2006-02-08, 20:31
Medlem
smekasts avatar
Ja nu är man placerad i Ronneby F17. JU800 Skyddsgruppschef! Fick det jag sökte. Glad som fan!
Inryckningsdatum i slutet av juli 2007

Nån som har erfarenhet av denna benämning eller annan trevlig information?
Citera
2006-02-08, 20:42
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smekast
Ja nu är man placerad i Ronneby F17. JU800 Skyddsgruppschef! Fick det jag sökte. Glad som fan!
Inryckningsdatum i slutet av juli 2007

Nån som har erfarenhet av denna benämning eller annan trevlig information?

Bor du i GBG o ska göra lumpen i Ronneby, fett långt att åka tycker jag, skulle hängt med mig till Skövde i stället
Citera
2006-02-08, 20:47
Medlem
smekasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Bor du i GBG o ska göra lumpen i Ronneby, fett långt att åka tycker jag, skulle hängt med mig till Skövde i stället

Jo fast det fanns bara en plats i hela registret kvar. Och inskrivningssnubben sa att det var hård konkurrans om den. Klart att jag skulle velat hamna i skövde, men nu får det bli blondiner i skåne istället
Citera
2006-02-08, 20:54
Medlem
503s avatar
Grattis!

Fan sitter fortfarande och väntar på mitt brev, börjar bli nojig som fan nu
När mönstrade du tro?
Citera
2006-02-08, 20:56
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smekast
Jo fast det fanns bara en plats i hela registret kvar. Och inskrivningssnubben sa att det var hård konkurrans om den. Klart att jag skulle velat hamna i skövde, men nu får det bli blondiner i skåne istället

Ronneby ligger i Blekinge
Citera
2006-02-08, 21:10
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning

Långt? Du har inte gjort lumpen i Boden märker jag. Göteborg-Boden på ett dygn med tåg är långt. Och då ska jag inte ens nämna den stackars jävla skåning som var dum nog att välja I 19.

/feldgrau
Citera
2006-02-08, 21:24
Medlem
Frangsters avatar
Lite OT, men jag fick mitt brev när jag skulle rycka in en vecka efter mönstring. Har nämligen en kille i klassen som fett en preliminärtjänst, men inte fått ett godkännande ännu, och det var väl än 2-3 månader sen han mönstrade. Ligger han risigt till eller?

Btw. Jag bor i Stockholm och ska göra i boden. Det är ju ganska långt de.
Citera
2006-02-08, 21:28
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frangster
Lite OT, men jag fick mitt brev när jag skulle rycka in en vecka efter mönstring. Har nämligen en kille i klassen som fett en preliminärtjänst, men inte fått ett godkännande ännu, och det var väl än 2-3 månader sen han mönstrade. Ligger han risigt till eller?

Btw. Jag bor i Stockholm och ska göra i boden. Det är ju ganska långt de.

Det beror på i vilket kvartal man mönstrar i. Har du mönstrat i slutet av ditt så får du ditt snabbt, men har din kommpis mönstrat i början av sitt så kan det dröja upp till 4 månader.
Alla i samma kvartal får sina brev ungefär sammtidigt.

Tex. jag mönstrade i mitten av November och jag kommer få mitt nu i Februari.
En jag känner mönstrade i oktober och fick sitt ett par veckor efter.

Edit: Bör väl nämnas att dom inte går efter "vanliga" kvartal utan ex. November, December och Januari är i samma.
Så har jag iaf uppfattat det.
Citera
2006-02-08, 21:30
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det beror på i vilket kvartal man mönstrar i. Har du mönstrat i slutet av ditt så får du ditt snabbt, men har din kommpis mönstrat i början av sitt så kan det dröja upp till 4 månader.
Alla i samma kvartal får sina brev ungefär sammtidigt.

Tex. jag mönstrade i mitten av November och jag kommer få mitt nu i Februari.
En jag känner mönstrade i slutet av oktober och fick sitt ett par veckor efter.

Okej. Verkar stämma bra då jag mönstade i september.
Citera
2006-02-08, 21:39
Bannlyst
Stämmer det att 80% av Stockholmarna skickas till Boden?
Citera
2006-02-08, 21:42
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Stämmer det att 80% av Stockholmarna skickas till Boden?

Har ingen aning, men jag tror inte det stämmer.
Däremot kan kanske 80% av alla i Boden vara från stockholm, men det är bara en gissning.
Det är nämligen så att dom gärna skickar folk till de regementen som ligger närmast, det var tydligen en anledning till att jag hade lite svårt för att kunna komma till Kungsängen.
Citera
2006-02-08, 21:54
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Långt? Du har inte gjort lumpen i Boden märker jag. Göteborg-Boden på ett dygn med tåg är långt. Och då ska jag inte ens nämna den stackars jävla skåning som var dum nog att välja I 19.

/feldgrau

Hur fan kan man välja att göra det, man kommer ju inte kunna vara hemma någontig på ett helt år

Känns gött med skövde i och med att det tar kanske 1-2 timmar att komma hem igen, man hinner ut o klubba med polarna en fredagskväll!

Fattar inte det med platsbrist i skövde, man behöver inte nödvändigtvis vara på p4 dessutom finns det ju Lv6 i halmstad som bara är lite längre, att åka ända till blekinge för att göra lumpen känns lite "overkill"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in