Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-29, 21:28
  #13
Medlem
Isnatts avatar
Jag har nog aldrig 'skrivit på en by lön' på arbetsplats jag jobbat på några år.
På en arbetsplats har jag inte ens för mig att vi hade samtal om man inte begärde det utan det gick 'enligt avtal'.

Den arbetsplats jag jobbar nu har jag haft lönesamtal varje år, sagt vad jag vill ha men aldrig blivit lovad det just då utan en tid senare så har jag fått ett kuvert med text från ansvarig med besked vad jag får.

I år begärde jag 1500:-/mån i höjning och en extra semestervecka. Fick ok på semesterveckan och väntar på besked angående lönen.
Citera
2018-08-29, 22:32
  #14
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoves
Hej
Vad händer om man vägrar skriva på löne-avtalet

Måste då chefen gå till sin chef och rapportera det?

Eller blir facket automatiskt inkopplat?
Vad är det chefen gör och måste göra om man vägrar skriva på för att man är missnöjd?
Citat:
Ursprungligen postat av thoves
Fast jag har ju hört flera som sagt att dom vägrat skriva på och då har chefen gått till sin chef och då har vederbörande fått högre löne ök.

Jag har inte hört tvärtom, att man inte fått något om man vägrat skriva på.
Hur kom du fram till slutsatsen att det sätt på vilket löner sätts på din arbetsplats även är det sätt på vilket det går till på samtliga övrigs arbetsplatser i landet? Menar du att det är så regelverket ser ut, eller att samtliga kollektivavtal ser ut så, eller vad menar du egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback