2018-08-26, 12:52
Medlem
Varulvs avatar
Pinsamt att man går ut med att det inte gäller andra nordiska länder trots att det inte står i deras program. Damage control much?
Citera
2018-08-26, 13:21
Medlem
Låter vettigt tycker jag. Ett bra förslag.
Citera
2018-08-26, 13:29
Medlem
Gabogibos avatar
Otroligt dumt förslag, SD är det tredje största partiet hos svensk-iranier, som inte kan säga upp sitt medborgarskap i Iran.
Detta kommer SD förlora röster på, snacka om att alienera väljare
Citera
2018-08-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Otroligt dumt förslag, SD är det tredje största partiet hos svensk-iranier, som inte kan säga upp sitt medborgarskap i Iran.

Det är sant..

Citera
2018-08-26, 13:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Riktigt efterblivet förslag. Jag är medborgare i ett annat Europeiskt land (ej i norden) och har det som safe heaven om det blir krig i Sverige.

Kan SD inte bara hålla sig till att minska invandringen med 99% istället?

Nu så kanske jag är att räknas som lite gammalmodig, man jag förknippar ett medborgarskap med viljan att försvara sitt hemland.
Jag är utlandssvensk sedan många år, man jag skulle aldrig drömma om att skaffa mig ytterligare ett medborgarskap.
Mitt Svenska medborgarskap begränsar mina rättigheter där jag arbetar och bor och det är i mitt tycke helt ok.
Trots min ganska så höga ålder, skulle Sverige hamna i krig så kommer jag att göra mitt bästa för att ta mig hem och bistå med vad jag kan bistå med?
Citera
2018-08-26, 13:52
Medlem
shaktas avatar
Tillåt bara dubbla medlemskap inom europeiska länder/Nordiska länder. Case solved.
Citera
2018-08-26, 14:05
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja det känns helt rimligt.

Hur många av våra så kallade stjärnor drar utomlands och tjänar ohemula pengar men skattar noll kronor i Sverige.
Men när det vankas barn och barnomsorg, ja då jävlar ska dom flytta hem.
Klassisk russinen ur kakan....dom är i mångt och mycket precis lika jävla illa som våra välfärdsturister..
Utlandssvenskar flyttar inte hem när det vankas barn. Hitta inte på. Däremot kan jag hålla med om att dom som tjänar väldigt mycket pengar utomlands som svenska medborgare borde tvingas betala en viss skatt. Inte så långt ner i lönestegen så att det drabbar vanliga svenssons(som med USA och FATCA) men tex hockey och fotbollsspelare som tjänar mer än 10milj per år i nhl borde betala en viss summa skatt till sverige. Man har trotts allt fått sin utbildning betalad av staten i sverige för att i framtiden kunna betala skatt i sverige.
Citera
2018-08-26, 14:05
Medlem
SD vill förbjuda dubbla medborgarskap utanför framför allt de utomeuropeiska länderna. Det här har inget att finlandssvenskar inte ska få ha dubbla medborgarskap precis som SD förklarar på sin Facebooksida.
Återigen Fake News för att få färre att rösta på SD.
Finlandssvenskar har inget att frukta då det inte är aktuellt för SD att begränsa dubbla medborgarskap i Norden, utan tvärtom stärka denna gemenskap.
Citera
2018-08-26, 14:15
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tillåt bara dubbla medlemskap inom europeiska länder/Nordiska länder. Case solved.
Rent praktiskt så har vi ju redan EU pass så hela det här tjatet om att undanta nordiska länder är ju helt meningslöst. Det bästa borde ifall vi hade speciella avtal med vissa demokratiska länder som gjorde det enkelt med arbetstillstånd och in/utresor precis som inom EU.

Alltså,jag skulle inte ha något emot fri invandring åt båda hållen ifrån andra fullvärdiga demokratier långt bort såsom Kanada, Nya Zeeland ,Australien eller Uruguay. Tyvärr är det kanske svårt att genomföra då länders demokratier är föränderliga.
Citera
2018-08-26, 14:22
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Pinsamt att man går ut med att det inte gäller andra nordiska länder trots att det inte står i deras program. Damage control much?

Eller så kanske SD trodde att folk förstod att detta inte skulle gälla nordiska länder? Jag förstod iaf direkt att det inte handlade om nordiska länder.
Citera
2018-08-26, 14:22
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo

Det är lika många Iranier som avskyr SD så vad spelar det för roll...
Citera
2018-08-26, 14:37
Avslutad
Jag har dubbla medborgarskap. Kunde inte bry mig mindre om jag inte får rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in