2020-10-22, 17:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ingen talar heller längre om att Kamala Harris i primärvalet, då Biden var hennes motståndare, varje dag sa att hon trodde att Biden var skyldig till sexövergreppen på kvinnorna.

Nu är hon sexmonstrets vice-presidentkandidat
När Biden hoppar av som President blir Harris president. Det kanske sker redan i vår.
2020-10-22, 17:25
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update
Nu är Republikanerna upp 102.190 röster i IPEV. Det går fort nu.

Se nedan...Ökningstakten i % visas som jämfört med 2016. Notera att en låg ökniingstakt på demokraterna kan tolkas som att dom inte dyker upp för att rösta, dvs samma sak som att ge Trump segern.

Demokratiska countys
Hillsborough now just D +1.9%
Pinellas R+4.1%
Miami-Dade D+1.9% (EXTREMT lågt detta skulle behöva explodera nu, tungt D fäste)
Palm Beach D+4.5%
Broward...enda som ökar rejält D +25.6%

Republikanska countys,
Hardee R +48%
Charlotte R +41%
Lee R +31%
Indian River R +38%
Collier R +38%
Har du en länk till den där infon?
2020-10-22, 17:25
Medlem
Det kom ännu en stark OU från Rasmussen Reports nu, den är aktuell, period 20-21 oktober och den visar att Trump nu har en ledning i North Carolina med 48%--47%.

Jag såg också två undersökningar från Morning Consult, dom är inte helt aktuella, omspänner perioden 11-20 oktober men man anger att Trump har en klar ledning i South Carolina med 51% mot 45% och i Arizona leder Trump med knappa 48% mot 47% för China Joe.

Trumptåget går starkare och starkare för varje dag.
2020-10-22, 17:27
Medlem
H24s avatar
Var streamar man bäst kvällens debatt som svensk? Sorry om frågan är uppe regelbundet, är på mobilen och kan inte läsa ikapp. Tänkte köra en uppesittarkväll

Mvh
2020-10-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update
Nu är Republikanerna upp 102.190 röster i IPEV. Det går fort nu.

Se nedan...Ökningstakten i % visas som jämfört med 2016. Notera att en låg ökniingstakt på demokraterna kan tolkas som att dom inte dyker upp för att rösta, dvs samma sak som att ge Trump segern.

Demokratiska countys
Hillsborough now just D +1.9%
Pinellas R+4.1%
Miami-Dade D+1.9% (EXTREMT lågt detta skulle behöva explodera nu, tungt D fäste)
Palm Beach D+4.5%
Broward...enda som ökar rejält D +25.6%

Republikanska countys,
Hardee R +48%
Charlotte R +41%
Lee R +31%
Indian River R +38%
Collier R +38%

Ja det ser bättre ut för Trump nu, det har varit lite dystert i Florida för honom när man kikade på pollsen. En mycket intressant utveckling. Dems verkar DEM oraliserade... ...
2020-10-22, 18:01
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/UBY4ig7SPm8

Tim Pool diskuterar dagens nyheter kring Biden.

Jag gillar Tim Pool, han känns som en bra människa som vinklar båda sidorna positivt och negativt. Va han som hjälpte mig att vinna på Trump 2016.

Men en av mina favoriter är ju Ben Shapiro som jag tycker har varit lite väl tyst hittills. Men kan va så att han har fått en massa mail att gå igenom, eftersom han sa nyligen att han skulle rösta på Trump detta val.
2020-10-22, 18:08
Moderator
vfs avatar
Hunter Biden har en egen tråd/Mod
2020-10-22, 18:19
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
När Biden hoppar av som President blir Harris president. Det kanske sker redan i vår.

Inte omöjligt, jag är tveksam om Biden ens sitter två år.
2020-10-22, 18:27
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/tomselliott/status/1319297796604715009

Pelosi vägrar svara på frågan av en journalist om Joe Bidens korruption. Detta ser väldigt illa ut optiskt.

Man kan känna desperationen.

Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Jag gillar Tim Pool, han känns som en bra människa som vinklar båda sidorna positivt och negativt. Va han som hjälpte mig att vinna på Trump 2016.

Men en av mina favoriter är ju Ben Shapiro som jag tycker har varit lite väl tyst hittills. Men kan va så att han har fått en massa mail att gå igenom, eftersom han sa nyligen att han skulle rösta på Trump detta val.

Instämmer, Tim är en av de bästa.
2020-10-22, 18:42
Medlem
humanlifes avatar
Opinionsmätning 21 oktober visar att Trump fortfarande behöver 107 elektorsröster till. Medan Biden har tillräckligt och lite till.

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast
2020-10-22, 18:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Opinionsmätning 21 oktober visar att Trump fortfarande behöver 107 elektorsröster till. Medan Biden har tillräckligt och lite till.

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast

Nå väl..

Ifrån dagens Norska VG :

Det både kandidatene og statistikerne er spesielt opptatt av nå, er de såkalte vippestatene. Et gjennomsnitt av målinger viser at Joe Biden leder med 4,2 prosentpoeng over Donald Trump i de viktige statene Pennsylvania, Michigan, Wisconsin, Florida, North Carolina og Arizona.

Men ifølge Real Clear Politics er dette kun 0,4 prosentpoeng mer enn Hillary Clintons ledelse i disse statene på samme dag for fire år siden.

Og hun endte som kjent opp med å tape mot Trump.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ky3d3G/joe-bidens-forsprang-har-krympet-peker-paa-tre-utfall
2020-10-22, 18:56
Medlem
Faktiskt fascinerande hur många protrump folk som tycker att medierna misshandlar den stackaren. Mig veterligen är det helt fritt att starta en tidning/tvkanal/socialt media, varför förutom egentligen Fox finns ingen ultrahöger "kanal"?. Kan det vara så enkelt att ingen har något större intresse?.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in