• 1
  • 2
2018-08-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Då förstår jag. Då får du göra som många andra gör inklusive gravida kvinnor. Allt det jobbiga, svåra, hemska, knepiga är värt det hela för man ser målet framför sig. För dig är det utbildningen och sen jobbet du vill ha. Det är dit du ska rikta dina tankar.

En gång ville jag så väldigt, väldigt gärna åka iväg på en mycket dyr resa. Inte en lyxig resa, men en krävande som därför kostade några slantar. Jag jobbade därför övertid och tog alla skift jag kunde få i ett jobb som var helt okej, men inget jag ville jobba övertid i. Så för att orka tog jag hela tiden ut från banken alla pengar jag efter hand lade undan till resan och hade de pengarna hemma. Riskabelt javisst, men jag behövde se pengarna konkret. Se vad jag uppnått. Varje kväll innan jag somnade räknade jag pengarna och tänkte på målet, dvs den fantastiska resan, så när jag vaknade var det inte lika krävande att gå till jobbet. Jag hade ju målet hela tiden för ögonen. Jobbet fick vara hur knepigt och tufft som helst. Brydde mig inte. Tänkte på resan istället.
Det var ett bra råd, ska tänka på det.
Citera
2018-08-22, 22:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Det var ett bra råd, ska tänka på det.

Och om det känns tufft med tålamodet och orken, skriv här så ska vi försöka peppa dig. Glöm inte bort det viktigaste: det beror inte bara på hur mycket du tjänar utan också hur mycket du gör av med. Ju mindre du bränner pengar på skit (inklusive alkohol), desto fortare tjänar du ihop allt och kan sluta tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in