2018-08-22, 09:09
Medlem
johanizanoobs avatar
Brinova Fastigheter r ett fastighetsbolag med inriktning p samhllsfastigheter och hyresbostder i sdra Sverige.

Strsta gare med kommentarer ;
Kapital Rster
Backahill AB 29,80% 43,30%
Fastighets AB Balder 25,50% 34,70%
ER-HO Frvaltning AB 11,80% 12,30%

Backahill r en av grundarnas till PEAB's bolag dr med ger ngra olika fastighetsbolag eller strre garedel. Brinova delen i detta bolag r inte stort sett till kapital men att man ger 43,3% s agerar man ganska ordentlige med tanke p om man hittar p dumheter s skadar det hela fretagets ryckte. Svante sitter i styrelsen som r son till grundaren av PEAB. Vad han kan stadkomma r lite oknt.

Fastighets AB Balder som de flesta vet s r detta Erik Selins bolag som r noterat p brsen. Balders innehav r vldigt litet s det pverkar inte Balder i ngon strre utstrckning. Dock s sitter Erik Selin med ordfrandeklubban vilket r vldigt trevligt fr han vet hur det skall klubbas. Ryckten str mer p spel n sjlva kapitalet fr Erik vilket spelar minst lika stor roll.

ER-HO Frvaltning AB r ett bolag som gs av en byggentreprenr Hoffman i Skne. Rycktet angende denna pjsen r inte super bra. Har varit ngra skandaler med ngra offentliga aktrer. Men killen lyckas tjna pengar. Han har suttit i styrelsen men har avbjt omval och han erstts med ngon annan frn ER-HO vilket jag knner kan vara positivt fr jag har varit lite skeptisk till denna personen.

Utdelningspolicy

Man avser att dela ut kapital i utdelning men just nu ligger fokus p att vxa vilket jag ser som sunt. Jag kan vnta 2-4 r dr man vxer och sedan kan betala ut stora utdelningar av kassafldet. Det nda jag ser r att Erik Selin r knd fr att vgra dela ut d han anser sig sjlv kunna investera kapitalet bttre sjlv. Men Backahill's alla bolag delar ut och jag tror att det ven kommer bli s fr brinova.

Senaste rapporten s kade man frvaltningsresultat med 24% och hyresintkterna med 27% jmte halvret innan vilket r helt klart godknt. S man fokuserar p aktiv frvaltning fr att maximera driften samt man expanderar med egna projekt

Slutsats ; Med dessa stora garna och den strikta expansionsplanen i pendlingsorter till Sknes storstder dr priserna p lgenheter bara stiger s tror jag starkt p Brinova.
Citera
2024-09-12, 09:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Sugen p att kliva in i Brinova, men har de aldrig utdelning? Verkar ha varit noll kr i mnga r.
Citera
2025-04-24, 09:54
Medlem
Adelsdams avatar
Brinova lyfter frvaltningsresultatet

Fastighetsbolaget Brinovas hyresintkter uppgick till 144 miljoner kronor under det frsta kvartalet 2025 (136).

https://www.di.se/live/brinova-lyfte...ngsresultatet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in