2018-08-29, 18:40
Medlem
Idag har jag kokat läcker chipotle en adobe. Chipotle med tomatsås och lite annat gott i.

Både när man gör denna grej och Texas chili så varnas det för att blötlägga chilin för länge, den bli då bitter heter det.
Man häller kokande vatten över och låter stå MAX 20 minuter heter det.

Men sen tar man och lägger den i en gryta med kokande vätska x antal timmar till.
Blir den inte bitter av det?

Hur vet kryddan vilken fas i tillagningen den är i?
Citera
2018-08-29, 19:03
Medlem
2560ps avatar
Varför blötlägga den alls, om du ändå ska koka den? Känns ju overkill. Är du orolig slänger du i chilin 20 min innan grytan är klar, antar att det är så de menar.
Citera
2018-08-29, 19:18
Medlem
Man ska mixa delar av mängden tillsammans med tomat etc. I Texas chili har jag för mig att man ska dela dem eller plocka ur fröna eller nåt så blötläggning är nödvändigt.
Det går inte att bara tillsätta den på slutet det blir helt fel.
Citera
2018-08-29, 20:00
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Man ska mixa delar av mängden tillsammans med tomat etc. I Texas chili har jag för mig att man ska dela dem eller plocka ur fröna eller nåt så blötläggning är nödvändigt.
Det går inte att bara tillsätta den på slutet det blir helt fel.

Ja då är det ju helt obegripligt. Den lär ju fortfarande bli lika besk, alternativt borde texten bort då den inte blir besk i vattnet heller.

Citera gärna när du svarar, då får den du svarar på en notifikation. Lätt att missa svaren annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in