Citat:
Ursprungligen postat av
BallaRune
Helt klart en stor skandal.
Man bör rensa upp bland nämndemannen i Eskilstuna tingsrätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BallaRune
Helt klart en stor skandal.
Man bör rensa upp bland nämndemannen i Eskilstuna tingsrätt.
Tror med säkerhet inte bara det gäller Eskilstunas tingsrätt. Allmän konsensus bland kriminella är att tingsrätter känns mer som ett lotteri när det kommit till lite mer komplicerade fall, likt Encrohärvan m.m.
I detta fall, ja hade tingsrättens bedömning legat till grund för kommande mordutredningar. Då hade det väl i stort sett krävt att poliserna filmar skottlossningen för att få fällande domar. Att rättsverige skulle vilja ha detta som slutargument emot sig varje gång DNA finns med på ett mordvapen var ju nästan uteslutet. Det var överraskande att han klarade sig i tingsrätten, inte att han blev fälld i hovrätten.
Så ännu en stålman som ville ha sina 5år i rampljuset på bekostnad av kommande 25 minst hade nog en rätt avslagen kväll på rummet. Domen meddelad. Alla vet att HD kommer bry sig lika mkt som Elon Musk gör om 500$. Lägg dig på sängen. Smält att nästkommande två decennier kommer bestå av tristess. Han är runt 60 när han EV kommer ut (om han sköter sig). När du börjar ta liv, då har du satt ditt eget på nedräkning med. Att GM som verkligen inte var ngn slipad mördare, ja inte slipad alls generellt sett klarade sig sålänge var bara tur.
RH kommer troligen inte befatta sig med ngt som har med detta o göra, och man kan inte längre skicka in en krona till intagna. Omars sista artikel e skriven. Allt utom bunkerplacering skulle förvåna. Inget som blir officiellt känt hursomhelst. Livet har gått vidare. Dom som "saknar" O skulle jag nog kunna tro är ngn... familjemedlem kanske. Jag säger inte Jonas var älskad av alla, naturligtvis inte, men han är och kommer förbli mer än saknad av relativt många. Nära o kära har fått det avslut som önskades. Det var inte svårt att skänka förmiddagen den 25aug en knivskarp minnesbild. Det var svårt o förstå vad jag hörde.. 3,5år sen..
När dagen är kommen att gå vidare, hur det än må ske, så är det inte med oavkortad saknad till vad som fanns kvar här som finns i mina tankar. Utan att vi ses igen.. du kommer aldrig glömmas.
//End of Story.