2018-08-23, 22:20
Medlem
Hej! Jag laddade ned bilder frn mobilen till PC igr. De hamnade i programmet "Photos". Dr skapade jag en mapp med de 15 bilderna. So far so good. Men nu nr jag vill skicka bilder till andra platser fungerar ingenting, till exempel lgga till en bild i ett mail. Det gr inte att dra ver bilder, det gr inte att hitta mappen p datorn om man vill bifoga. WTF? Har suttit i timtal med detta, googlat osv. Ikonen fr programmet/appen r en svart ruta med vita "Twin Peaks".

Tacksam fr hjlp
Citera
2018-08-24, 08:26
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Hej! Jag laddade ned bilder frn mobilen till PC igr. De hamnade i programmet "Photos". Dr skapade jag en mapp med de 15 bilderna. So far so good. Men nu nr jag vill skicka bilder till andra platser fungerar ingenting, till exempel lgga till en bild i ett mail. Det gr inte att dra ver bilder, det gr inte att hitta mappen p datorn om man vill bifoga. WTF? Har suttit i timtal med detta, googlat osv. Ikonen fr programmet/appen r en svart ruta med vita "Twin Peaks".

Tacksam fr hjlp

Om du startar Foton (som appen heter p svenska) s har du "tre prickar i rad" uppe till hger...
Klicka p dom och vlj instllningar, och under "lgg till mappar" s anges skvgar till de mappar som programmet "tittar" i..

Titta i dessa mappar och du kommer att hitta dina bilder, som gr att dela t.ex. via mail..
Citera
2018-08-25, 19:46
Medlem
Tack fr dit svar ("Vem fan r Nisse Hult!?" )
Det fungerar inte s som du skriver, p min dator. De tre prickarna hos "Photos" anger bara "Remove" eller "Send feedback" (alla menyer och appar p min dator r p engelska).
P ngot stt hade mappen hamnat i "OneDrive" (som jag aldrig anvnt), dr jag hittade den och kunde drifrn jobba med bilderna idag. Det hr r ju som nr man satt med Commodore p 80talet... vad som helst kan hnda... "ghost in the machine"...

Mvh,
MBE
Citera
2018-08-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Det fungerar inte s som du skriver, p min dator. De tre prickarna hos "Photos" anger bara "Remove" eller "Send feedback" (alla menyer och appar p min dator r p engelska).

r det verkligen WINDOWS Photos som du har, dvs APPEN som finns i Startmenyns APPAR?

Du kanske har en annan Photos n Windows egen?

I min Windows Photos, p engelska, s finns >> ... >Settings>Add a Folder, drunder lgger du till en ny Mapp den ska titta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in