2020-08-08, 05:37
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
U.S. Intelligence: China Opposes Trump Reelection; Russia Works Against Biden

Ett mer aggressivt Kina är alltså att förvänta. Få se hur Trump hanterar den uppassningen. Bra? Knappast...Fortsättning följer.
Trump Flails For Reelection Strategy After Plan A Falls Apart

Vad gör man om ingen strategi biter på väljarna? Ljuger och börjar påstå att man inte skulle ta emot den hjälp ryska botnät ger? Antagligen...

Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-08 kl. 06:08. Anledning: Tillägg
2020-08-08, 07:43
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En öppen fråga: Varför är dessa Alt-right och MAGA aktivister, helt oförmögna att kritisera Donald Trumps politik?
Svarar på denna fråga igen eftersom klippet jag länkar till här är mycket självförklarande: The Cult Of Trump Rides To The President’s Defense On His Journey To Thighland

Dinesh D'souza kommer få jobba arslet av sig om han ska hinna med att "korrigera" alla grodor på Twitter, såtillvida han inte bara kan låta en bot göra det arbetet istället förstås.

President Donald Trump calls Nepal, "Nipple," and Bhutan, "Button." (Smått otroligt att inte kunna uttala detta rätt. Skulle va kul att få se hur ordrättaren Dinesh går tillväga för att mörka detta i en tweet.)

När jag skrapade YT efter storljugare, då kom jag över denna pärlan från 2018: Key Mueller Witness: I Lied And I'm Ready To Die In Jail Måste ses. Hel sjuk intervju. Och fångarna ni alla detaljer och vändningar på första visningen så blir jag mäkta imponerad.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-08 kl. 07:58. Anledning: Otydlig mening
2020-08-08, 07:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
OK. Du kan alltså inte bringa fram ETT enda klipp i nutid där Biden svarar på frågor som ALLA andra presidentkandidaten gör. Ändå gillar du honom.

Bra så. Nu kan alla se hur vänsterbliven du är.

"Argumentera inte med en idiot. H*n drar dig ner till sin nivå och slår dig med erfarenhet."

Passar bra här.

Edit,
Trump 2020! Senile Biden har inte en suck! Thank god.
trumpen lämnar inte ut deklarationer som alla andra presidenter, och detta efter trumpen jätte gärna ville dela med sig av deklarationen.

Biden har faktiskt rätten att kampanja precis som han vill, varför försöker du antyda att du bestämmer detta?
Hybris?

Ja, vi vet att alla är vänsterblivna som inte håller med er trumpnissar, vi vet detta sedan flera år tillbaka, dock är få vänster som ni säger det till och det är humor.

Biden är det enda säkra valet för USA framtid, då trumpen är så katastrofiskt svag och inkompetent i COVID-19 krisen och den ekonomiska krisen som följer med.
2020-08-08, 08:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Förmodligen inte. Är detta den enda källa du lärt dig om Primary-modellen om. Denna ketokrängare lyckas ju haspla ur sig felaktigheter på löpande band.

1. 0:20 Säger Trump är nere "10 points", visar en screenshot på national average Biden +9.

2. 0:27 Are these polls right? they almost all got it wrong in 2016! eftersom han snackar national average så tittar vi på dem:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Average vid valdagen var Cliton +3.2 och det faktiska resultatet ar Clinton +2.1. En dryg procent off ganska bra prickat ändå. Primary modellen förutspådde en Trump-vinst vilket ju stämmer men den förutspådde även att han skulle vinna popular vote:

http://primarymodel.com/2016-forecast-full

Alltså Trump +5 i popular vote. Ganska off faktiskt.

0:40 högerpropaganda om hur han tror folk känner som han inte backar upp med någon data.
2:00 Primary modellen har testat på alla val och har en sträffsäkerhet på 96%. Fel, Primarymodellen har testats på alla val sedan 1912 då man började med primaries.

Had den fel två gånger blir det inte 96% utan 93%. Problemet är att det är inte samma modell som använts hela vägen.

Dvs man kalibrerar kontinuerligt om den.

4:30 "the lone voice predicting a Trump victory" Nej fel fel. Fanns fler som tippade Trump. Alan Lichtman har ju till exempel en egen tråd här. Att MrReagan inte kan hitta dem på google betyder inte att de inte fans.

5. Efter det en massa blaj om hur högermänniskor blir tystade och inte kan tala upp. Givetvis irrelevant för primarymodellen och ironiskt med tanke på att det talas av en högermänniska med nästan 250 K subs på youtube.

Till sist detta är primarymodellens 2020 prediction som detta år ändrats igen och nu förutspår även EC-röster:

Tror du på det? Berätta i så fall gärna vilka stater han ska vinna för att komma upp till 362. Jag tor att i best case scenario för Trump vinner han oval men kommer inte någonstans i närheten av 362. I så fall måste han vinna flera stater som nu klassas som likely D.

Lång argumentation emot, bra. Först Primarymodel bygger ju på ens egna meriter vägen fram till nomineringen och dessa jämförs med en konkurrents egna meriter.

Det yttersta som talar för att Joe inte blir President är det faktum att the primary model baseras på att Joe Biden kom in 5:a I demokraternas eget val i New Hampshire. Detta gör det omöjligt för Joe att vinna. Ingen kandidat i historien har lyckats (Ingen kandidat har ställt upp 2ggr och blivit vald en tredje heller).

