2020-10-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
The Absolute Madman did it!!

Joe Biden medgav nyss att de har valfuskat, vad får detta för konsekvenser för Amerikansk politik? Kommer demokratin överleva?

https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0

Ville se en fet landslide om 2 veckor, detta var ju bittert att han medgav korruption såhär..

Ha ha du hoppas nu på att en felsägning ska kirra valet ....

Det är länge kvar än, mycket som ska utredas innan det är dags för valet. Det finns mer att få fram. Jag är ganska övertygad om det.
2020-10-25, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag gillar din artiga frågeställning.

Tyvärr har jag ingen annan källa än min djupa människokännedom som säger mig att INGEN vill se en dement farbror i någon som helst maktposition.

I Bidens fall så försvåras detta dessutom av det faktum att vi inte vet hur mycket pengar han fått från det kinesiska kommunistpartiet och hur mycket Joe hoppas att hans familj ska kunna få i framtiden av det kinesiska kommunistpartiet om han gör som det vill.

Ingen normal stat i hela världen skulle acceptera en dement genomkorrupt åldring som ledare och det kommer inte heller USA att göra.

Jag uppskattar ditt svar.
Eftersom din premiss är att Joe Biden är en dement och korrupt åldring,avskydd av hela den amerikanska nationen,och som finansieras av det kinesiska kommunistpartiet,samt har en familj som stödjer honom i sin korruption gentemot kina, så finns det egentligen inte något diskussionsyfte. Det enda jag kan göra är att fortsätta be om källor och då låter jag snart som en trasig bandspelare.

Jag ser inte något av detta som ett problem. Precis såsom du inte ser Donald Trumps ålder,finansiella åtaganden gentemot ryssland, eller hans 1miljard dollarskuld till en främmande stat, som något problem.
Inte heller tror någon av oss att 1-1=0 gällande korruption. Det enda jag kan hoppas på är att en Biden seger för med sig reformer gällande kampanjfinansiering. Samt att man gör det obligatoriskt att varje presidentkandidat måste släppa sina deklarationer.

se gärna HBO dokumentären "the swamp" som följer Matt Gaetz i ett helt år. Han försöker visa att systemet är korrupt och att det enda sättet en kongressledamot kan klättra är genom att sälja sig själv till högst bjudande lobbyist. En minnesvärd scen är när han står på golvet och ska rösta,och så kommer en senior republikan i kongressen fram och räcker Matt Gaetz en nota på 50 tusen dollar som han måste betala. Matt skyndar sig till andra sidan gatan och in till RNC för att börja ringa sina donatorer.För så funkar bägge partier.

Pengar och politik hör verkligen inte ihop.
2020-10-25, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Allt pekar på att planen är att Kamelen ska ta över posten kort efter att Joe svurits in.

Dems vill bara ha makten så de kan genomföra reformer så de kan befästa sig vid styret.
Du kan väl lugna ner dig och svalka dig med en jaffa?

Kamala Harris kommer inte att ta över posten kort efter att Joe Biden svurits in. Joe Biden kommer vilja driva igenom några landmark bills så att han kan säkra sig ett presidential library och en livstidspension samt en stiftelse som drar in miljoner.
För att göra det så måste han blidka sina finansiärer på wall street,mediamogulerna ,techjättarna i silicon valley och oljebaronerna i texas.
2020-10-25, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag uppskattar ditt svar.
Eftersom din premiss är att Joe Biden är en dement och korrupt åldring,avskydd av hela den amerikanska nationen,och som finansieras av det kinesiska kommunistpartiet,samt har en familj som stödjer honom i sin korruption gentemot kina, så finns det egentligen inte något diskussionsyfte. Det enda jag kan göra är att fortsätta be om källor och då låter jag snart som en trasig bandspelare.

