2018-08-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Alternativmedia är ju inte PK. Men mainstreammedia är det. Det är för att de driver en politisk agenda som heter multikulturalism, och allt som kritiserar denna agenda utmålas som FEL. Därför måste dessa medier hela tiden va Politiskt korrekta, och därför får de presstöd av staten, något som alternativmedia har mycket svårare att få.

Med andra ord är det staten som vill ha politiskt korrekthet i och med stödet. Vi röstar fram makthavare... Konspirationsteori?
2018-08-26, 10:55
Medlem
Citat:
kanske inte, men man tröttnar på folk som är dumma i huvudet. Man tröttnar på att förklara samma sak om och om igen hela tiden.
Blir de mer upplysta av uttryck som "dum i huvudet"? Att man blir trött på vissa blir vi alla. Exempelvis blir jag trött på på copy paste wikipedia...
2018-08-26, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freno22
Med andra ord är det staten som vill ha politiskt korrekthet i och med stödet. Vi röstar fram makthavare... Konspirationsteori?
Det är ingen konspirationsteori. Det är hur verkligheten är.
SVT t.ex. är ett politiskt propagandaorgan. De följer en agenda.
SVT är inte en objektiv nyhetsförmedlare.

Multikulturalism är ingen konspirationsteori, det är en politisk agenda.
2018-08-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnessjuktdjur
Sluta förvirra allt din jävla idiot
Det är inte trevligt att benämna andra medlemmar/debattörer ”jävla idiot” . Är det tillåtet? Det kanske är PK på det forum med den typen av inlägg.
2018-08-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det är inte trevligt att benämna andra medlemmar/debattörer ”jävla idiot” . Är det tillåtet? Det kanske är PK på det forum med den typen av inlägg.
Jag tror det. Kanske inte i alla trådar men i många tycker jag att det är så. Antar att det är tillåtet att använda nedsättande uttryck eftersom inläggen ligger kvar.
2018-08-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Att vara PK handlar om att följa trender. Om många av dina åsikter är PK av en ren tillfällighet skulle jag respektera det, men många är PK för sakens skull eller för att de är rädda att bli kritiserade av sin omgivning för deras egentliga åsikter. Därför anpassar de sina åsikter efter rådande politiska värderingar och "tycker" det som är "rätt".
De som är PK har verkligen de åsikterna de säger. De anpassar sig inte. De har inga andra ”egentliga åsikter” . Väldigt få är PK för sakens skull. Jag uppskattar att cirka 80 procent av befolkningen är PK och jag är själv PK. Alla människor som jag ser upp till är PK. PK är humanister och demokrater ut i fingerspetsarna.
Bannlyst
Citat:
Jag tror det. Kanske inte i alla trådar men i många tycker jag att det är så. Antar att det är tillåtet att använda nedsättande uttryck eftersom inläggen ligger kvar.
Flashback är väl det enda stället i Sverige där det sker riktiga debatter/diskussioner?
Kan du se riktiga debatter mellan till exempel islamister och nazister på SVT? Och varför får vi inte se riktiga debatter på SVT?
Medlem
Citat:
Det är ingen konspirationsteori. Det är hur verkligheten är.
SVT t.ex. är ett politiskt propagandaorgan. De följer en agenda.
SVT är inte en objektiv nyhetsförmedlare.

Multikulturalism är ingen konspirationsteori, det är en politisk agenda.

Att vara PK handlar inte bara om multikulturalism. (Men man kan tro det när man läser på FB) Men vist är det en politisk agenda. Olika partier har olika åsikter.
2018-08-26, 11:12
Bannlyst
Citat:
De som är PK har verkligen de åsikterna de säger. De anpassar sig inte. De har inga andra ”egentliga åsikter” . Väldigt få är PK för sakens skull. Jag uppskattar att cirka 80 procent av befolkningen är PK och jag är själv PK. Alla människor som jag ser upp till är PK. PK är humanister och demokrater ut i fingerspetsarna.
Det stämmer ju inte, då PK-människor vill begränsa yttrandefriheten. Därmed är de inte demokrater.
2018-08-26, 11:13
Medlem
Citat:

Är det så? Definitionen av PK är att följa kollektivets normer vad jag försåt.
2018-08-26, 11:17
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte, då PK-människor vill begränsa yttrandefriheten. Därmed är de inte demokrater.
Alla som är PK begränsar inte yttrandefrihet. Att visa står och skriker på torg för att tysta andra är inte okej. Men merparten som är PK gör inte det. De följer kollektivets normer. Jag tycker inte att det är fel.
2018-08-26, 11:18
Bannlyst
Citat:
Att vara PK handlar inte bara om multikulturalism. (Men man kan tro det när man läser på FB) Men vist är det en politisk agenda. Olika partier har olika åsikter.
Ja SD, AFS, NMR och även de riktiga Kommunisterna(inte V) är ju inte direkt multikulturalister, men deras åsikter motarbetas ju även av mainsteammedia.

Och ja politisk korrekthet är ju även extremfeminism, etnomaschocism och skeva vänster idéer i allmänhet. Tomma floskler om "allas lika värde", en ömkan för våldtäktsmän, gängkriminella och islamism. Med mera med mera.
Senast redigerad av Apollion 2018-08-26 kl. 11:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in