5:a bland Demokrater..
Försökt bli President 2ggr tidigare..1988, 2008

He ain't black and he ain't gonna win.
Low energy Joe 2020

Se videon:
https://youtu.be/M6h7s0_6gDw
Senast redigerad av Nixter 2020-08-08 kl. 08:28.
2020-08-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lång argumentation emot, bra. Det yttersta som talar för att Joe i te blir President är det faktum att the primary model baseras på att Joe Biden kom in 5:a I demokraternas eget val I New Hampshire. Detta gör det omöjligt för Joe att vinna.

5:a bland Demokrater..
Försökt bli President 2ggr tidigare..1988, 2008

He ain't black and he ain't gonna win.
Low energy Joe 2020

Så tror du Trump kommer komma i närheten av Primary models prognos? i så fall vilka stater kommer han vinna utöver att han måste behålla allt från 2016?
Senast redigerad av Unggoy 2020-08-08 kl. 08:34.
2020-08-08, 08:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Så tror du Trump kommer komma i närheten av vad Primary models prognos? i så fall vilka stater kommer han vinna utöver att han måste behålla allt från 2016?

Det viktigaste är ju att han vinner. Som jag nämnt ovan kommer Kayne köra i två stater (registrerad i 9 stater änsålänge) där han blir tungan på vågen.

Detta kan därmed bli ett mycket intressant val.

2016 storslam för Trump
https://www.270towin.com/maps/2016-actual-electoral-map
2020-08-08, 08:37
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så om man säger att en grupp människor har många gemensamt kulturellt levnadssätt så är man rasistisk. Det var väl ändå märkligt.

Nja, att ha en gemensam kultur, enighet, samma hudnyans, språk mm är bland det fulaste som finns enligt den progressiva vänstern (bla demokraterna)

"Fint" inom vänstern är splittring, mångkultur (eller ingen kultur, i Sverige), språkförbistring, rasism och motsättningar, ty det är dess livselixir.

-Prova att skriva ett inlägg på Facebook om svensk kultur, svenskt gemensamt levnadssätt eller det samma om vita människor i Sverige, du blir åtalad, det är ett hatbrott.

Samtidigt skall dom ena denna häxkittel till mångkultur mot den vita heterosexuella mannen.

Här begår Joe Bodens haram när han startar konflikter inom de mindre previlegiade hjonen (vänsterns synsätt), speciellt så här nära valet.
2020-08-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det viktigaste är ju att han vinner. Som jag nämnt ovan kommer Kayne köra i två stater (registrerad i 9 stater änsålänge) där han blir tungan på vågen.

Detta kan därmed bli ett mycket intressant val.

2016 storslam för Trump
https://www.270towin.com/maps/2016-actual-electoral-map

Så du har ingen speciell anledning till att du tror på just den modellen med andra ord förutom att du gillar vad den säger. Vinner Trump med samma marginal som 2016 har ju Primary modellen fel med väldigt stor marginal.
2020-08-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Det är Alex Jones som Trump har hyllat. Trump sa att Jones rykte är fantastiskt (), så han har hyllat fake news-medier.

Nej, Bernie Sanders står bakom Joe Biden och försöker kanalisera missnöje till det demokratiska partiet.

Anekdoter med andra ord, så detta kan vi lägga åt sidan.

Nej, Trumps avregleringar handlar om att låta företag förorena naturen och klimatet, försämra arbetsmiljön, tryggheten och hälsan för arbetare, göra det lättare för banker att spekulera och scamma sina kunder etc., allt för att de rikaste ska kunna bli ännu rikare.

För att du inte kan tänka politiskt. Klassklyftorna ökar med Trumps politik, som bara gynnar de rikaste. Vad tyder på att han skulle vilja ändra riktning när han accelererar för fullt på den inslagna vägen?
Men sluta tramsa bara för att du hatar Trump. Klyftorna var väldigt stora långt innan Trump. Många av de som röstade på Trump är en del av den första generationen på länge som har fått det sämre ställt ekonomiskt än sina föräldrar.

Nu vet inte jag om du talar sanning angående att Trump har hyllat Alex Jones, men om han har det så ger jag dig rätt om att det är ganska pinsamt av en sittande president att hylla någon som slänger ur sig så pass grova konspirationer.

Jag tror inte en sekund på att Trumps politik handlar om att banker och andra ska tjäna mer pengar medans folket får det sämre. Kan du ge mig en specifik avreglering som bevisar att han har detta som mål? Jag är inte den som är den. Lägger du fram ett riktigt bevis ska jag genast erkänna att han är korrupt.
2020-08-08, 10:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Så du har ingen speciell anledning till att du tror på just den modellen med andra ord förutom att du gillar vad den säger. Vinner Trump med samma marginal som 2016 har ju Primary modellen fel med väldigt stor marginal.

Jag tror på Primarymodel för att den haft rätt mest. Givetvis är alla antaganden just antaganden.

Men om Trump vinner har den ju inte lika fel som de polls du gillar, den har mindre fel och mer rätt om Trump vinner inte sant ?

Tror många, tom Neo Marxister sedan 2016 förstår att polls är dopade med politiska idéer och globalisttankar. På samma sätt som media.
2020-08-08, 10:22
Medlem
Tsarevitjs avatar
Den tusenlapp jag satsade på att Donald vinner i november känns allt säkrare. Donalds odds sjunker nu medan Bidens stiger på betting-sajterna. Förväntar mig 2 500 kr efter valet.
2020-08-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Den tusenlapp jag satsade på att Donald vinner i november känns allt säkrare. Donalds odds sjunker nu medan Bidens stiger på betting-sajterna. Förväntar mig 2 500 kr efter valet.
I november var oddset på donald under 2 så att du skulle få 2500 stämmer ju inte.
Känns lite som att du inte satsat nåt eftersom du inte förstått att oddset är låst till när du satsade. Att du bara säger att du satsat för att verka lite cool.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in