2022-04-06, 22:54
Medlem
TioSmaMoppePojkars avatar
Verkar som att RH kommer att få sponsra Om@r under hela voltan.
Citera
2022-04-06, 23:07
Medlem
TioSmaMoppePojkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiinaS
Jag vet inte exakt vad Hård sade i Hovrätten. Det var en av advokaterna som berättade det jag skrev tidigare.
Jag har delade känslor kring Hård.

Vilken av advokaterna snackade du med och varför?
Citera
2022-04-07, 02:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Ur Expressen ---Två gånger frikände Eskilstuna tingsrätt Omar El-Zaqzouq för allvarliga våldsbrott.
I det ena fallet fanns hans DNA på mordvapnet – och i det andra fallet avlossade han skotten framför ögonen på polisens spanare.
I december rev Svea hovrätt upp den första domen – och dömde honom till 12 års fängelse för ett mordförsök.
Nu gör hovrätten samma sak igen – och dömer honom till livstids fängelse för mordet på dubbelmördaren Jonas Axelsson. Slut citat.

Vad fan är det för pajaser i Eskilstuna tingsrätt som friar en mördare 2ggr?

Det är ju politiskt tillsatta nämndemän som bestämmer i tingsrätten, har kriminella invandrare infiltrerat Sossarna fullständigt i Eskilstuna ?

Rättvisan gick lite sicksack här.
Citera
2022-04-07, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TioSmaMoppePojkar
Vilken av advokaterna snackade du med och varför?

Jag har kanske ett eget pågående mål och har just den advokaten? Han kanske är min granne? Det spelar ingen roll varför jag pratat med en av advokaterna eller vilken advokat det handlar om. Omar och Abbe har fått sina domar nu och det blev precis som åklagaren yrkat.
Citera
2022-04-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ur Expressen ---Två gånger frikände Eskilstuna tingsrätt Omar El-Zaqzouq för allvarliga våldsbrott.
I det ena fallet fanns hans DNA på mordvapnet – och i det andra fallet avlossade han skotten framför ögonen på polisens spanare.
I december rev Svea hovrätt upp den första domen – och dömde honom till 12 års fängelse för ett mordförsök.
Nu gör hovrätten samma sak igen – och dömer honom till livstids fängelse för mordet på dubbelmördaren Jonas Axelsson. Slut citat.

Det är ju politiskt tillsatta nämndemän som bestämmer i tingsrätten, har kriminella invandrare infiltrerat Sossarna fullständigt i Eskilstuna ?

Det är ju skillnad på lekmän och jurister. Tycker att Tingsrätten också ska ha jurister som nämndemän. Man kan förstå ifall det handlar om att Hovrätten ändrar en dom med att mildra eller skärpa ett straff med månader eller kanske t o m år, men från ett frikännande till livstid är steget alldeles för stort. Med det inte sagt att Hovrättens dom var fel.
Citera
2022-04-07, 09:15
Medlem
Hovrättsdomen

https://anonfiles.com/pdr9mfU3x2/Sve...2022-04-06_pdf

.
Citera
2022-04-07, 13:47
Medlem
Citat:

Helt klart en stor skandal.
Man bör rensa upp bland nämndemannen i Eskilstuna tingsrätt.
Citera
2022-04-08, 06:31
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Detta som dagens avsnitt av podden Säkerhetssalen handlar om va?

https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000555093297
https://open.spotify.com/episode/31c...RJyWlY1KRcDjvQ

”En man som säger sig ha varit hemlig informatör åt polisen, vittnar nu mot sin vilja i en mordrättegång. Idag lever han under dödshot efter att, menar han, en serie tvivelaktiga handlingar från polisen lett till att hans identitet blivit röjd. Dessutom har han i hemlighet spelat in sina förhör. I en av mannens ljudfiler går det under en paus i förhöret höra hur två poliser som nu är misstänkta för tjänstefel instruerar informatören om vad han ska säga. I veckans avsnitt av Säkerhetssalen fokuserar Lova Nyqvist Sköld på ett enda mål. Men det är en snårig berättelse där ingen tycks vara nöjd, och brister inom polisväsendet visar sig från sin fulaste sida.”
Ytterligare ett avsnitt tar upp detta, börjar runt 20 minuter in.

”När Lova Nyqvist Sköld pratar med en tidigare förundersökningsledare för ett mord i Eskilstuna 2018 – sätts mannen som säger sig varit hemlig informatör i nytt ljus. Där de flesta är överens om att han röjts av polisen, menar hon att det i själva verket var hans eget fel.”

https://open.spotify.com/episode/09V...SHWDuOrFaA-LTA
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000556502385
Citera
2022-04-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

Tror med säkerhet inte bara det gäller Eskilstunas tingsrätt. Allmän konsensus bland kriminella är att tingsrätter känns mer som ett lotteri när det kommit till lite mer komplicerade fall, likt Encrohärvan m.m.

I detta fall, ja hade tingsrättens bedömning legat till grund för kommande mordutredningar. Då hade det väl i stort sett krävt att poliserna filmar skottlossningen för att få fällande domar. Att rättsverige skulle vilja ha detta som slutargument emot sig varje gång DNA finns med på ett mordvapen var ju nästan uteslutet. Det var överraskande att han klarade sig i tingsrätten, inte att han blev fälld i hovrätten.

Så ännu en stålman som ville ha sina 5år i rampljuset på bekostnad av kommande 25 minst hade nog en rätt avslagen kväll på rummet. Domen meddelad. Alla vet att HD kommer bry sig lika mkt som Elon Musk gör om 500$. Lägg dig på sängen. Smält att nästkommande två decennier kommer bestå av tristess. Han är runt 60 när han EV kommer ut (om han sköter sig). När du börjar ta liv, då har du satt ditt eget på nedräkning med. Att GM som verkligen inte var ngn slipad mördare, ja inte slipad alls generellt sett klarade sig sålänge var bara tur.

