2018-08-25, 07:23
Medlem
Valfrids avatar
"About Nanologica Nanologica combines unique know-how in the field of materials technology with a genuine interest in solving real problems in life science. The company works with nanoporous silica which has properties that are attractive in a wide variety of applications. Nanologica is unique in that it is a world leader in controlling the form, type of porosity and surface area of particles of silica. This competence can be used to produce particles that have the potential to solve problems in diverse application areas. The company’s core competency has been developed and expanded into two business areas: drug delivery and chromatography, a technology used for the separation and purification of products on the market and in development. In order to succeed, development work is carried out in close dialog with customers."

Storägare och vd köpte nyligen aktier i den genomförda nyemissionen för ett totalt gemensamt värde över 20 miljoner kronor till en kurs om 4 svenska kronor. Det är inte lite pengar som vi talar om och jag gillar skarpt denna typ av agerande då jag anser att det ger signaler jag ibland tycker kan vara värda att handla på.
Jag tror på nanotekniken och dom stora köpen av Vd och storägare ger mig goda vibbar, kalla det magkänsla om ni vill men jag gissar att vi aktieägare har goda nyheter att se fram emot .
http://www.nanologica.com
Vad tror panelen om detta case?
OBS- Jag äger personligen aktier i bolaget Nanologica.

https://www.redeye.se/arena/posts/nanologica-koeplaege
Citera
2018-08-26, 18:10
Medlem
Valfrids avatar
https://youtu.be/sltnYB6ofRM
Citera
2018-08-27, 14:39
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Spännande med amåmsom dippar och kan va på väg upp till samma nivåer. Känns lite spretigt och smått när ceo kör på flera företag. Vet ej om produkterna kommer levereras i den takt man önskar. Jämför jag med företag som ex fluicell där man har tung samling av forskare så är det tunnare här. Känns lite som att jag avvakta innan jag skulle gå in. Isf skulle det va med horisont 1 t 2 år .
Citera
2018-08-27, 15:49
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Siktar de på att bli uppköpta eller vad menas med samarbetet med ett stort läkemedelsbolag. Känns som att det finns många trådar att dra i. Konkurrenter finns på en del områden så skulle vilja bena ut varje ben och se vart det sen kan gå. Men det är ganska små belopp vi pratar om än så länge. Man har tagit in mycket pengar men funderar hur de ska fördelas.
Citera
2019-01-31, 17:24
Medlem
Bra nyheter kom igår, även Trading Tobbe har gjort en analys, denna känns riktigt bra! Billig?😜

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=IWzoby9NVtw

Nanologica meddelar att bolaget har ingått avtal med AstraZeneca. Samarbetspartnern kommer, inom avtalet, att utvärdera Nanologicas drug delivery-teknologi.

Läs mer på Redeye (https://www.redeye.se/company/nanologica/582241/nanologica-utvarderingsprojekt-med-astrazeneca?utm_source=avanza&utm_medium=RSS)
Citera
2019-07-08, 08:14
Medlem
Valfrids avatar
Grattis alla som tog position i detta bolag. Ingen dålig order på ca 128 miljoner sek bolaget nyligen tog hem. Och kursutvecklingen senaste året är helt otrolig. Nu siktar vi ännu högre.

https://www.redeye.se/arena/posts/nanologic-tecknar-genombrottsavtal-med-yunbo-technology-aktien-stiger-med-35-idag-vi-har-fortsatt-ko ep

Gör alltid er egen analys inför ett ev investeringsbeslut.
Citera
2023-11-15, 15:31
Medlem
Tråden verkar ha gått i ide så tänkte väcka den. Känner till bolaget väldigt väl. Jag har jobbat med både analytisk och preparativ kromatografi. Analytisk kromatografi används för att analysera sammansättning och renhet av kemiska substanser medan preparativ för att rena fram en specifik substans ur en lösning bestående av flera olika substanser. Skillnaden är främst skalan där analytiska krom geler packas i kolonner med diamanter på några millimeter, medan för prep så kan kolonnerna vara upp till 1 m i diameter.

Det finns förenklat två klasser av kromatografi geler när det gäller preparativ kromatografi. Silicabaserade som i Nanologicas fall och polymerbaserade som tex Bio-Works. Silica används främst för att rena fram små molekyler och mindre peptider, medan polymerer används för proteiner, antikroppar och andra biologiska substanser.

Sverige har en stark historik inom båda fälten och har varit pionjärer och världsledande i båda. Akzo Nobel var starka inom Silica och GE healthcare Uppsala inom polymerer.

Jag har sedan grundandet av Nanologica ställt mig undrande till varför de vill syssla med just silica. Det är en gammal produkt med stora etablerade spelare. Läkemedelsutveckling är hög risk, så för att hålla nere riskerna så är läkemedelsbolag väldigt konservativa när det gäller nya leverantörer. Det krävs stort arbete och risk att byta tex kromatografileverantör.

Jag vet inte om VD Andreas Bhagwani är bedragare eller bara inkompetent, men att de i Q3 2023 had en försäljning på 300'000 kr är en skandal. Han skyller ständigt på allt och alla, men verkar oförmögen att få rätsida på verksamheten. Vud det här läget skulle de ha nått 100+ MSEK i försäljning enligt tidigare intervjuer. Jämför man med Bio-Works som arbetar med polymerbaserad kromatografi, så har de på mycket kortare tid nått en försäljning på 6.8 miljoner SEK under Q3 2023.

BW grundades av personer med bakgrund från GEHC, och en styrelseordförande i världsklass som även varit VD för GEHC. Jag har svårt att förstå varför en erfaren person som Thomas Eldered med Flerie Invest har gått in som storägare i Nanologica. Så länge Andreas Bhagwani är VD så kommer bolaget inte prestera. De gjorde en spin-off i Sigrid Therapeutics där tanken är att använda silica i en viktminskningsprodukt. Kanske skapar en separat tråd i om Sigrid, men kan nämna att jag får Elisabeth Holmes vibbar av Sigrids VD.
Citera
2025-01-29, 11:38
Medlem
Rea med massor av ordrar
Citera
2026-04-23, 15:09
Medlem
1,5 imorgon
Citera
2026-04-24, 18:39
Medlem
Kolla ägarlistan Wallenberg x2 och fond. Wtf!!!!
Citera
2026-04-28, 15:38
Medlem
Nya astra nu egen fabrik Wallenberg storägare 250kr kurs om 10år? Ja minst
Citera
Igår, 09:51
Medlem
Thomas eldered grundare av recip pharma ett av världens största tillverkare av läkemedel tar över som ordförande och äger 43 % via flerie i nanologica. Wallenberg ägare också. Sinnes detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in