Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
All-in-all är dock mitt intryck att det finns mycket att jobba på och jag har svårt att vara lika positiv som 400Ben.
Men jag ser inte att vi har det djup på den nivån som ibland påstås (i varje fall inte kapabla att föra ett lag långt i ett JVM).
Jag tar inte en sommarturnering allt för allvarligt utan kollar mer på spelarnas kvalité och talang.
Vi har 2 bra målvakter, stark backsida och väldigt bredd forwardssida. Det som saknas är en 1:a kedja, men förhoppningsvis kan bredden på forwardssidan och alla duktiga offensiva backar kompensera upp det. Jag säger inte att vi kommer vinna, det kan man aldrig göra, bara att det ser lovande ut. Sedan händer också överraskningar under hösten
Förstår inte hur man inte kan se djupet i alla lagdelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Här är jag mer orolig. Av de nio som du ser som givna saknas bara Höglander i WJSS.
Det är en sommarturnering
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Fagemo och Pasic tex har varit rätt bortkomna och uddlösa - spelet går helt enkelt för fort för att de ska hänga med i huvudet, och då blir de skills de besitter helt meningslösa, de får aldrig chans att använda dem.
Pasic kommer kanske inte ens komma med i JVM och Fagemo klarar av spel i SHL. Men han kanske behöver bra spelare runt omkring sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Jag har nämnt det i andra sammanhang - centerbristen är kritisk. Vi har ingen speldrivande tvåvägscenter i WJSS-laget och inte bland de övriga namn som tas upp här. Inte ens nära. Henrikson plockades bort från Holtz/Raymond efter första matchen och hade mycket lite speltid i den andra. Olofsson fick ta Henrikssons roll i match två, men spelade tydlig tredjefiol och det blev inte speciellt mycket bättre. Raymond skapar i princip allt själv - i ett vinnande lag måste en sån spelare ibland bli serverad puckar/yta (exempel: som Kane av Toews/Keith).
Håller med att centersidan inte direkt är speciellt stark. Det finns dock gått om tvåvägscenter i Hållander, Gustafsson och Olofsson även om ingen av de strålar av teknik. Som sagt saknas den där absoluta spetsen ja.
Henriksson kommer nog inte med i JVM denna vinter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Man skulle faktiskt kunna ha med fler 02-forwards, men är nog klokt att vänta ett år till - nästa JVM kommer mer än 50% av laget ändå vara underåriga, på forwardsidan kanske så många som 60-65%.
Det är bara Raymond, Holtz och Nybeck som har chans i vinter som 02or bland forward. Sedan tror jag att 01orna ändå till JVM 2021 kommer ha med i alla fall Grewe, Henriksson, Gunler, Costmar, Holmström, Bjerselius, Lawner och Isac Andersson. Kanske även Feuk och några till, så tror inte på en majoritet av underåriga forwards då. Du är ändå medveten om att man vann U18 VM med väldigt många 01or?
Vilka 02or bland backar kommer komma med? En? Söderström, Broberg, Björnfot, Johansson är givna, kanske även Hedström och någon till kommer med som 01or.
Så jag förstår inte vad du får ifrån att majoriteten kommer vara underåriga, men vi får väl se. Jag delar iaf inte den åsikten idag. Dessutom är det osäkert om Raymond kommer släppas till JVM 2021, samma sak med Holtz.
Som det ser ut nu kommer minst 10-18 av 23 platser bestå av icke underåriga spelare.
Menar du JVM 2020 ser jag bara 7 st som givna som är underåriga, inte ens 1/3 av truppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Nej, det har vi verkligen inte.
Jo och jag bevisade det här med mina två lag. Jag sa aldrig att vi har 2 lag för att vinna JVM eller så.