RH kommer troligen inte befatta sig med ngt som har med detta o göra, och man kan inte längre skicka in en krona till intagna. Omars sista artikel e skriven. Allt utom bunkerplacering skulle förvåna. Inget som blir officiellt känt hursomhelst. Livet har gått vidare. Dom som "saknar" O skulle jag nog kunna tro är ngn... familjemedlem kanske. Jag säger inte Jonas var älskad av alla, naturligtvis inte, men han är och kommer förbli mer än saknad av relativt många. Nära o kära har fått det avslut som önskades. Det var inte svårt att skänka förmiddagen den 25aug en knivskarp minnesbild. Det var svårt o förstå vad jag hörde.. 3,5år sen..

När dagen är kommen att gå vidare, hur det än må ske, så är det inte med oavkortad saknad till vad som fanns kvar här som finns i mina tankar. Utan att vi ses igen.. du kommer aldrig glömmas.

//End of Story.
Senast redigerad av slickonexx 2022-04-08 kl. 07:22.
Citera
2022-04-08, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TioSmaMoppePojkar
Skumt att en real OG sitter här och skriver som en jävla kärring!

Jag måste hålla med. Satt med Jonas på Tidaholm? Det gör dig troligen 50+ med råge då han var under 21 när mordet begicks, blev förflyttad efter ganska exakt ett år - till häktet - sen Kumla o bunkern. Troligen typ bland dom yngsta på Tidan mao.
Ditt sätt att skriva får mig att tro allt annat än på ngn som varit med sen dess.

Kunde inte låta bli att läsa några tidigare inlägg. Du verkar väl insatt i vilka som torskat med lite amfetamin, every day happening... ja, det är en odyssé av proffsiga beteenden o lappar det får hållas med om, men har du antingen noll kontakter eller bor norr om polarlinjen? Den missbrukare som betalar mer än 160-170kr för 1g idag på gatan är inte uppkopplad alls ... 300?? 1990 talet.
Den som upptäckt Darknet betalar inte en spänn över 100.
Real OG.

Sen att folk gör vadsomhelst på kåken: Jaså? Stämningen med dubbelbeläggning och relativt många gänganslutna som dömts har ju inte gjort saken bättre. Men just Tidaholmsmordet var väl det sista mordet på en anstalt i Sverige om jag inte missminner mig. Men den absoluta majoriteten vill ut, och dom nya reglerna där delen kan komma i spel för dåligt uppförande i stort sett har iaf inte fått fler o leva rövare. Jag har gjort alldeles för många år på egentligen alla säkerhetsklasser, det är ju ingen merit. Men pratar inte utefter vad jag hört.. Hetsigt, absolut det händer. Mord? Inte så mkt. Livstidarna speciellt nogranna med sina papper av uppenbara skäl.

Du har ju koll på allt - genom nätet. Det är ju uppenbart. Även om FB myllrar av stentuffa personer, folk som äntligen vågar säga sitt.... så också av personer som iaf vet.
Senast redigerad av slickonexx 2022-04-08 kl. 07:18.
Citera
2022-04-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickonexx
Tror med säkerhet inte bara det gäller Eskilstunas tingsrätt. Allmän konsensus bland kriminella är att tingsrätter känns mer som ett lotteri när det kommit till lite mer komplicerade fall, likt Encrohärvan m.m.

I detta fall, ja hade tingsrättens bedömning legat till grund för kommande mordutredningar. Då hade det väl i stort sett krävt att poliserna filmar skottlossningen för att få fällande domar. Att rättsverige skulle vilja ha detta som slutargument emot sig varje gång DNA finns med på ett mordvapen var ju nästan uteslutet. Det var överraskande att han klarade sig i tingsrätten, inte att han blev fälld i hovrätten.

Så ännu en stålman som ville ha sina 5år i rampljuset på bekostnad av kommande 25 minst hade nog en rätt avslagen kväll på rummet. Domen meddelad. Alla vet att HD kommer bry sig lika mkt som Elon Musk gör om 500$. Lägg dig på sängen. Smält att nästkommande två decennier kommer bestå av tristess. Han är runt 60 när han EV kommer ut (om han sköter sig). När du börjar ta liv, då har du satt ditt eget på nedräkning med. Att GM som verkligen inte var ngn slipad mördare, ja inte slipad alls generellt sett klarade sig sålänge var bara tur.

RH kommer troligen inte befatta sig med ngt som har med detta o göra, och man kan inte längre skicka in en krona till intagna. Omars sista artikel e skriven. Allt utom bunkerplacering skulle förvåna. Inget som blir officiellt känt hursomhelst. Livet har gått vidare. Dom som "saknar" O skulle jag nog kunna tro är ngn... familjemedlem kanske. Jag säger inte Jonas var älskad av alla, naturligtvis inte, men han är och kommer förbli mer än saknad av relativt många. Nära o kära har fått det avslut som önskades. Det var inte svårt att skänka förmiddagen den 25aug en knivskarp minnesbild. Det var svårt o förstå vad jag hörde.. 3,5år sen..

När dagen är kommen att gå vidare, hur det än må ske, så är det inte med oavkortad saknad till vad som fanns kvar här som finns i mina tankar. Utan att vi ses igen.. du kommer aldrig glömmas.

//End of Story.

Bra skrivet och fina ord.
Citera
2022-04-08, 14:55
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Hovrättsdomen

https://anonfiles.com/pdr9mfU3x2/Sve...2022-04-06_pdf

.

Tackar så hjärtligt!