Citat:
Ursprungligen postat av
flyingby
Sorry får rubriken kanske blev lite flummig.
Jag tänker köpa mig en SSD på antigen 120 gb eller 500 gb men största problemet jag tänker på hur sjutton får jag över Windows som redan finns på min hårddisk?
Jag har kollat lite videos på Youtube m.m. men som jag förstår så dessa olika transfor Windows boot programmen över hela din hårddisk alltså allt du har till SSD.
Jag har 3 TB som nästan är fullt men vill uppgradera mig med SSD främst för windows så datorn kan starta snabbare och lite andra små program. Men jag vill inte behöva avinstallera allt för endast förra över Windows och sedan installera allt igen.
Men finns det något program där man kan välja för över endast Windows boot system eller själva Windows programmet utan att jag behöver förra över cirka 2,5 TB material till en ynka 120 eller 500gb SSD?
Enklare än vad du tror men det beror på vad du har var, och hur många partitioner du har.
Gör bara en "system image", d.v.s C: samt de partitionerna före. När du ska installera den avbilden på SSD`n så väljer du att installera på "annan plats" i backupprogrammet.
Behöver du så skapar du en till partition och för över de data du vill ha på SSD`n.
Du behöver då förståss en extra extern disk, vilket du kanske inte vill behöva?!