2006-02-08, 22:55
Medlem
aceaceaceaces avatar
Hej !
Jag skadade mitt knä för nu ca 4,5 år sedan, mitt korsband, ledband och minisk gick sönder.
Blev opererad för detta ca 1,5 år sedan nu.
Jag skickade in till mitt försäkrings bolag om vad som hänt men fick bara tillb att det inte betalades ut nått för detta. Då står det dock i deras papper att min försökringn ska bla täcka knäskador.
Har jag fel eller är det inte att man ska få utav dem att besöka och bli undersökt av en läkare ang hur pass men man nu har av detta ?
Någon som vet hur jag ska gå till väga ?
Vore väldigt tacksam för alla svar !
/Maccan
Citera
2006-02-12, 11:49
Medlem
souloskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceaceaceace
Hej !
Jag skadade mitt knä för nu ca 4,5 år sedan, mitt korsband, ledband och minisk gick sönder.
Blev opererad för detta ca 1,5 år sedan nu.
Jag skickade in till mitt försäkrings bolag om vad som hänt men fick bara tillb att det inte betalades ut nått för detta. Då står det dock i deras papper att min försökringn ska bla täcka knäskador.
Har jag fel eller är det inte att man ska få utav dem att besöka och bli undersökt av en läkare ang hur pass men man nu har av detta ?
Någon som vet hur jag ska gå till väga ?
Vore väldigt tacksam för alla svar !
/Maccan

Nu beror det ju så klart på vad du har för försäkring, men troligt är att du har en olycksfalls försäkring, vilken borde täcka vårdkostnader, inkomstbortfall och liknande (resor till och från sjukhus osv) förutsatt att skadan är uppkommen genom en olycka. Ersättning därutöver är svårare om du inte haft väldiga besvär under sjukdomstiden (sveda och värk) eller får bestående problem (lyte och men).

Frågan är om det inte är lite sent att kontakta försäkringsbolaget nu?
Citera
2006-03-03, 17:43
Medlem
aceaceaceaces avatar
kan hända att det är lite sent men jag vet som sagt inte.
har hört om folk som fått för nedsatthet i tex just knä:n eller tex bruten arm osv.
men sånt ska man ju ha läkarintyg på som sen då naturligtvis försäkringsbolaget ska ta del av.
frågan var mest hur man ska gå till väga om det är någon som vet eller varit med om liknade ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in