Jag ser inte något av detta som ett problem. Precis såsom du inte ser Donald Trumps ålder,finansiella åtaganden gentemot ryssland, eller hans 1miljard dollarskuld till en främmande stat, som något problem.
Inte heller tror någon av oss att 1-1=0 gällande korruption. Det enda jag kan hoppas på är att en Biden seger för med sig reformer gällande kampanjfinansiering. Samt att man gör det obligatoriskt att varje presidentkandidat måste släppa sina deklarationer.

se gärna HBO dokumentären "the swamp" som följer Matt Gaetz i ett helt år. Han försöker visa att systemet är korrupt och att det enda sättet en kongressledamot kan klättra är genom att sälja sig själv till högst bjudande lobbyist. En minnesvärd scen är när han står på golvet och ska rösta,och så kommer en senior republikan i kongressen fram och räcker Matt Gaetz en nota på 50 tusen dollar som han måste betala. Matt skyndar sig till andra sidan gatan och in till RNC för att börja ringa sina donatorer.För så funkar bägge partier.

Pengar och politik hör verkligen inte ihop.
Jag såg en intervju med en pensionerad senator för kanske tio år sedan. Han sa att en tredjedel av hans arbetstid som senator gick åt till att samla in pengar till hans återvalskampanj.

Det är givet att folkmakten sitter oerhört trångt i ett land som USA och det är något som Kina, Ryssland, Israel, Saudiarabien och andra lärt sig att utnyttja.
2020-10-25, 04:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
57x fler har förtidsröstat. Det kan vara demokrater och republikaner.
Men ett rekord för valdeltagandet i alla fall.
Vad säger din intuition? Brukar republikaner vinna när valdeltagandet är rekordhögt?
Spelar ingen roll. Som sagt, i samtliga presidentval under de sista 30+ åren så har fler demokrater poströstat i förväg och fler republikaner röstat för hand på valdagen.

Kärnväljarna till Dems hör till i storstaterna, och framför allt i de största städerna. Det är 100 procent säkert att demokraterna kommer att ta hem Kalifornien, New York, Massachusetts och Illinois, likväl så är det 100 procent säkert att majoriteten av väljarna i storstäderna i de flesta 46 andra delstaterna kommer att rösta på Biden. Men detta är egentligen ganska så ointressant om inte demokraterna vinner minst 2x av midtveststaterrna och/eller vinner fler traditionella röda stater - ngt som inte är sannolikt. Det finns fler registrerade demokrater i USA, men det finns fler stater som traditionellt är röda än vad som är tillfället med blåa stater. Detta gör att demokraterna har en fördel i antal valröster, och republikanerna en fördel i EC.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-25 kl. 04:14.
2020-10-25, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
The Absolute Madman did it!!

Joe Biden medgav nyss att de har valfuskat, vad får detta för konsekvenser för Amerikansk politik? Kommer demokratin överleva?

https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0

Ville se en fet landslide om 2 veckor, detta var ju bittert att han medgav korruption såhär..

Biden är senil och försäger sig gång på gång nu inför valet. Fracking sist, och nu erkänner han valfusk. Han hänger på fallrepet.
2020-10-25, 06:25
Medlem
Sidor ur en dagbok har släppts som är skriven av en av Bidens döttrar där hon pratar om "duschar med pappa" som kanske inte var "helt lämpliga". Verkar som att alla Bidenungar lider av något slags missbruksproblematik också. Hur såg det ut med Trumps ungar nu igen?

"“Was I molested. I think so – I can’t remember specifics but I do remember trauma,' wrote the author, before listing a series of potential incidents, one of which may have included Ashley Biden’s cousin Caroline Biden, as the author says she remembers “being somewhat sexualized” alongside a person named Caroline.”

https://nationalfile.com/exclusive-source-biden-daughters-diary-details-not-appropriate-showers-with-joe-as-child/

Vad är det för fel på de demokratiska väljarna? Var går gränsen för deras Trumphat?

edit: bilder från Hunters dator finns nu på nätet, gtv.org.
Senast redigerad av Nemeiska-Lejonet 2020-10-25 kl. 06:27.
2020-10-25, 06:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Sidor ur en dagbok har släppts som är skriven av en av Bidens döttrar där hon pratar om "duschar med pappa" som kanske inte var "helt lämpliga". Verkar som att alla Bidenungar lider av något slags missbruksproblematik också. Hur såg det ut med Trumps ungar nu igen?

