2018-08-26, 16:59
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag tillhör människorna som måste ta med mig jobbet hem om jag inte hinner göra allting under arbetsdagen vilket händer ofta. Därför brukar jag göra någon hjärndöd syssla medan jag äter eller fikar för att få en paus. Jag brukar också ta korta fem-minuters pauser där jag blundar och bara lyssnar på någon lugn musik för att vila huvudet. Men ibland är det mer effektivt att ta en paus eftersom man jobbar mycket långsammare när man är trött

Det känner man igen.

Har dock turen att jobba för ett företag som är ultraparanoida på en nivå som får "Storebror 1984" att se liberal ut när det gäller företagshandlingar och 60% av mitt jobb är praktiskt.
Citera
2018-08-27, 23:17
Medlem
Vem0ths avatar
Lite skeva regler, minns förr så drog rasten av din ordinarie arbetstid. Dvs om du tog rast under OB-tid så fick du fortfarande betalt för själva OB:t men inte ordinarie timlön. Därav min chef var så jävla svettig över att man inte fick ta 1 timma rast när man jobbade kväll eller helg utan högst 45minuter om man var schemalagd 8-9timmar.

Nu för tiden klockar man ut sig, man är frånvarande från arbete när man går på rast. Vilket gör att OB:t inte dras under rast. Minns inte när detta infördes, någon efter 2010.

Men om man har en schemalagd rast och missar den så får man skylla sig själv att man har dålig koll på tiden. Om en kollega är snäll och täcker upp så ska man vara tacksam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in