2020-10-10, 20:42
Medlem
zergrushs avatar
Domstol finner GOP-juntans och Donalds försök till att hindra medborgare från att rösta vara helt lagvidriga:
https://twitter.com/marceelias/status/1314947352906665984
Citat:
Federal Court DISMISSES Trump/RNC lawsuit challenging Pennsylvania vote by mail procedures.
MAJOR Victory for PA @ActiveRetirees, @prioritiesUSA, and ALL the voters of PENNSYLVANIA.
https://www.democracydocket.com/cases/pennsylvania-vote-by-mail-intervention/

Det har blivit väldigt tydligt att bananrepublikanerna inte har någon annan strategi än denna i nuläget:
https://www.youtube.com/watch?v=71CyRYy7y3g
Citat:
Republican Operative Paul Weyrich - "I Don't Want Everybody To Vote"
2020-10-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det du skriver i det fetade är substantiell kritik. Saken jag vände mig mot är att du och många andra som spammar tråden något hejdlöst alltsomoftast inte skriver något av substans alls, utan bara bladdrar om "orange", "trumpen", "cringe", osv. I detta fallet var det dessutom på gränsen till förljuget, då ljudet var helt normalt. Jag såg det som sagt på fransk TV och förstod allt, och en snabb titt på Fox livestream länkad nedan visar att det inte är några problem där heller.

Angående att "bredda sin bas" kan man ju notera att det var en jävla samling svarta och latinos bland de åhörare man bjudit in. Påminner lite om det där talet i South Dakota, där han också gick på som fan som värsta moder Theresa om Rosa Parks och Doctor King och hela skiten. Ger nog intrycket att han mycket väl försöker bredda sin bas. Om det sen lyckas är en annan femma.

"Fanclubmöten" kan väl sedan nästan alla politiska valkampanjsmöten definieras som. Biden gör ju inte direkt mycket för att appellera till människor till höger eller i centern.

https://www.youtube.com/watch?v=2mMT8AaZTRw
Med att bredda sin bas kontra snacka för sin fanclub menade jag att han hellre gör sånt här för på sin höjd ett par miljoner som vill lyssna på just honom, medan debatter mellan båda presidenterna drar tiotals miljoner. Så om han verkligen ville nå ut med det han har att säga skulle han inte hoppat av debatten nästa vecka.
2020-10-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vet inte Trump att han är president? Jag misstänker att alla droger och steroider kan ha fått honom att glömma detta.

Han inledde sitt tal idag med "we have to get them out" ungefär som att det var han som var utmanaren. Hela talet genomsyrades av någon sorts känsla att Trump nu ska utmana den rådande ordningen. Fakta är att det är Trump som innehar posten och Biden är utmanaren.

Skrämmande om världens mäktigaste person har sådana allvarliga vanföreställningar.

De kör 2016v2. Trump höll ju på med MAGA ett tag innan pandemin med, vilket ju var konstigt - att ha haft all makt under fyra år men fortfarande MAGA.
Så han ändrade till KAGA.

Sen kom Corona, och nu är det MAGA igen.... han har ju en rätt innehållslös politik.
Healthcare plan?
Infrastructure week...

Finns många områden som det liksom är luckor för.
2020-10-10, 20:45
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Vår kära journalister verkar heta på nyheten.
https://www.dn.se/varlden/greta-thunberg-uppmanar-alla-att-rosta-joe-biden-i-usa-valet/
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-stoder-joe-biden/
Jag litar på deras omdöme som alltid!

Fast du frågar ju ungefär som att det är världens grej att Greta stödjer Biden. Och det är ju glasklart att hon gör. Hon är ju en miljöaktivist. Vad skulle hon stödja? Donald ” fracking ” Trump
2020-10-10, 20:45
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Så under den korta kvarten han orkade tala påstod han följande saker:

Ingen president har gjort mer för svarta amerikaner än han, förutom Lincoln. (En stor majoritet av svarta föraktar Trump)

Sjukvården idag är betydligt bättre än förr och är billigare för staten. (200 000+ har dött av Covid)

Vet inte hur jag ska förhålla mig till orden som spyddes ut faktiskt...Skadeglädje?

Man kunde nästan höra medelåldern på publiken dessutom...en slump?

Öppen fråga: Vem av hela hans bas skulle avstå från att delta på covideventet om man blev bussad dit? (Kom ihåg att det finns ett stort urval av högerradikala superfans till desinformationsgurun som man kan skrapa ihop från webben (astroturfing).)
2020-10-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Hur kan det vara 91k minus för Demokraterna då?

Aha...nu förstår, Nixter din j*vel, du kör din "formel" igen som ingen får se...kanske är trög nu, vill du fylla i resten här?
Utan att veta antar jag att det är NYregistrerade väljare jämnfört med 2016.
Alltså som exempel: 100 nyreg 2020 - 200 nyreg 2016= med minus 100nyreg 2020 jämnfört mot 2016.
2020-10-10, 21:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Utan att veta antar jag att det är NYregistrerade väljare jämnfört med 2016.
Alltså som exempel: 100 nyreg 2020 - 200 nyreg 2016= med minus 100nyreg 2020 jämnfört mot 2016.

