Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 11:24
Medlem
Tjena,
köpte nya expansionen av wow å tänkte lira lite, inte spelat på 7-8år säkert. Men när jag ska installera spelet står det att det kräver ett 64-bitars operativsystem.

Måste jag köpa helt ny dator, eller går det att ladda ner rätt verision nånstans?
Citera
2018-08-22, 11:26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tjena,
köpte nya expansionen av wow å tänkte lira lite, inte spelat på 7-8år säkert. Men när jag ska installera spelet står det att det kräver ett 64-bitars operativsystem.

Måste jag köpa helt ny dator, eller går det att ladda ner rätt verision nånstans?

Du måste köpa en 64bitars windowslicens och blåsa om maskinen. (Såvida du inte har en sviiiiiiiingammal dator, då är det kört)
Citera
2018-08-22, 11:26
Medlem
hakro807s avatar
Du lär väl kunna installera 64-bitarsversionen av Windows.
Citera
2018-08-22, 11:30
Medlem
Denoms avatar
Så gott som alla datorer går att installera 64-bitars Windows operativsystem på så fixa det och installera så kan du spela på bäst du vill.
Citera
2018-08-22, 11:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du måste köpa en 64bitars windowslicens och blåsa om maskinen. (Såvida du inte har en sviiiiiiiingammal dator, då är det kört)
Han måste inte köpa en ny licens, det går att använda den befintliga.

Vad gäller 64-bitarsstöd så talar vi om första generationen Core 2 Duo som kom 2006, så vi får väl anta att datorn är nyare än så.
Citera
2018-08-22, 12:02
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Tjena,

Förmodligen krävs det att din dator kan adressera mer minne än vad Windows kan göra i 32 bitars versionen. Kolla upp din version av windows den kan förmodligen låta dig installera 64bitars windows med samma licensnyckel. Dock krävs det att du gör en nyinstallation av 64bit versionen.

Kanske läge att köpa en SSD och lägga den på ? Då kan du spara din gamla 32bitars om du vill ha den som säkerhet eller som referens på vad du hade inlagt innan på datorn så att du får med alla program och privata filer efter att du nyinstallerat.
Citera
2018-08-22, 13:33
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Tjena,

Om du på din dator startar en kommandotolk, och i den skriver: systeminformation trycker Enter
Vad anges som namn på operativsystemet?
Citera
2018-08-22, 18:18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Vad har du för dator idag? Det kan ju vara värt att byta ut den mot en nyare i vilket fall som helst.
Citera
2018-08-22, 20:30
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Om du på din dator startar en kommandotolk, och i den skriver: systeminformation trycker Enter
Vad anges som namn på operativsystemet?
Ingenting, för det är inte ett kommando du kan köra i kommandotolken...

Däremot kan du skriva in det i startmenyn, vilket misstänker att du menade.
Citera
2018-08-23, 08:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Ingenting, för det är inte ett kommando du kan köra i kommandotolken...

Däremot kan du skriva in det i startmenyn, vilket misstänker att du menade.

OK! Mitt misstag, man skriver det på engelska i kommandotolken: Systeminfo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in