Citat:
Ursprungligen postat av
Serboy
Jag köpte min första lägenhet som var nyproduktion år 2013. Sålde den med vinst på 700'000kr ett år senare. Flyttade hem igen 2014, reserverade två nyproduktion där jag bara gick in med reservationsavgift på 30'000kr/st. Vintern 2015 skulle båda stå färdiga men jag sålde kontrakten sommaren samma år, 1'200'000kr vinst båda tillsammans. Några veckor efter att försäljningskontrakten för de två första nyproduktionen var påskriven så reserverade jag två lägenheter till där jag sålde kontrakten hösten 2016 och gick med vinst 1'000'000kr.
Allt jag gjorde var att söka lånelöfte hos banken, reservera nyproduktioner, sålde kontraktet innan bostaden stod klar. Det gjorde att jag inte behövde binda upp mig till några bolån eller dylikt. Räknar man ut allt så har jag tjänat ca. 2.25 miljoner i rena pengar efter vinstskatten på alla bostadsaffärer.
Idag bor jag i en nyproducerad trea (första ägare) som kostade mig 2,7 miljoner (värde idag ca. 3,5 miljoner) i Göteborg.
kul, men man ska vara medveten om riskerna.. tror inte dom som köpt i spekulativt syfte idag är lika nöjda.