2018-08-28, 12:04
Medlem
HyperXs avatar
Jag har en flickvän och vi har väl hållt på i några månader men sa att det skulle vara officiellt tills för några veckor sedan och jag känner redan nu att jag liksom tvekar till om jag faktiskt älskar hon och jag känner att jag kanske inte riktigt är redo för ett förhållande med någon ny då det fortfarande gnager i mig från mitt ex, jag har riktigt mycket ångest över detta då jag inte vill lämna hon och sen inse att det är ett riktigt dumt val men samtidigt inte stanna kvar för att det är ju fett oschysst att vara tillsammans med någon som man inte vet om man faktiskt älskar.

Varför jag känner såhär är för att jag har mått riktigt skit över mitt ex som det tog slut med för några månader sedan och sen det tog slut med mitt ex känner jag typ att det inte finns några snygga eller attraherande brudar längre när jag är ute och träffar människor, det känns bara som att alla är ytliga jävla fula horor.

Förut när jag gick ut innan mitt ex känndes det som att jag såg snygga möjligheter överallt men nu känns det bara allmät skit och som att jag typ aldrig hittar någon som det skulle kunna funka med då alla är så jävla ytliga och oattraherande.

Kan jag få lite konkreta tips? Stanna kvar ett tag och se hur det känns eller vafan ska man göra?
Jag vill inte bara att alla ska skriva ”dumpa horan” jag vill ha lite mer exakta tips
Citera
2018-08-28, 12:14
Medlem
Stanna kvar och se om känslorna kommer.
Majoriteten av mina förhållanden har misslyckats för att jag tvekat. Och då känner brudarna att de inte kan lita på en.

Sp, tveka aldrig om det inte finns någon bra anledning att tveka.

Är hon snygg?
Har ni kul ihop?
Citera
2018-08-28, 12:16
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Säg som det är till henne.
Citera
2018-08-28, 12:28
Medlem
HyperXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Stanna kvar och se om känslorna kommer.
Majoriteten av mina förhållanden har misslyckats för att jag tvekat. Och då känner brudarna att de inte kan lita på en.

Sp, tveka aldrig om det inte finns någon bra anledning att tveka.

Är hon snygg?
Har ni kul ihop?

Hon ser väl helt okej ut, en 6a kanske

Hon är typ ändå ganska tråkig och jag vettefan om vi verkligen klickar och kan skämta som jag gjorde med mitt ex
Citera
2018-08-28, 12:32
Medlem
Snacka ut om de med hon och se vad som händer.
Citera
2018-08-28, 12:33
Medlem
Nä, dra inte ut på det. Om du känner så här redan efter ett par månader så lär det inte bli bättre. Har ni inget gemensamt och du inte känner någon passion så lär det nog inte bli bättre.

Berätta för henne hur du känner och låt henne gå. Ge dig själv en period där du både kommer över ditt ex samt hittar ny glädje, för allvarligt talat så låter du på gränsen till deprimerad.
Citera
2018-08-28, 12:55
Medlem
Det kommer gnaga i dig hela tiden.
Du har inte kommit över ditt ex. Tänk på att hade de varit ni hade hon aldrig lämnat dig eller du lämnat henne.
Va ensam ett tag. Känn efter vad du vill ha för ”bästavän” i ditt liv.
Du kanske aldrig träffar nån eller så träffar du dig själv.
Livet har många svar.
Citera
2018-08-28, 13:35
Medlem
Vet precis din situation.

Jag och mitt ex gjorde slut förra året, hade ett rebound nu vid påsk.

Började träffa en ny tjej efter det, absolut inga fel på henne, dock så jämförde jag alldeles för mycket med mitt ex. Hon kändes mer tråkig osv. Så dumpade henne. Har inte tänkt en sekund på henne efter det.

Håller med dig om att det fanns tusen snygga tjejer när man själv hade flickvän, men när man är singel så finns det inga. Antar att det tar sin lilla stund innan man slutar tänka på sitt ex.

Men svar på din fråga: Dumpa henne. Säg som det är, men dumpa henne.

Lycka till.
Citera
2018-08-28, 13:36
Medlem
Jofs avatar
"...jag liksom tvekar till om jag faktiskt älskar hon"

Du borde liksom ta reda på om du älskar "hon"!
Citera
2018-08-28, 13:41
Medlem
Men du ska inte vara ihop med någon som du inte vill ha. Jag är singel tills jag hittar någon jag vill vara med om det nu är 2 år fram tills dess att jag träffar någon.... Du slösar bara din och hennes tid och kränker dig själv när du är med någon du inte vill ha, du kränker henne också..
Citera
2018-08-28, 13:54
Medlem
Man ska inte påbörja ett nytt förhållande innan man kommit över det förra. Det tar minst 8 månader innan man är redo att gå vidare. Att därför springa på ett nytt direkt eller ännu värre på ett nytt innan det gamla är avslutat är fel. Går man och tänker på exet ska man inte inleda ett nytt förhållande!
Citera
2018-09-01, 05:04
Medlem
stickadhalsduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det tar minst 8 månader innan man är redo att gå vidare.

Vart har du fått för dig att det tar minst 8 månader?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in