"“Was I molested. I think so – I can’t remember specifics but I do remember trauma,' wrote the author, before listing a series of potential incidents, one of which may have included Ashley Biden’s cousin Caroline Biden, as the author says she remembers “being somewhat sexualized” alongside a person named Caroline.”

https://nationalfile.com/exclusive-source-biden-daughters-diary-details-not-appropriate-showers-with-joe-as-child/

Vad är det för fel på de demokratiska väljarna? Var går gränsen för deras Trumphat?

edit: bilder från Hunters dator finns nu på nätet, gtv.org.

National File är extremt icke trovärdiga då de sprider en jävla massa konspirationsteorier och förfalskade information.

https://mediabiasfactcheck.com/national-file/
2020-10-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
National File är extremt icke trovärdiga då de sprider en jävla massa konspirationsteorier och förfalskade information.

https://mediabiasfactcheck.com/national-file/

Precis som CNN och New York Times då alltså.

OnT: Nu har Trump mäklat fred mellan Israel och Sudan med! Totalt fem fredsavtal sedan han tillträdde.
Vad gjorde Obama under sina år; startade sex nya krig.
2020-10-25, 07:48
Medlem
Nixters avatar
Grafisk karta Florida: Joe is done.
liveuppdateras: https://joeisdone.github.io/florida/

Denna karta visar röstutvecklingen i Florida. Då Demokraterna uppmanats att poströsta betyder inte detta nödvändigt fler röster, utan istället fler tidiga röster. Några här påstår att vi kommer ha ett historiskt högt valdeltagande, inte heller detta kan bevisas, troligen blir valdeltagande dock högt men inte monstruöst. Vad gäller valdeltagande kommer faktorer som att svarta stannar hemma (ingen röst varken Biden el Trump) samt att universitet är stängda och man lyckas från Demokraterna ej samla in sina studentröster etc.

Gårdagens avslut:

Florida IPEV In Person Early Voting
Republikanerna. +227.154
Senast redigerad av Nixter 2020-10-25 kl. 07:54.
2020-10-25, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Grafisk karta Florida: Joe is done.
https//joeisdone.github.io/florida/

Denna karta visar röstutvecklingen i Florida. Då Demokraterna uppmanats att poströsta betyder inte detta nödvändigt fler röster, utan istället fler tidiga röster. Några här påstår att vi kommer ha ett historiskt högt valdeltagande, inte heller detta kan bevisas, troligen blir valdeltagande dock högt men inte monstruöst. Vad gäller valdeltagande kommer faktorer som att svarta stannar hemma (ingen röst varken Biden el Trump) samt att universitet är stängda och man lyckas från Demokraterna ej samla in sina studentröster etc.

Såg CBS där man sa att en majoritet av demokraterna som väntas rösta nu har röstat, medan bara en fjärdedel av republikanerna man räknar med skall rösta har röstat.

Biden är rökt.
2020-10-25, 08:04
Medlem
humanlifes avatar
9 dagar kvar till valet. Läget är ganska oförändrat sedan en tid, det verkar som amerikanerna tänker spola sin galna Trump, tack och lov!

För 6 timmar sedan:
Biden 273 elektorsröster, Trump har 163
https://ig.ft.com/us-election-2020/

CNN POLL OF POLLS AS OF 10/22/20
Biden 52%, Trump 42%
https://edition.cnn.com/election/2020/presidential-polls

24 oktober:
Biden 51%, Trump 45%
https://www.270towin.com/polls/latest-2020-presidential-election-polls/

Biden 51%, Trump 43%
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-53657174

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera