Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag gillar din artiga frågeställning.
Tyvärr har jag ingen annan källa än min djupa människokännedom som säger mig att INGEN vill se en dement farbror i någon som helst maktposition.
I Bidens fall så försvåras detta dessutom av det faktum att vi inte vet hur mycket pengar han fått från det kinesiska kommunistpartiet och hur mycket Joe hoppas att hans familj ska kunna få i framtiden av det kinesiska kommunistpartiet om han gör som det vill.
Ingen normal stat i hela världen skulle acceptera en dement genomkorrupt åldring som ledare och det kommer inte heller USA att göra.
Jag uppskattar ditt svar.
Eftersom din premiss är att Joe Biden är en dement och korrupt åldring,avskydd av hela den amerikanska nationen,och som finansieras av det kinesiska kommunistpartiet,samt har en familj som stödjer honom i sin korruption gentemot kina, så finns det egentligen inte något diskussionsyfte. Det enda jag kan göra är att fortsätta be om källor och då låter jag snart som en trasig bandspelare.
Jag ser inte något av detta som ett problem. Precis såsom du inte ser Donald Trumps ålder,finansiella åtaganden gentemot ryssland, eller hans 1miljard dollarskuld till en främmande stat, som något problem.
Inte heller tror någon av oss att 1-1=0 gällande korruption. Det enda jag kan hoppas på är att en Biden seger för med sig reformer gällande kampanjfinansiering. Samt att man gör det obligatoriskt att varje presidentkandidat måste släppa sina deklarationer.
se gärna HBO dokumentären "the swamp" som följer Matt Gaetz i ett helt år. Han försöker visa att systemet är korrupt och att det enda sättet en kongressledamot kan klättra är genom att sälja sig själv till högst bjudande lobbyist. En minnesvärd scen är när han står på golvet och ska rösta,och så kommer en senior republikan i kongressen fram och räcker Matt Gaetz en nota på 50 tusen dollar som han måste betala. Matt skyndar sig till andra sidan gatan och in till RNC för att börja ringa sina donatorer.För så funkar bägge partier.
Pengar och politik hör verkligen inte ihop.