2018-08-29, 00:21
Medlem
[quote=Van Nostrand|65082293]
Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Jag åkte in akut för magsmärtor och blod i avföringen. Har hög smärttröskel men kunde inte längre gå och förstod att det var läge att åka in. Smärtan tilltog under någon veckas tid.

”ULJ buk visar väggförtjockning i tunntarmsslynga distala ileum. Appendix kan ej visualiseras.
Går vidare med DT buk som ej visar någon appendicit eller terminal ileit. Ses i hö fossa multipla lätt förstorade mesenteriella körtlar. Som bifynd noteras en cm stor välavgränsad lågattenuerad förändring ventralt i levern och attenuerar högre än en ordinär cysta. Normalvida gallvägar. Ingen hydronefros.

Hade lite förhöjt b-leukocyt värde också.

Vad trot du?[/QUOTE

Jag skulle oroa mig för en kommande koloskopi och inte cancer om jag var du.. . Men den överlever man i allmänhet.

Mitt tips. Logga ut härifrån. Försök sov. Ring kirurgmottagningen i morgon bitti. Be att få tala med läkaren som skrev detta. Först kommer dom säga att hen inte har tid. Ligg då på och säg att du är livrädd för cancer och inte har kunnat sova. Då kommer hen ha tid (tyvärr så det funkar) . God natt.
Bra råd att TS får andas ut utanför FB
Citera
Medlem
Jag skulle tippa på nån inflammatorisk process som ex crohns/infektion. Dock är jag inte läkare. Har heller inte läst hela tråden. Hur är det med abscesser? Hur ser en sådan ut på CT?

TS, det är svårt att inte oroa sig... Men du kommer få säkert svar efter Ul. Behöver absolut inte röra sig om cancer. Troligtvis inte med tanke på anamnes och symptom. Men jag förstår din oro till fullo! Ring kirmott imorn och ventilera din oro!

Hur var CRP? Levervärden som ASAT, ALAT, ALP, GT, amylas?
Citera
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
No problem, tog inte illa upp.

Hela mitt liv har fan varit skit ända till jag träffade min sambo. Då vände allt totalt och jag är för första gången i mitt liv lycklig, rik, drogfri och har en fin lägenhet ihop. Ger mig fan på att det är cancer nu bara för det. Haft otur hela mitt liv så varför inte lite till. Fick några bra år ihop med världens bästa kvinna och lyckligast på jorden iallafall.

Följer ditt råd och trycker i mig 3 imovane nu och blundar.

Jag återkommer i råden om några timmar när klockan ringer.

Godnatt och tack alla underbara medmänniskor.

Det gör du rätt i! Försök att sova, även om det är klyschigt så är det bra för hjärnan att vila och ta nya nya tag i morgon.Många tankar och oro som snurrat runt för dig nu.

Du får hålla oss uppdaterade hur det går.
Natti natt kram
Citera
2018-08-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1

Måste bara snabbt fråga vad du menade med citatet?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har blod i avföringen. Magen är helt opålitlig och kan få tömningar där det rinner som vatten. Magen är kaos mer andra ord. Avbröt min sjukskrivning idag och jobbade några timmar. Magontet har kommit tillbaka nu på kvällen.

Hela mitt liv har fan varit skit ända till jag träffade min sambo. Då vände allt totalt och jag är för första gången i mitt liv lycklig, rik, drogfri och har en fin lägenhet ihop. Ger mig fan på att det är cancer nu bara för det. Haft otur hela mitt liv så varför inte lite till. Fick några bra år ihop med världens bästa kvinna och lyckligast på jorden iallafall.
Hur länge har detta pågått? Kommer det i skov?
Senast redigerad av Monday1 2018-08-29 kl. 00:26.
Citera
Medlem
Sov gott ts.
Du kan nog va helt lugn, det är mer en standardrutin att man gör en utredning i dessa fall, som också i 99% av fallen visar sig vara något ofarligt.

mest troligt en proteincysta eller något annat ofarligt.
fortsätt njut av din sambo och allt du har åstadkommit i livet.

må väl
//t
Citera
2018-08-29, 00:24
Medlem
Citat:
Måste bara snabbt fråga vad du menade med citatet?
att jag förstår din oro
Citera
2018-08-29, 00:26
Medlem
Citat:
Hur länge har detta pågått?

Det har pågått länge. Något år kanske. Men jag är som jag är och har ignorerat det. Försämrats kraftigt senaste veckorna varpå jah till slut åkte in akut.

Ger mig fan på att det är cancer. Jävla helvetes skitliv.
Citera
2018-08-29, 00:27
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Jag skulle tippa på nån inflammatorisk process som ex crohns/infektion. Dock är jag inte läkare. Har heller inte läst hela tråden. Hur är det med abscesser? Hur ser en sådan ut på CT?

TS, det är svårt att inte oroa sig... Men du kommer få säkert svar efter Ul. Behöver absolut inte röra sig om cancer. Troligtvis inte med tanke på anamnes och symptom. Men jag förstår din oro till fullo! Ring kirmott imorn och ventilera din oro!

Hur var CRP? Levervärden som ASAT, ALAT, ALP, GT, amylas?

Bra koll för att inte vara läkare.👍
Citera
2018-08-29, 00:29
Medlem
Citat:
Det har pågått länge. Något år kanske. Men jag är som jag är och har ignorerat det. Försämrats kraftigt senaste veckorna varpå jah till slut åkte in akut.

Ger mig fan på att det är cancer. Jävla helvetes skitliv.
Ok TS , Sov drägligt om det går--
Citera
2018-08-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ok TS , Sov drägligt om det går--

Tyder även det på att det kan vara cancer? Förstärker det misstankarna?
Citera
2018-08-29, 00:36
Medlem
Citat:
Tyder även det på att det kan vara cancer? Förstärker det misstankarna?
Om du frågar mig och det gör du --så riktas tankarna i förstahand mot "någon tarm malignitet med ev spridning eller inflamatorisk tarmsjukdom i andrahand med ? som bifynd i lever--allt jag kan säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in