Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 22:20
  #1
Medlem
Hej! Jag laddade ned bilder från mobilen till PC igår. De hamnade i programmet "Photos". Där skapade jag en mapp med de 15 bilderna. So far so good. Men nu när jag vill skicka bilder till andra platser fungerar ingenting, till exempel lägga till en bild i ett mail. Det går inte att dra över bilder, det går inte att hitta mappen på datorn om man vill bifoga. WTF? Har suttit i timtal med detta, googlat osv. Ikonen för programmet/appen är en svart ruta med vita "Twin Peaks".

Tacksam för hjälp
Citera
2018-08-24, 08:26
  #2
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Hej! Jag laddade ned bilder från mobilen till PC igår. De hamnade i programmet "Photos". Där skapade jag en mapp med de 15 bilderna. So far so good. Men nu när jag vill skicka bilder till andra platser fungerar ingenting, till exempel lägga till en bild i ett mail. Det går inte att dra över bilder, det går inte att hitta mappen på datorn om man vill bifoga. WTF? Har suttit i timtal med detta, googlat osv. Ikonen för programmet/appen är en svart ruta med vita "Twin Peaks".

Tacksam för hjälp

Om du startar Foton (som appen heter på svenska) så har du "tre prickar i rad" uppe till höger...
Klicka på dom och välj inställningar, och under "lägg till mappar" så anges sökvägar till de mappar som programmet "tittar" i..

Titta i dessa mappar och du kommer att hitta dina bilder, som går att dela t.ex. via mail..
Citera
2018-08-25, 19:46
  #3
Medlem
Tack för dit svar ("Vem fan är Nisse Hult!?" )
Det fungerar inte så som du skriver, på min dator. De tre prickarna hos "Photos" anger bara "Remove" eller "Send feedback" (alla menyer och appar på min dator är på engelska).
På något sätt hade mappen hamnat i "OneDrive" (som jag aldrig använt), där jag hittade den och kunde därifrån jobba med bilderna idag. Det här är ju som när man satt med Commodore på 80talet... vad som helst kan hända... "ghost in the machine"...

Mvh,
MBE
Citera
2018-08-26, 07:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Det fungerar inte så som du skriver, på min dator. De tre prickarna hos "Photos" anger bara "Remove" eller "Send feedback" (alla menyer och appar på min dator är på engelska).

Är det verkligen WINDOWS Photos som du har, dvs APPEN som finns i Startmenyns APPAR?

Du kanske har en annan Photos än Windows egen?

I min Windows Photos, på engelska, så finns >> ... >Settings>Add a Folder, därunder lägger du till en ny Mapp den ska titta i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback