2018-08-25, 10:52
Medlem
Är det någon som har några råd angående spontanansökningar? Vissa företag har ju särskilda annonser för spontanansökningar men inte alla.

Hur ska man lägga upp ansökan när man inte har en annons eller särskild kravbild att utgå ifrån?
Citera
2018-08-25, 10:59
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Är det någon som har några råd angående spontanansökningar? Vissa företag har ju särskilda annonser för spontanansökningar men inte alla.

Hur ska man lägga upp ansökan när man inte har en annons eller särskild kravbild att utgå ifrån?
Sökt jobb på det viset.

Skickade bara ett brev med en pressentation av mig, att jag sökte arbete och att jag tyckte att deras företag verkade intressant och såg fram mot ett eventuellt personligt möte osv.

Fick faktist arbete på det sättet då fler företag hörde av sig, men då ska tilläggas att det var lättare få arbete.
Citera
2018-08-25, 11:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Mitt tips är, försök hitta företag som inte har annonser ute på arbetsförmedlingen. Har dom det blir dom överösta med ansökningar. Har dom inte det och du verkar intressant, så är det perfekt om dom råkar behöva någon just då.
Citera
2018-08-25, 11:51
Medlem
godboys avatar
Citat:

Ja, du. Det beror ju lite på. Jag misstänker ju att många butiker och snabbmatställen får in massvis med såna ansökningar, så då blir det ju mycket av lottdragning. Behöver de rekrytera nu så tar de väl en relativt färsk ansökan och ingen som är äldre än ett par månader. Sen om det är ett serviceyrke du söker så kan det vara bra att ha med ett foto också. För det är få som vill anställa flodhästar.

Har du någon specialkunskap så sök mot såna branscher, men har du ingen utbildning eller erfarenhet så är det tuffare. Lycka till dock.
Citera
2018-08-26, 03:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:

Ett tips är att skicka CV och en kort beskrivning av vem du är, vad du kan osv. till de bemanningsföretag som är verksamma på den ort du bor. Samma sak gäller för företag på orten som är stora eller omsätter mycket personal.
Citera
2018-08-26, 03:50
Medlem
Citat:

Om det är typ traktorförare, taxi, sköterska så bör du berätta hur du jobbat med det innan/hur du hamnade i den branschen. Annars får du lämna in ditt cv oavsett vad du skriver och hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in