Exakt. Gapet har minskat med 165.000 till dags dato från 2016. Då vann Trump. Frågan blir då om hatet mot Trump driver fler till valurnorna i Pennsylvania 2020, frågan därefter blir hur stor del av svarta och latinos (totalt 18%) som nu konverterat till Trump.

Trump har nu Pennsylvania enligt den beräkning jag nyttjar men den är inte lika stark som ex Arizona där han nu dominerar totalt. Tror vi får se rally i Pennsylvania, samt ytterliggare bashning av Harris och Biden som vill stänga ned eller hårdbeskatta fracking. Tror också att Trump flyttar TV annonser om Bidens fracking lögner till Pennsylvania. Ohio, North Carolina är ju Trump stater så dessa TV annonser kan satsas i Penn State.
2020-10-10, 21:08
Medlem
Citat:
Så under den korta kvarten han orkade tala påstod han följande saker:

Ingen president har gjort mer för svarta amerikaner än han, förutom Lincoln. (En stor majoritet av svarta föraktar Trump)

Sjukvården idag är betydligt bättre än förr och är billigare för staten. (200 000+ har dött av Covid)
Såg en bit på BBC och han verkar mer mytomanisk än någonsin. Medan pandemins andra våg rullar fram över USA med uppåt 50.000 nya smittade och flera hundra dödsfall varje dag står Trump och babblar om att amerikanska mediciner ska rädda landet, att vaccinet är här "very very soon, as you know" och att en kommande seger är en produkt av "the American Spirit". Substanslöst floskelparty, med andra ord. Undrar hur många som kommer att bli smittade som en följd av det här eventet...?

Han befinner sig just nu inne i sin egen bubbla, det är övertydligt.
2020-10-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt. Gapet har minskat med 165.000 till dags dato från 2016. Då vann Trump. Frågan blir då om hatet mot Trump driver fler till valurnorna i Pennsylvania 2020, frågan därefter blir hur stor del av svarta och latinos (totalt 18%) som nu konverterat till Trump.

Trump har nu Pennsylvania enligt den beräkning jag nyttjar men den är inte lika stark som ex Arizona där han nu dominerar totalt. Tror vi får se rally i Pennsylvania, samt ytterliggare bashning av Harris och Biden som vill stänga ned eller hårdbeskatta fracking. Tror också att Trump flyttar TV annonser om Bidens fracking lögner till Pennsylvania. Ohio, North Carolina är ju Trump stater så dessa TV annonser kan satsas i Penn State.

Din beräkning är hittepå.
Enligt min beräkning ligger Trump under med en väldigt stor andel.
2020-10-10, 21:14
Medlem
Nixters avatar
Några intressanta fakta:

..5 miljoner nya vapenlicenser/ personer under 2020
..BLM har nu stöd på fjuttiga 37%

Trump train is moving.
2020-10-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det du skriver i det fetade är substantiell kritik. Saken jag vände mig mot är att du och många andra som spammar tråden något hejdlöst alltsomoftast inte skriver något av substans alls, utan bara bladdrar om "orange", "trumpen", "cringe", osv. I detta fallet var det dessutom på gränsen till förljuget, då ljudet var helt normalt. Jag såg det som sagt på fransk TV och förstod allt, och en snabb titt på Fox livestream länkad nedan visar att det inte är några problem där heller.

Angående att "bredda sin bas" kan man ju notera att det var en jävla samling svarta och latinos bland de åhörare man bjudit in. Påminner lite om det där talet i South Dakota, där han också gick på som fan som värsta moder Theresa om Rosa Parks och Doctor King och hela skiten. Ger nog intrycket att han mycket väl försöker bredda sin bas. Om det sen lyckas är en annan femma.

"Fanclubmöten" kan väl sedan nästan alla politiska valkampanjsmöten definieras som. Biden gör ju inte direkt mycket för att appellera till människor till höger eller i centern.

https://www.youtube.com/watch?v=2mMT8AaZTRw

Trump kan verkligen inte göra rätt nånstans. Mannen försöker bedriva valkampanj några veckor före valet, how DARE he! Anhängare har han också, diktatorn. Ser han inte frisk och kry ut också? Ingen respekt för sjukdomar alls.

Vi andra får väl se det halvfulla glaset och glädjas åt att han nu är tillbaka i matchen.
2020-10-10, 21:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Din beräkning är hittepå.
Enligt min beräkning ligger Trump under med en väldigt stor andel.

Att Republikaner hämtat hem 165.000 röster är fakta. Om Biden gör identiskt med Hillary 2016 förlorar han med större marginal än Hillary (165.000 marginal). Jag tror att Trump tagit fler svarta och latinos i Pennsylvania än Biden tar nya röster (jmf Hillary) och fd Trumps vita husfruar.

Alla som kan räkna kan efter att ha räknat se att Biden är körd i Pennsylvania och det måste till en heroisk återhämtning av Republikanska väljare för att Biden skall ha en chans. Här har Trump minst 93% stöd så det blir rimligen endast 7% Biden av Republikanska väljare Biden har möjlighet att nå för en konvertering. Dvs en omöjlighet..
Senast redigerad av Nixter 2020-10-10 kl. 21:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in