2018-08-31, 14:08
Medlem
Det var en övernattning för ett bra tag sedan med skolan, jag sov inte över men min pojkvän gjorde(jag va inte där alls). Nu har det kommit fram att han låg sked med personen han verkligen lovade att INTE prata med.. han låna även ut en tjocktröja till hon och spelade pingis sjölva medans alla andra la sig.
Fick veta nu att dom legat sked, innan lovade han att det inte var mer än pingis och tröjan, fick veta bakvägen om skedningen igår.
VAD fan ska jag göra? Är de otrohet enligt er?
Citera
2018-08-31, 14:10
Medlem
Vad tycker du själv? Ligger du sked med andra killar bara sådär?
Citera
2018-08-31, 14:16
Medlem
AX64s avatar
Kanske inte otrohet per se, men han förtjänar nog en redig reprimand för tilltaget. Det är ditt förhållande så du avgör.
Citera
2018-08-31, 14:19
Medlem
franges avatar
Hur gamla är ni?

Nej - det är inte otrohet.
Citera
2018-08-31, 14:20
Medlem
Nej, det är det inte, men inte mindre förkastligt för det. Det vet killen om också, annars hade han erkänt.
Dumpa och gå vidare, nästa gång skedar de utan kläder.
Citera
2018-08-31, 14:21
Medlem
Det viktigaste är vad du tycker. Var och en måste själv bestämma vad som är okej i ett förhållande. Känn efter vad som är rätt för dig. Har ni pratat om det här och hur ni ska gå vidare?
Citera
2018-08-31, 14:22
Medlem
TheKhurgans avatar
Ja det är fan otrohet. Dumpa.
Du skedar inte med någon annan om du är i ett förhållande.
Citera
2018-08-31, 14:24
Medlem
supermassives avatar
Varje förhållande har sina egna gränser om vad som är OK eller inte. Vad känner du själv? Uppenbarligen är det något som du inte tycker är varken OK eller som du accepterar. Så om detta är otrohet eller inte vet bara du då alla par har som sagt olika gränser. Men du ska definitivt prata med din partner om detta då det är du i detta fall som inte känner att detta är OK på något sätt.
Citera
2018-08-31, 14:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creban
Det var en övernattning för ett bra tag sedan med skolan, jag sov inte över men min pojkvän gjorde(jag va inte där alls). Nu har det kommit fram att han låg sked med personen han verkligen lovade att INTE prata med.. han låna även ut en tjocktröja till hon och spelade pingis sjölva medans alla andra la sig.
Fick veta nu att dom legat sked, innan lovade han att det inte var mer än pingis och tröjan, fick veta bakvägen om skedningen igår.
VAD fan ska jag göra? Är de otrohet enligt er?

Vad är du ute efter? Definitionen av otrohet? Den går nog att slå upp på typ Wikipedia.

Om du däremot är ute efter att fråga "Är det här ett accepterat beteende även fast det kanske inte går över gränsen till otrohet?" eller liknande så ja, det är över gränsen. En gång ett as, alltid ett as. Så där gör man inte om man har en flickvän. Inte bara att han skedar med en annan tjej, han ljög dessutom för dig.

Det finns säkert folk som kommer försvara killen med att "det var gränsfall, men enligt mig inte över gränsen". Och vill man leka "var går linjen?" med sitt kärleksliv så varsågod att göra det, men det är dömt att bli en katastrof. Har man ett förhållande är man, enligt mig, skyldig att hålla tillräckliga avstånd från onödiga situationer för att på så vis visa sin partner respekten denne förtjänar. Gör man inte det är man inte värdig förhållandet, och det är precis den sitsen din pojkvän satt sig i enligt mig.
Citera
2018-08-31, 14:28
Medlem
Jag tycker inte att han gjort något fel. Dock bör du fundera över om han ändå inte är mer intresserad av den där andra tjejen än av dig? Det vore isåfall en rimligare anledning till att göra slut än att de legat sked.
Citera
2018-08-31, 14:31
Avslutad
Egentligen är otrohetsbegreppet ointresant. Han ljög för dig. Det räcker. Det kommer aldrig bli bättre med honom, så...dumpa.
Citera
2018-08-31, 14:39
Medlem
Ligga sked är inte så farligt. Ge honom två chanser till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in