakt men. tror det var 50mg jag åt, 1 om dagen.
Kände mig hyfsat stabil i måendet, kunde efter ett par veckor röra mig mer o mer i områden med jobbiga platser med mycket folk i rörelse.
Åt anafranilen i ungefär 4-5 månader innan jag bytte och utsättningen var bland de värre jag varit med om! Med brainzapps och derealisation (overklighetskänslor) som pågick i ungefär 3 veckor.

Ångesten och oron minskade en liten aning men inte såpass mycket att jag kände att den gjorde underverk. fick byta sen till lyrica och fick jag en bättre fungerande vardag, med samtal parallellt med en KBT-psykolog.
Citera
2018-09-07, 21:46
Medlem
bump har vart på anafranil i 1 vecka nu , hjälper jätte mycket med social fobi. är på 50mg. någon annan som använt anafranil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in