Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Länsförsäkringar Global:
Stopptid 13:00
Affärsdag Köp Samma dag
Affärsdag Sälj Samma dag
Avanza Global
Stopptid 10:00
Affärsdag Köp Nästa dag
Affärsdag Sälj Nästa dag
Ser ni inte att det är ett sämre koncept ni köper? Avanza kommer ju utöver avgiften även att tjäna pengar på tidsskillnaden. Samtidigt får spararna svårare att utnyttja köp- och säljlägen på börsen. Den lilla avgiftsskillnaden är inget värt jämfört med vad du förlorar i flexibilitet.
Länsförsäkringars fond jämför sig med ett avkastningsindex medan Avanzas fond jämför sig med ett index utan utdelningar. Det är klart att en fond som återinvesterar utdelningar alltid slår ett index utan utdelningar.
Segare köp&sälj tid är bara bättre då det motverkar tajming, bara så du vet...
Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Ganska värdelös fond ändå, bara för det är billigare blir det inte bättre.
Jag har pratat en del med mina rådgivare på Nordea och dom föreslår att jag ska använda aktivt förvaltade fonder, dessa kostar lite mer 1.5% ungefär och då får man folk som verkligen bryr sig om avkastningen i stället för någon robot som bara sitter och köper aktier.
Roboten ändrar inte strategi men förvaltarna gör det och då ökar avkastningen dramatiskt jämfört med indexfonder.
Därför sparar jag både i fond och etf. jag kör aktiv globalfond och sedan kör jag xact bear and bull för att hedga om marknaden går bra eller dåligt för då går alltid 25% av min fondportfölj positivt.
Det där var det roligaste jag läst på länge, "folk som bryr sig" haha det är helt tvärtom de skrattar åt dig medan de tar dina pengar!