Citat:
Ursprungligen postat av
ExpressK
Ska erkännas att jag inte har åstadkommit så värst mycket i min livstid, dels pga jag har varit naiv och fortfarande ung.
Jag har ett ganska dåligt CV för min ålder... Men vad händer ifall jag slår till med 1 års arbete 48h/vecka och skriver det på mitt CV senare med referens? Blir det en jättestark merit bland alla okvalificerade yrken?
Har du jobbat på företaget överhuvudtaget? Heltid eller deltid? Varför ljuga om arbetstiden då? Handlar det om ett okvalificerat jobb, eller ett mer kvalificerat jobb? Är det ett okvalificerat jobb så blir det knappast en bättre merit för för att du har jobbat 48 h i veckan under ett helt år. Oavsett om det är lögn eller sanning. Dessutom brukar man normalt inte ange antalet timmar per vecka. Möjligen att man anger att det har handlat om extrajobb, deltidsjobb (och eventuellt sysselsättningsgrad) eller heltidsjobb. Men knappast att man anger att man har haft jobb och ständigt jobbat övertid.
Citat:
Ursprungligen postat av
ExpressK
Chefen kan säkert förklara inför framtida arbetsgivare hur hårt jag arbetade... Som en vanlig arbetstagare?
Du tror inte att framtida arbetsgivare blir skeptiska till dina 48h-arbetveckor? Speciellt om det var så varenda vecka under ett helt år. Så att den frågan kommer upp när framtida arbetsgivare kontaktar din före detta chef? Om de nu vill ha en referens, och kontaktar chefen.