Citat:
Min tanke är att jobba först ett tag för att sedan studera... Men vad göra då man är klar kan man börja fundera på? Skapa familj verkar vara hur tråkigt som helst även om det är trevligt och se barnens utveckling.
Jag vill inte vara den där som är lat hela livet, planen är ändå att jobba på något sätt fram tills 75 års åldern pga jag finner inget vettigare att göra i livet... Kanske ha som livsmål att köpa den bästa bostaden jag kan köpa + studera till ett yrke som är OK att utföra?
Men under tiden jag jobbar mot det målet? Jag kommer hem & sitter vid datorn, spelar dataspel och ser på tv... Riktigt tråkigt när nästan allt man gör på tv/datorn känns som en repris på något sätt... Börjar känna mig riktigt gammal när man sitter vid tv/datorn och allt man ser är en repris varje år med undantag för dataspelet då... Men vad ska man annars göra? Det finns verkligen inget annat att göra när man kommer hem från en arbetsdag/pluggdag. Tvivlar att det kommer bli så mycket bättre bara för att jag har bättre ekonomi.
Jag vill inte vara den där som är lat hela livet, planen är ändå att jobba på något sätt fram tills 75 års åldern pga jag finner inget vettigare att göra i livet... Kanske ha som livsmål att köpa den bästa bostaden jag kan köpa + studera till ett yrke som är OK att utföra?
Men under tiden jag jobbar mot det målet? Jag kommer hem & sitter vid datorn, spelar dataspel och ser på tv... Riktigt tråkigt när nästan allt man gör på tv/datorn känns som en repris på något sätt... Börjar känna mig riktigt gammal när man sitter vid tv/datorn och allt man ser är en repris varje år med undantag för dataspelet då... Men vad ska man annars göra? Det finns verkligen inget annat att göra när man kommer hem från en arbetsdag/pluggdag. Tvivlar att det kommer bli så mycket bättre bara för att jag har bättre ekonomi.
Okej, det låter som du fastnat i ett ekorrhjul.
Du bor i en stad förmodar jag.
Gör något som är mer utmanande tex uv rugby
eller skytte,läs något annat om någon som är långt ifrån dig själv.
Öva upp fantasin och lägg ner om du nu inte redan gjort det, porr och sexfixering
Hitta en kvinna som inspirerar och vigdar livssynen.
Minimera inte möjligheterna till äventyr för att du tror hur det kommer gå, tänk inte utan kasta dig ut i livet, fortsätt vara "nybörjare" lev inte på fördomar.
Lägg ihop datorn, köp något sällsynt gott te och tänd ett ljus, se världen som möjligheternas värld och skit i nyheter och dold proppaganda.
Lär dig ett nytt språk eller färöriska isländska och åk dit vid rätt tillfälle
Lev nära havet, bygg din kajak och börja paddla (tar högst två veckor och det finns instruktioner både på tuben och i bokform)
Spring, löpträna och få upp flåset, bli seg och stark och samtidigt din bästa psykolog är i dig, du har bara troligen som dom flesta låg självkänsla.